Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Ta vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6.
Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate společnosti Volkswagen rozpoutala opravdu velkou aféru, která pomalu přerůstá na všechny další automobilky. Nedávno se s prohlášením o podvodnících vytasil německý ADAC, dnes přichází s novým seznamem britský The Guardian. Podle jeho informací vykazují vyšší emise v provozu také modely značek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

Guardian se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Princip je ale přitom stále stejný. Zmíněná společnost vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6. Zmíněný test se více podobá reálnému provozu, a tudíž také mají auta horší výsledky.

Guardian neuvádí, zda se jedná o cyklus WLTC nebo o nějaký jiný způsob měření. Nicméně výsledky jsou následující.

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Naftová auta z dílny Mercedesu vykázala v průměru více než dvojnásobné překročení limitů Euro 5 a pětinásobné překročení Euro 6. V případě Hondy to bylo 2,6krát více u starší normy a šestkrát více u Euro 6. Mazda podle Emissions Analytics produkuje 1,6krát více (Euro 5) a 3,6krát více v případě Euro 6 a konečně Mitsubishi se v průměru pohybuje mezi 1,5 až 3,4krát vyššími hodnotami ve srovnání s oficiálními limity.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Velmi výstižně okomentoval výsledky tiskový mluvčí Mitsubishi, který doslova řekl: „Testy NEDC nikdy nereprezentovaly jízdu v reálném provozu.“ A přesně to je ten problém.

To, že se automobily změří jiným způsobem než tím oficiálním a ve výsledku pak mají více emisí, nedokazuje, že automobilky podvádějí. Společnost Emissions Analytics nedokázala podvody jiných značek, ale naopak opět potvrdila, kde je hlavní potíž: Je to nereálný cyklus měření emisí.

O výsledcích se navíc dá polemizovat, protože představují průměr různých automobilů podle značek, ale neví se přesně, co to bylo za auta. Mimochodem přesně na toto doplatil právě ADAC, který se vytasil se šokující zprávou podobného charakteru, kdy ve výsledku vyšel jako největší hříšník naftový Nissan X-Trail. Jenže se brzy ukázalo, že byl s limity pro Euro 6 porovnáván X-Trail s motorem pro Euro 5, který byl ještě navíc předprodukční a ADAC následně všechny své výsledky ještě upravoval. 

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků