Gumpert Apollo: motor z Audi a maximálka 354 km/h

Gumpert Apollo. Hádám, že ani zasvěceným fandům aut tento název nic neříká. A pokud ano, tak je spočítám na prstech jedné ruky. Pojďme se podívat, co se za tímto názvem ukrývá.

Supersportovní Apollo je výsledek práce Rolanda Gumperta, který se jako šéf závodní divize nemalou měrou podílel na úspěších Audi v různých šampionátech, a Rolanda Mayera, majitele tunerské firmy MTM v Německu. Apollo je dvousedadlový sportovní vůz s karosérií z uhlíkových kompozitů. Před zadními poháněnými koly sedí vyladěný motor od Audi 4.2 V8 bi-turbo disponující výkonem 478 kW (650 k). S šestirychlostní manuální převodovkou zvládne Apollo zrychlení z nuly na sto za pouhé 3 s a nejvyšší rychlost je 357 km/h.

O bezpečí posádky tohoto malého žihadla se stará bezpečnostní klec a sportovní sedadla se čtyřbodovými pásy. Řidič má plně polohovatelné sedadlo, volant i pedály.

Šéf nové společnosti, Roland Gumpert, má podepsanou smlouvu s automobilkou Audi na dodávku motorů a dalších komponentů a celý projekt komentoval slovy: „Provozuschopný koncept je již na světě. Nyní se na něm hledají chyby a provádějí se nejrůznější zátěžové testy. Naše společnost má v plánu vyrobit prvních 30 vozů Apollo a během tří let prodat zhruba 150 aut.“

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků