Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Ta vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6.
Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate společnosti Volkswagen rozpoutala opravdu velkou aféru, která pomalu přerůstá na všechny další automobilky. Nedávno se s prohlášením o podvodnících vytasil německý ADAC, dnes přichází s novým seznamem britský The Guardian. Podle jeho informací vykazují vyšší emise v provozu také modely značek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Názory

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

Guardian se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Princip je ale přitom stále stejný. Zmíněná společnost vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6. Zmíněný test se více podobá reálnému provozu, a tudíž také mají auta horší výsledky.

Guardian neuvádí, zda se jedná o cyklus WLTC nebo o nějaký jiný způsob měření. Nicméně výsledky jsou následující.

Americká auta | Audi | Volkswagen | Krimi | Život řidiče | Dieselgate | Palivo

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Naftová auta z dílny Mercedesu vykázala v průměru více než dvojnásobné překročení limitů Euro 5 a pětinásobné překročení Euro 6. V případě Hondy to bylo 2,6krát více u starší normy a šestkrát více u Euro 6. Mazda podle Emissions Analytics produkuje 1,6krát více (Euro 5) a 3,6krát více v případě Euro 6 a konečně Mitsubishi se v průměru pohybuje mezi 1,5 až 3,4krát vyššími hodnotami ve srovnání s oficiálními limity.

Škoda | Život řidiče | Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Velmi výstižně okomentoval výsledky tiskový mluvčí Mitsubishi, který doslova řekl: „Testy NEDC nikdy nereprezentovaly jízdu v reálném provozu.“ A přesně to je ten problém.

To, že se automobily změří jiným způsobem než tím oficiálním a ve výsledku pak mají více emisí, nedokazuje, že automobilky podvádějí. Společnost Emissions Analytics nedokázala podvody jiných značek, ale naopak opět potvrdila, kde je hlavní potíž: Je to nereálný cyklus měření emisí.

O výsledcích se navíc dá polemizovat, protože představují průměr různých automobilů podle značek, ale neví se přesně, co to bylo za auta. Mimochodem přesně na toto doplatil právě ADAC, který se vytasil se šokující zprávou podobného charakteru, kdy ve výsledku vyšel jako největší hříšník naftový Nissan X-Trail. Jenže se brzy ukázalo, že byl s limity pro Euro 6 porovnáván X-Trail s motorem pro Euro 5, který byl ještě navíc předprodukční a ADAC následně všechny své výsledky ještě upravoval. 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků