Experti tvrdí, že mezi ovlivněné modely aut patří Toyota Camry, Corolla a RAV4; Kia Optima, Soul a Rio; a Hyundai i10, i20 a i40. Úplný seznam vozidel, u kterých odborníci zjistili kryptografické nedostatky v imobilizérech, je uveden na obrázku výše.

Experti tvrdí, že mezi ovlivněné modely aut patří Toyota Camry, Corolla a RAV4; Kia Optima, Soul a Rio; a Hyundai i10, i20 a i40. Úplný seznam vozidel, u kterých odborníci zjistili kryptografické nedostatky v imobilizérech, je uveden na obrázku výše.

Zabudovanou navigaci nebo zadní parkovací kameru nedostanete ani za příplatek, jsou to ale prvky, bez kterých se lze obejít. Je totiž pravděpodobné, že ryze praktické rodinné vozy za super cenu, jako je právě Hyundai ix20, brzy nenávratně zmizí v propadlišti dějin.

Zabudovanou navigaci nebo zadní parkovací kameru nedostanete ani za příplatek, jsou to ale prvky, bez kterých se lze obejít. Je totiž pravděpodobné, že ryze praktické rodinné vozy za super cenu, jako je právě Hyundai ix20, brzy nenávratně zmizí v propadlišti dějin.

Je pravdou, že se vědci zmiňují pouze o obcházení imobilizéru, avšak neřeší samotné nastartování vozidla, ke kterému je nutné vlastnit odpovídající klíč nebo jinou techniku. Přesto profesor informatiky Flavio Garcia z University of Birmingham tvrdí, že „Jde o snížení bezpečnosti na úroveň osmdesátých let.“

Je pravdou, že se vědci zmiňují pouze o obcházení imobilizéru, avšak neřeší samotné nastartování vozidla, ke kterému je nutné vlastnit odpovídající klíč nebo jinou techniku. Přesto profesor informatiky Flavio Garcia z University of Birmingham tvrdí, že „Jde o snížení bezpečnosti na úroveň osmdesátých let.“

Odborníci podotýkají, že problém nespočívá v samotném DST80, ale v tom, jak jej výrobci implementovali. Například kryptografický klíč Toyot je založen na jejich sériovém čísle a toto číslo otevřeně přenáší, takže ho lze načíst RFID čtečkou. Klíče Kia a Hyundai pak používaly místo 80 bitů, které DST80 nabízí, jen 24 bitů náhodnosti, takže jejich tajné hodnoty lze snadno odhadnout.

Odborníci podotýkají, že problém nespočívá v samotném DST80, ale v tom, jak jej výrobci implementovali. Například kryptografický klíč Toyot je založen na jejich sériovém čísle a toto číslo otevřeně přenáší, takže ho lze načíst RFID čtečkou. Klíče Kia a Hyundai pak používaly místo 80 bitů, které DST80 nabízí, jen 24 bitů náhodnosti, takže jejich tajné hodnoty lze snadno odhadnout.

Chyba v šifrování umožňuje hackerům klonovat klíče k autům Toyota, Hyundai a Kia

Chyba v šifrování umožňuje hackerům klonovat klíče k autům Toyota, Hyundai a Kia

Ačkoli na seznamu dotčených automobilů figuruje i Tesla Model S, výrobce již stihl vydat aktualizaci, která tento způsob útoku znemožňuje. Toyota potvrdila, že kryptografické zranitelnosti, které odborníci našli, skutečně existují, avšak potenciální zneužití vnímá jako poměrně obtížné.

Ačkoli na seznamu dotčených automobilů figuruje i Tesla Model S, výrobce již stihl vydat aktualizaci, která tento způsob útoku znemožňuje. Toyota potvrdila, že kryptografické zranitelnosti, které odborníci našli, skutečně existují, avšak potenciální zneužití vnímá jako poměrně obtížné.

Případnému útočníkovi stačí relativně levné zařízení Proxmark, fungující jako čtečka a vysílač RFID. V případě automobilů se systémem DST80 může pomocí tohoto přístroje získat dostatek informací k odvození tajné kryptografické hodnoty. Její získání pak umožní zařízení Proxmark předstírat klíč, deaktivovat imobilizér a nastartovat motor.

Případnému útočníkovi stačí relativně levné zařízení Proxmark, fungující jako čtečka a vysílač RFID. V případě automobilů se systémem DST80 může pomocí tohoto přístroje získat dostatek informací k odvození tajné kryptografické hodnoty. Její získání pak umožní zařízení Proxmark předstírat klíč, deaktivovat imobilizér a nastartovat motor.

Odborníci z Katolické univerzity v belgické Lovani a University of Birmingham ve Velké Británii odhalili nepříjemnou zranitelnost v šifrovacích systémech používaných automobilovými imobilizéry. Problém tkvi konkrétně v tom, jak automobilky Toyota, Hyundai a Kia implementují šifrovací systém Texas Instruments označovaný jako DST80.

Odborníci z Katolické univerzity v belgické Lovani a University of Birmingham ve Velké Británii odhalili nepříjemnou zranitelnost v šifrovacích systémech používaných automobilovými imobilizéry. Problém tkvi konkrétně v tom, jak automobilky Toyota, Hyundai a Kia implementují šifrovací systém Texas Instruments označovaný jako DST80.

Server Ars Technica informuje o zranitelnosti v milionech automobilů, používajících mechanický klíč s imobilizérem. Několik kryptografických nedostatků v kombinaci s se staromódním obcházením blokování zapalování totiž umožňuje hackerům tyto klíče naklonovat a během několika sekund s autem odjet.

Server Ars Technica informuje o zranitelnosti v milionech automobilů, používajících mechanický klíč s imobilizérem. Několik kryptografických nedostatků v kombinaci s se staromódním obcházením blokování zapalování totiž umožňuje hackerům tyto klíče naklonovat a během několika sekund s autem odjet.

Většina moderních automobilů dnes nabízí centrální dálkové odemykání a zamykání a startování zabezpečené imobilizérem. Mechanické prvky v těchto úlohách nahradil rádiový signál, který však musí být odpovídajícím způsobem zabezpečený.

Většina moderních automobilů dnes nabízí centrální dálkové odemykání a zamykání a startování zabezpečené imobilizérem. Mechanické prvky v těchto úlohách nahradil rádiový signál, který však musí být odpovídajícím způsobem zabezpečený.

Zabudovanou navigaci nebo zadní parkovací kameru nedostanete ani za příplatek, jsou to ale prvky, bez kterých se lze obejít. Je totiž pravděpodobné, že ryze praktické rodinné vozy za super cenu, jako je právě Hyundai ix20, brzy nenávratně zmizí v propadlišti dějin.
Je pravdou, že se vědci zmiňují pouze o obcházení imobilizéru, avšak neřeší samotné nastartování vozidla, ke kterému je nutné vlastnit odpovídající klíč nebo jinou techniku. Přesto profesor informatiky Flavio Garcia z University of Birmingham tvrdí, že „Jde o snížení bezpečnosti na úroveň osmdesátých let.“
Odborníci podotýkají, že problém nespočívá v samotném DST80, ale v tom, jak jej výrobci implementovali. Například kryptografický klíč Toyot je založen na jejich sériovém čísle a toto číslo otevřeně přenáší, takže ho lze načíst RFID čtečkou. Klíče Kia a Hyundai pak používaly místo 80 bitů, které DST80 nabízí, jen 24 bitů náhodnosti, takže jejich tajné hodnoty lze snadno odhadnout.
Chyba v šifrování umožňuje hackerům klonovat klíče k autům Toyota, Hyundai a Kia
10
Fotogalerie

Hackeři vrátili zabezpečení aut na úroveň 80. let. Může se to týkat i vašeho vozu

Hackeři našli novou skulinu, jak klonovat klíče aut. Nejohroženější jsou vozy Toyota, Hyundai a Kia.

Většina moderních automobilů dnes nabízí centrální dálkové odemykání a zamykání a startování zabezpečené imobilizérem. Mechanické prvky v těchto úlohách nahradil rádiový signál, který však musí být odpovídajícím způsobem zabezpečený.

Ars Technica informuje o zranitelnosti v milionech automobilů, používajících mechanický klíč s imobilizérem. Několik kryptografických nedostatků v kombinaci se staromódním obcházením blokování zapalování totiž umožňuje hackerům tyto klíče naklonovat a během několika sekund s autem odjet.

Až příliš jednoduché krádeže aut

Výzkumníci z univerzity v belgické Lovani a University of Birmingham ve Velké Británii odhalili nepříjemnou zranitelnost v šifrovacích systémech používaných automobilovými imobilizéry. Problém tkvi konkrétně v tom, jak automobilky Toyota, Hyundai a Kia implementují šifrovací systém Texas Instruments označovaný jako DST80.

Případnému útočníkovi stačí relativně levné zařízení Proxmark, fungující jako čtečka a vysílač RFID. V případě automobilů se systémem DST80 může pomocí tohoto přístroje získat dostatek informací k odvození tajné kryptografické hodnoty. Její získání pak umožní zařízení Proxmark předstírat klíč, deaktivovat imobilizér a nastartovat motor.

Experti tvrdí, že mezi ovlivněné modely aut patří Toyota Camry, Corolla a RAV4; Kia Optima, Soul a Rio; a Hyundai i10, i20 a i40. Úplný seznam vozidel, u kterých odborníci zjistili kryptografické nedostatky v imobilizérech, je uveden na obrázku výše.

Chybu udělali výrobci aut

Ačkoli na seznamu dotčených automobilů figuruje i Tesla Model S, výrobce již stihl vydat aktualizaci, která tento způsob útoku znemožňuje. Toyota potvrdila, že kryptografické zranitelnosti, které odborníci našli, skutečně existují, avšak potenciální zneužití vnímá jako poměrně obtížné.

Je pravdou, že se vědci zmiňují pouze o obcházení imobilizéru, avšak neřeší samotné nastartování vozidla, ke kterému je nutné vlastnit odpovídající klíč nebo ovládat jinou techniku. Přesto profesor informatiky Flavio Garcia z University of Birmingham tvrdí, že „Jde o snížení bezpečnosti na úroveň osmdesátých let.“

Odborníci podotýkají, že problém nespočívá v samotném DST80, ale v tom, jak jej výrobci implementovali. Například kryptografický klíč Toyot je založen na jejich sériovém čísle a toto číslo otevřeně přenáší, takže ho lze načíst RFID čtečkou. Klíče Kia a Hyundai pak používaly místo 80 bitů, které DST80 nabízí, jen 24 bitů náhodnosti, takže jejich tajné hodnoty lze snadno odhadnout.

Doporučujeme

Články odjinud