Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Ta vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6.
Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate společnosti Volkswagen rozpoutala opravdu velkou aféru, která pomalu přerůstá na všechny další automobilky. Nedávno se s prohlášením o podvodnících vytasil německý ADAC, dnes přichází s novým seznamem britský The Guardian. Podle jeho informací vykazují vyšší emise v provozu také modely značek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

Guardian se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Princip je ale přitom stále stejný. Zmíněná společnost vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6. Zmíněný test se více podobá reálnému provozu, a tudíž také mají auta horší výsledky.

Guardian neuvádí, zda se jedná o cyklus WLTC nebo o nějaký jiný způsob měření. Nicméně výsledky jsou následující.

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Naftová auta z dílny Mercedesu vykázala v průměru více než dvojnásobné překročení limitů Euro 5 a pětinásobné překročení Euro 6. V případě Hondy to bylo 2,6krát více u starší normy a šestkrát více u Euro 6. Mazda podle Emissions Analytics produkuje 1,6krát více (Euro 5) a 3,6krát více v případě Euro 6 a konečně Mitsubishi se v průměru pohybuje mezi 1,5 až 3,4krát vyššími hodnotami ve srovnání s oficiálními limity.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Velmi výstižně okomentoval výsledky tiskový mluvčí Mitsubishi, který doslova řekl: „Testy NEDC nikdy nereprezentovaly jízdu v reálném provozu.“ A přesně to je ten problém.

To, že se automobily změří jiným způsobem než tím oficiálním a ve výsledku pak mají více emisí, nedokazuje, že automobilky podvádějí. Společnost Emissions Analytics nedokázala podvody jiných značek, ale naopak opět potvrdila, kde je hlavní potíž: Je to nereálný cyklus měření emisí.

O výsledcích se navíc dá polemizovat, protože představují průměr různých automobilů podle značek, ale neví se přesně, co to bylo za auta. Mimochodem přesně na toto doplatil právě ADAC, který se vytasil se šokující zprávou podobného charakteru, kdy ve výsledku vyšel jako největší hříšník naftový Nissan X-Trail. Jenže se brzy ukázalo, že byl s limity pro Euro 6 porovnáván X-Trail s motorem pro Euro 5, který byl ještě navíc předprodukční a ADAC následně všechny své výsledky ještě upravoval. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků