GTDI: Ford nasazuje turbo a přímý vstřik

Americká automobilka Ford upřesnila informace o budoucí řadě přeplňovaných motorů, které by měly postupně nahradit tradiční osmiválce, případně i zastaralé šestiválce.

Agregáty s názvem GTDI (gasoline-turbocharged-direct-injection) budou vybaveny moderním přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. ve výsledku bude motor výkonnější, než osmiválec, výrazně lehčí, úspornější a ekologičtější.

Tedy bude plnit vše, co od moderního motoru vyžaduje americká vláda nebo Evropská komise.

Systém bude nejprve k dispozici u inovovaného agregátu 3,5 V6, který by měl disponovat výkonem přes 250 kW (340 k). Dále bude dostupný pro čtyřválec s objemem okolo dvou litrů, který by měl nahradit větší šestiválce a měl by disponovat výkonem dle verze od cca 180 do 250 koní.

Později se objeví také menší motory, které budou určeny spíše pro vybrané trhy, jako je ten evropský.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků