Apollo RG Nathalie

Apollo RG Nathalie

Gumpert představuje další zvláštní dílo. Osmiválec je pryč, tentokrát jezdí na vodík

Německá automobilka vstala z mrtvých, přejmenovala se a vzala si čínského partnera.

Gumpert se proslavil svým supersportem Apollo. Zapůsobil zvláštním designem, který se soustředil spíše na maximální přítlak, než na ladné křivky. Nyní si tato automobilka řízená Rolandem Gumpertem říká Apollo Automobili, z názvu modelu se tak stal název výrobce.

Na pekingském autosalonu nyní ve spolupráci s čínským startupem Aiways představují nový model RG Nathalie, pojmenovaný podle dcery Gumperta. Design je střídmější, boční profil pak připomíná Audi A5 kupé nebo také Nissan GT-R.

Oheň plivající osmiválec vyměnil za čtyři elektromotory, jeden má na každém kole. Energií jsou zásobovány od palivových článků. Maximální dojezd má při ekonomické jízdě dosahovat až 1000 kilometrů. Jízdní parametry jsou rovněž působivé. Z nuly na sto kilometrů zrychlí za 2,5 sekundy a maximálně může uhánět až 300 kilometrů za hodinu. K prvním zákazníkům má dorazit na začátku příštího roku za zatím neupřesněnou cenu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud