VW ukázal unikátní Golf GTI Aurora. Jeho audio lze ovládat přes hologram!

Pro tradiční setkání fanoušků vozů koncernu VW u jezera Wörthersee si Volkswagen opět připravil něco speciálního.

Každoroční setkání Wörtherseetreffen pro fanoušky koncernu VW začíná již v těchto dnech. Samotný Volkswagen přitom na místě ukáže dvojici konceptů na základě Golfu GTI a Golfu R Variant. Na obou vozech pracovaly týmy učňů automobilky. Na rozdíl od minulých let bychom ale v případě těchto konceptů z Wörthersee nečekali následné uvedení do produkce.

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Prvním kouskem je Golf GTI Aurora, který bude možná hlučný jako stejnojmenná válečná loď. Kromě toho, že výkon dvoulitrového TSI byl posunut na 279 kW (380 koní) a auto do okolí křičí zvýrazněným bodykitem s masivním křídlem na zádi, párty trikem Aurory je hlavně její audiosystém o výkonu 3500 W.

Interiér vyplňuje ochranný rám a místo zadních sedaček najdete reproduktory a velký středový subwoofer. Nejzajímavějším prvkem systému je ale holografické zařízení umístěné v kufru, které umožňuje díky speciálním rukavicím ovládat přehrávání hudby pohybem rukama v prostoru a nabízí několik režimů se zobrazením přehrávané skladby nebo ekvalizéru.

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Na světě je prvních 200 předsériových kusů VW ID.3. Zájem o vůz je obrovský

Druhým učňovským konceptem je Golf R Variant přezdívaný FighteR. S agresivnějším bodykitem narostla šířka vozu o 6 cm a výkon dvoulitru spojeného se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol byl posunut na 295 kW (400 koní). Dodatečné majáky na střeše a v masce kombíku však zde nejsou pro parádu.

Koncept bude totiž používán jako safety car při závodech na okruhu Sachsenring. Součástí majáků na střeše je přitom i kamerový systém s rozsahem 360°, který může natáčet všechno dění na trati. Výsledné záběry si lze zpětně prohlédnout i skrze VR brýle v interiéru. Vnitřek FighteRu je nakonec oděn do kombinace kůže a Alcantary, přičemž ani zde nechybí nový audiosystém.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

včera | Richard Herbich | 16 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků