Gumpert Apollo: V8 4.2 biturbo s výkonem 478 kW (650 k)

Gumpert Apollo zná asi málokdo. Jedná se o supersportovní vůz s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem před zadními koly. Pohonná jednotka může být naladěna od 650 až do 800 koní a základní cena malosériového vozu začíná na 198 tisicích eur. Co dalšího může Apollo nabídnout?
Gumpert Apollo: V8 4.2 biturbo s výkonem 478 kW (650 k)

Ladičská firma MTM (Motoren Technik Mayer) je specialista na úpravu vozů automobilky Audi. Ale sám její majitel měl v hlavě jiný projekt: supersportovní vůz, který pojmenoval Apollo. Dvousedadlový sportovní vůz má karosérii z uhlíkových kompozitů. Před zadními poháněnými koly sedí vyladěný motor od Audi 4.2 V8 bi-turbo disponující výkonem 478 kW (650 k) v 6 800 ot/min a maximálním kroutícím momentem 812 Nm v 5 000 ot/min. S šestirychlostní manuální převodovkou zvládne Apollo zrychlení z nuly na sto za pouhé 3 s a nejvyšší rychlost je 357 km/h.

O potřebnou trakci se snaží široká, 19palcová zadní kola s pneumatikami Pirelli P Zero 345/35. Na přední nápravě jsou také 19palcové disky, ale rozměr obutí je 255/35. O bezpečí posádky tohoto malého žihadla se stará ABS, bezpečnostní klec a sportovní sedadla se čtyřbodovými pásy. Řidič má plně polohovatelné sedadlo, volant i pedály.

Cena základního modelu je 198 000 eur (cca 6,4 mil korun) a v bohatém seznamu příplatkové výbavy najdete  položky: 29 000 eur za motor o výkonu 700 koní, 49 000 eur za motor s vyladěným výkonem na rovných 800 koní, elektrické stahování oken za 4 700 eur, ráfky kol dle barvy vozu za 1 800 eur, klimatizace 9 850 eur nebo satelitní navigace za 8 120 eur. V základní výbavě naopak nechybí hasící přístroj, kombinéza nebo helma.

Tip: Podobným zajímavým supersportovním vozem je švýcarská Orca C113.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků