GTDI: Ford nasazuje turbo a přímý vstřik

Americká automobilka Ford upřesnila informace o budoucí řadě přeplňovaných motorů, které by měly postupně nahradit tradiční osmiválce, případně i zastaralé šestiválce.

Agregáty s názvem GTDI (gasoline-turbocharged-direct-injection) budou vybaveny moderním přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem. ve výsledku bude motor výkonnější, než osmiválec, výrazně lehčí, úspornější a ekologičtější.

Tedy bude plnit vše, co od moderního motoru vyžaduje americká vláda nebo Evropská komise.

Systém bude nejprve k dispozici u inovovaného agregátu 3,5 V6, který by měl disponovat výkonem přes 250 kW (340 k). Dále bude dostupný pro čtyřválec s objemem okolo dvou litrů, který by měl nahradit větší šestiválce a měl by disponovat výkonem dle verze od cca 180 do 250 koní.

Později se objeví také menší motory, které budou určeny spíše pro vybrané trhy, jako je ten evropský.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků