GTI Treffen 2018 obrazem: Když se sejdou stovky milovníku Volkswagenů

GTI Treffen u jezera Wörthersee není jediným evropským srazem milovníků Volkswagenů, troufám si však říci, že tolik naleštěných kousků nikde jinde na jednom místě neuvidíte.

Automobilka Volkswagen si své historické dědictví hýčká a nezapomíná ani na fanoušky, kteří v tom jedou s nimi. Výsledkem toho jsou například srazy Beetle Sunshine Tour nebo GTI Treffen Wörthersee, které v nedávné minulosti prošly docela dost zásadními změnami. Narostly totiž do takových rozměrů, že už se pro místa svých konání staly neúnosnými.

Třeba srazu milovníků brouků v severoněmeckém městě Travemünde se loni účastnilo přes 700 vozů, což byl nejenom historický rekord, ale hlavně jasná informace pro organizátory, že bude lepší si dát pro letošní rok pauzu a pro ten příští najít jiné místo konání. Jaké, to zatím nikdo neví.

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

To GTI Treffen prošel revolucí již v roce 2016, a sice v duchu návratu ke kořenům. Zatímco do té doby v ulicích krásného rakouského městečka Reifnitz vystavovaly vedle Volkswagenu také značky Audi, Seat a Škoda, nyní už zde má stánek pouze Volkswagen a prezentuje zde nejenom modely z historie, ale také pořádá světové premiéry žhavých novinek s plackou GTI.

Srazu milovníků Volkswagenů GTI jsem se poprvé účastnil už loni a mohl tak na vlastní oči vidět nový up! GTI mezi prvními. Nezklamal, z mého pohledu jde o nejzábavnější miniauto současnosti, a když už jsem u těch „nej“, můžu pokračovat i v letošním roce.

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Za volantem VW up! GTI: Našli jsme nejzábavnější miniauto dneška!

Světovou premiéru si totiž odbyl koncept Volkswagen Golf GTI TCR (nejvýkonnější a nejrychlejší GTI v historii), který čerpá inspiraci od svého závodního protějšku a v prodeji se objeví už koncem letošního roku. Slovo „koncept“ v jeho případě neberme úplně doslova, protože jak jste se mohli dozvědět z prvních statických dojmů, vypadá vlastně úplně sériově a k tomu, aby mohl vyrazit na silnice, mu schází pouze příslušné homologace.

GTI Treffen – fakta a zajímavosti

Místo konání: Reifnitz, Rakousko
Datum: 9. -12. května 2018
Vzdálenost z Prahy: do 550 km, cca 7 hodin jízdy autem
Průměrná návštěvnost: 120.000 lidí
Aut k vidění: cca 6000
Čtyřdenní vstupné pro 2 osoby a jedno auto: 50 eur
Jednodenní vstupné pro až 4 osoby a jedno auto: 30 eur
Čtyřdenní vstupné pro jednu osobu: 15 eur
Jednodenní vstupné pro jednu osobu: 7 eur

Nyní nastal čas opustit stánek Volkswagenu a vydat se do ulic, kde to během GTI Treffen pořádně žije. Původně jsem si říkal, že 37. ročník srazu oproti loňsku trochu ztratil šmrnc a je zde o něco méně živo než loni, jenže pak jsem se podíval na hodinky a zjistil, že se ulicemi procházím mnohem dříve než loni. Neuběhla ani hodina a na chodnících nebylo k hnutí, hlavně si však člověk musel dávat pozor na provoz.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Reifnitz byl totiž najednou plný více i méně sériových Volkswagenů, jejichž posádky si užívaly spanilou jízdu. Někteří ještě s leštěnkami a hadry v rukou dokončovali poslední detaily a tak dále. Na vozy současné produkce tady nenarazíte tak často jako třeba na jedničkové a dvojkové Golfy GTI, a když jsem si tak jednotlivá díla prohlížel, stále více jsem se utvrzoval v názoru, že když tuning, tak jenom velice decentní.

Ani byste možná nevěřili, jak v kontrastu s výtvory zúčastněných tuningových firem prokoukne vlastně docela obyčejný šedý Golf GTI první generace, se špičkově provedeným lakem, skvěle zpracovanými detaily v podobě charakteristických rudých linek, a dvoudílných „límcových“ na kolech BBS vyleštěných do zrcadlového lesku. Svůj názor nikomu nevnucuji, nějak tak si ale představuji perfektní GTI pro srazy takové typu. Doufám, že příští rok jich bude k vidění ještě více!

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků