Great Wall Steed: první rok Číňanů v Anglii a dvě nové edice

Čínská automobilka Great Wall rozšiřuje ve Velké Británii nabídku modelů o dva pick-upy Steed Chrome a Steed Tracker.

Automobilka Great Wall byla založena v roce 1976 a v současnosti je největším čínským výrobcem SUV a pick-upů. Během loňského roku vyrobila na 676 000 automobilů, což ji pasovalo na 8. místo mezi čínskými továrnami na automobily. Great Wall začal exportovat svá auta v roce 2006 a přesně před rokem oficiálně nastoupil na britský trh. Ano, plíživě se blíží doba, kdy se čínským autům přestaneme smát, příkladem budiž ofenzíva značky Qoros letos v Ženevě…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Evropě se nyní vyskytují modely Great Wall Voleex C10, Hover a Steed

Ve stejné době zahájila společnost Great Wall montáž svých automobilů z dovezených celků v Bulharsku ve spolupráci s tamní firmou Litex Motors, což jí poskytlo přístup do zemí Evropské unie a vyhnutí se placení cla (označení Made in EU). Ve fabrice poblíž města Loveče vznikaly nejprve vozy nižší třídy Voleex C10 (používá je i místní policie!) a později přibyly SUV Great Wall Hover a pick-up Steed.

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Zatímco v Bulharsku vloni dosáhla automobilka Great Wall na slušnou 10. pozici (první čtyři místa tam ovládají značky VW, Toyota, Dacia a Škoda), pokroky v dalších zemích Evropské unie jsou pomalejší. Ve Velké Británii se v současnosti prodávají zatím pouze pick-upy Steed ve verzích S a SE, k nimž nyní přibyly dvě nové série. Obě vycházejí z provedení Steed S a nesou označení Steed Chrome a Steed Tracker.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové série Great Wall Steed s označením Chrome a Tracker

V obou případech se o pohon stará šestnáctiventilový vznětový čtyřválec s přeplňováním, objemem 2,0 l, výkonem 143 koní (105 kW) a točivým momentem 305 Nm v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Steed Chrome vyniká chromovanými rámy nad ložnou plochou a podél prahů, metalízou, zatmavenými zadními okny a stříbřitými rámečky kolem předních mlhovek.

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Steed Tracker se dočkal především kvalitnějšího celosezónního obutí General Grabber, metalízy, zástěrek za všemi koly a tažného zařízení.
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků