GTDI: Ford nasazuje turbo a přímý vstřik

Americká automobilka Ford upřesnila informace o budoucí řadě přeplňovaných motorů, které by měly postupně nahradit tradiční osmiválce, případně i zastaralé šestiválce.

Agregáty s názvem GTDI (gasoline-turbocharged-direct-injection) budou vybaveny moderním přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. ve výsledku bude motor výkonnější, než osmiválec, výrazně lehčí, úspornější a ekologičtější.

Tedy bude plnit vše, co od moderního motoru vyžaduje americká vláda nebo Evropská komise.

Systém bude nejprve k dispozici u inovovaného agregátu 3,5 V6, který by měl disponovat výkonem přes 250 kW (340 k). Dále bude dostupný pro čtyřválec s objemem okolo dvou litrů, který by měl nahradit větší šestiválce a měl by disponovat výkonem dle verze od cca 180 do 250 koní.

Později se objeví také menší motory, které budou určeny spíše pro vybrané trhy, jako je ten evropský.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud