GTA Spano: Bugatti Veyron ze Španělska?

Ve Španělsku „umí“ olivy a portské, ale jak se zdá, také rychlá auta. GTA Spano se nebezpečně blíží i špičkovému Bugatti Veyron.

Zkratka GTA jistě rozproudí tep každému hráči, který měl možnost přičichnout k předlouhé sérii stejnojmenných počítačových her, s nimiž v řadě případů vyrůstali nejen naši čtenáři, ale také jejich počítače a herní konzole. V tomto případě však bude řeč o skutečném automobilu, jenž dokonce aspiruje na zařazení mezi supersporty. Zastavíme se totiž u španělské společnosti GTA Motor, která kromě jiného v současnosti prohání po okruzích několik vozů v rámci šampionátu Formule 3.

Závody jsou jistě tím správným prostředkem k zisku renomé, GTA Motors proto představuje své superauto s označením Spano. Svůj vstup do nepoznaných vod hodlá GTA Motors uskutečnit skrze sérii 99 vozů Spano, poté se však čeká uvedení dalších odvozených modelů ve speciálních sériích. Co si ale budeme povídat, i mezi vozy z devětadevadesátikusové série beztak najdeme dva stejné stroje jen stěží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tvůrci modelu Spano se pochopitelně nechali v široké míře inspirovat konstrukčními postupy běžnými u závodních speciálů, což se projevuje i na podvozku. Ten je totiž tvořen kombinací ušlechtilých materiálů v podobě hliníkových a titanových slitin, kevlaru či uhlíkových kompozitů.

Motor byl naproti tomu vyvinut speciálně pro použití ve Spanu, jedná se o vidlicový desetiválec uložený pochopitelně podélně před zadní nápravou. A naladěn je pro opravdu excelentní jízdní výkony. Dává totiž plných 780 koní (582 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 920 Nm, na pohonnou jednotku navazuje sedmistupňová převodovka s přímým, sekvenčním řazením, jež výkon  deleguje na klola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Všechna kola jsou zavěšena zcela nezávisle na soustavě lichoběžníkových ramen a tlumiče pérování se vyznačují možností regulace. Také použitá kola vycházejí ze závodní okruhové praxe. Vpředu jsou devatenáctipalcové a vzadu pak dvacetipalcové lité ráfky, které obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o šířce 255, resp. 335 mm. Uhlíkovo keramické brzdové kotouče mají průměr 380 mm a působí na ně šestipístkové třmeny AP Racing.

Podle GTA Motor prototypy Spano zrychlují z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny a jejich nejvyšší rychlost dalece překračuje 350 km/h. Teprve podle nestranných testů však budeme moci ohodnotit, zda se mají nejen braši od Lamborghini a Ferrari, ale také od Bugatti čeho obávat... Před poměrem 780 koní vs. pouhých 1 350 kg, kolik „celé Spano” váží, totiž musí smekat i samotný Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GTA Spano
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků