VW ukázal unikátní Golf GTI Aurora. Jeho audio lze ovládat přes hologram!

Pro tradiční setkání fanoušků vozů koncernu VW u jezera Wörthersee si Volkswagen opět připravil něco speciálního.

Každoroční setkání Wörtherseetreffen pro fanoušky koncernu VW začíná již v těchto dnech. Samotný Volkswagen přitom na místě ukáže dvojici konceptů na základě Golfu GTI a Golfu R Variant. Na obou vozech pracovaly týmy učňů automobilky. Na rozdíl od minulých let bychom ale v případě těchto konceptů z Wörthersee nečekali následné uvedení do produkce.

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Prvním kouskem je Golf GTI Aurora, který bude možná hlučný jako stejnojmenná válečná loď. Kromě toho, že výkon dvoulitrového TSI byl posunut na 279 kW (380 koní) a auto do okolí křičí zvýrazněným bodykitem s masivním křídlem na zádi, párty trikem Aurory je hlavně její audiosystém o výkonu 3500 W.

Interiér vyplňuje ochranný rám a místo zadních sedaček najdete reproduktory a velký středový subwoofer. Nejzajímavějším prvkem systému je ale holografické zařízení umístěné v kufru, které umožňuje díky speciálním rukavicím ovládat přehrávání hudby pohybem rukama v prostoru a nabízí několik režimů se zobrazením přehrávané skladby nebo ekvalizéru.

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Druhým učňovským konceptem je Golf R Variant přezdívaný FighteR. S agresivnějším bodykitem narostla šířka vozu o 6 cm a výkon dvoulitru spojeného se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol byl posunut na 295 kW (400 koní). Dodatečné majáky na střeše a v masce kombíku však zde nejsou pro parádu.

Koncept bude totiž používán jako safety car při závodech na okruhu Sachsenring. Součástí majáků na střeše je přitom i kamerový systém s rozsahem 360°, který může natáčet všechno dění na trati. Výsledné záběry si lze zpětně prohlédnout i skrze VR brýle v interiéru. Vnitřek FighteRu je nakonec oděn do kombinace kůže a Alcantary, přičemž ani zde nechybí nový audiosystém.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků