Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

List se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Ta vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6.
Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Kauza Dieselgate společnosti Volkswagen rozpoutala opravdu velkou aféru, která pomalu přerůstá na všechny další automobilky. Nedávno se s prohlášením o podvodnících vytasil německý ADAC, dnes přichází s novým seznamem britský The Guardian. Podle jeho informací vykazují vyšší emise v provozu také modely značek Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi.

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

Guardian se odkazuje na výsledky testů společnosti Emissions Analytics. Princip je ale přitom stále stejný. Zmíněná společnost vzala automobily, které změřila v jiném testu než v NEDC, a výsledkem „překvapivě“ byly vyšší emise oxidů dusíku, než povolují limity Euro 6. Zmíněný test se více podobá reálnému provozu, a tudíž také mají auta horší výsledky.

Guardian neuvádí, zda se jedná o cyklus WLTC nebo o nějaký jiný způsob měření. Nicméně výsledky jsou následující.

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Naftová auta z dílny Mercedesu vykázala v průměru více než dvojnásobné překročení limitů Euro 5 a pětinásobné překročení Euro 6. V případě Hondy to bylo 2,6krát více u starší normy a šestkrát více u Euro 6. Mazda podle Emissions Analytics produkuje 1,6krát více (Euro 5) a 3,6krát více v případě Euro 6 a konečně Mitsubishi se v průměru pohybuje mezi 1,5 až 3,4krát vyššími hodnotami ve srovnání s oficiálními limity.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Velmi výstižně okomentoval výsledky tiskový mluvčí Mitsubishi, který doslova řekl: „Testy NEDC nikdy nereprezentovaly jízdu v reálném provozu.“ A přesně to je ten problém.

To, že se automobily změří jiným způsobem než tím oficiálním a ve výsledku pak mají více emisí, nedokazuje, že automobilky podvádějí. Společnost Emissions Analytics nedokázala podvody jiných značek, ale naopak opět potvrdila, kde je hlavní potíž: Je to nereálný cyklus měření emisí.

O výsledcích se navíc dá polemizovat, protože představují průměr různých automobilů podle značek, ale neví se přesně, co to bylo za auta. Mimochodem přesně na toto doplatil právě ADAC, který se vytasil se šokující zprávou podobného charakteru, kdy ve výsledku vyšel jako největší hříšník naftový Nissan X-Trail. Jenže se brzy ukázalo, že byl s limity pro Euro 6 porovnáván X-Trail s motorem pro Euro 5, který byl ještě navíc předprodukční a ADAC následně všechny své výsledky ještě upravoval. 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků