GTDI: Ford nasazuje turbo a přímý vstřik

Americká automobilka Ford upřesnila informace o budoucí řadě přeplňovaných motorů, které by měly postupně nahradit tradiční osmiválce, případně i zastaralé šestiválce.

Agregáty s názvem GTDI (gasoline-turbocharged-direct-injection) budou vybaveny moderním přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. ve výsledku bude motor výkonnější, než osmiválec, výrazně lehčí, úspornější a ekologičtější.

Tedy bude plnit vše, co od moderního motoru vyžaduje americká vláda nebo Evropská komise.

Systém bude nejprve k dispozici u inovovaného agregátu 3,5 V6, který by měl disponovat výkonem přes 250 kW (340 k). Dále bude dostupný pro čtyřválec s objemem okolo dvou litrů, který by měl nahradit větší šestiválce a měl by disponovat výkonem dle verze od cca 180 do 250 koní.

Později se objeví také menší motory, které budou určeny spíše pro vybrané trhy, jako je ten evropský.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků