GReddy Lexus GS430: okořeněný elegán

Tuner GRreddy se pohrál s Lexusem GS 430. K osmiválci přidal kompresor, vůz dostal výrazný bodykit a nový podvozek.

Tuner GReddy patří pod společnost Trust Company, která se zabývá úpravou vozů již od roku 1977. U nás není příliš známá, svojí působností obohacuje především trh v USA. Její nejnovější počin, úprava Lexusu GS430 s osmiválcem pod kapotou, si ale zaslouží pozornost i v Evropě.

Klasický elegantní sedan vypadá v podání GReddy skutečně agresivně. Devatenáctipalcová kola, černá střecha nebo dvojice výfuků s obrovským průměrem napovídají, že s původní verzí nemá tahle mnoho společného. Snad jen ty nálepky si mohl tuner odpustit.

Co se týká funkčních úprav, je jich víc než dost. Osmiválec dostal kit v podobě kompresoru a upravené řídící jednotky, k vyššímu výkonu přispěl také již zmiňovaný výfukový systém nové sání. Smůlou však je, že tuner žádné výkonové parametry motoru nezveřejnil, výkon kolem 380 koní by ale neměl být problémem (motor v sérii má koní 282). Třešničkou na dortu jsou ukazatele tlaku oleje, paliva, teploty výfukových plynů nebo plnícího tlaku kompresoru.

Potěšením je, že úpravce se nezaměřil pouze na vzhledovou a výkonovou stránku vozu, ale nezapomněl ani na brzdy a či podvozek. GReddy se postaral o výměnu pružin a tlumičů a za stavitelné modely, takže majitel si může nechat nastavit vůz podle vlastní chuti. Přehlédnout nelze ani přední brzdový systém se šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm.

Tuner ale nezapomněl ani na interiér, kde se nachází například multimediální DVD systém, nové hliníkový dekory nebo speciální podsvícení jednotlivých ovládačů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GReddy SC430

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků