Gumpert Apollo: V8 4.2 biturbo s výkonem 478 kW (650 k)

Gumpert Apollo zná asi málokdo. Jedná se o supersportovní vůz s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem před zadními koly. Pohonná jednotka může být naladěna od 650 až do 800 koní a základní cena malosériového vozu začíná na 198 tisicích eur. Co dalšího může Apollo nabídnout?
Gumpert Apollo: V8 4.2 biturbo s výkonem 478 kW (650 k)

Ladičská firma MTM (Motoren Technik Mayer) je specialista na úpravu vozů automobilky Audi. Ale sám její majitel měl v hlavě jiný projekt: supersportovní vůz, který pojmenoval Apollo. Dvousedadlový sportovní vůz má karosérii z uhlíkových kompozitů. Před zadními poháněnými koly sedí vyladěný motor od Audi 4.2 V8 bi-turbo disponující výkonem 478 kW (650 k) v 6 800 ot/min a maximálním kroutícím momentem 812 Nm v 5 000 ot/min. S šestirychlostní manuální převodovkou zvládne Apollo zrychlení z nuly na sto za pouhé 3 s a nejvyšší rychlost je 357 km/h.

O potřebnou trakci se snaží široká, 19palcová zadní kola s pneumatikami Pirelli P Zero 345/35. Na přední nápravě jsou také 19palcové disky, ale rozměr obutí je 255/35. O bezpečí posádky tohoto malého žihadla se stará ABS, bezpečnostní klec a sportovní sedadla se čtyřbodovými pásy. Řidič má plně polohovatelné sedadlo, volant i pedály.

Cena základního modelu je 198 000 eur (cca 6,4 mil korun) a v bohatém seznamu příplatkové výbavy najdete  položky: 29 000 eur za motor o výkonu 700 koní, 49 000 eur za motor s vyladěným výkonem na rovných 800 koní, elektrické stahování oken za 4 700 eur, ráfky kol dle barvy vozu za 1 800 eur, klimatizace 9 850 eur nebo satelitní navigace za 8 120 eur. V základní výbavě naopak nechybí hasící přístroj, kombinéza nebo helma.

Tip: Podobným zajímavým supersportovním vozem je švýcarská Orca C113.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků