Great Wall Steed: první rok Číňanů v Anglii a dvě nové edice

Čínská automobilka Great Wall rozšiřuje ve Velké Británii nabídku modelů o dva pick-upy Steed Chrome a Steed Tracker.

Automobilka Great Wall byla založena v roce 1976 a v současnosti je největším čínským výrobcem SUV a pick-upů. Během loňského roku vyrobila na 676 000 automobilů, což ji pasovalo na 8. místo mezi čínskými továrnami na automobily. Great Wall začal exportovat svá auta v roce 2006 a přesně před rokem oficiálně nastoupil na britský trh. Ano, plíživě se blíží doba, kdy se čínským autům přestaneme smát, příkladem budiž ofenzíva značky Qoros letos v Ženevě…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Evropě se nyní vyskytují modely Great Wall Voleex C10, Hover a Steed

Ve stejné době zahájila společnost Great Wall montáž svých automobilů z dovezených celků v Bulharsku ve spolupráci s tamní firmou Litex Motors, což jí poskytlo přístup do zemí Evropské unie a vyhnutí se placení cla (označení Made in EU). Ve fabrice poblíž města Loveče vznikaly nejprve vozy nižší třídy Voleex C10 (používá je i místní policie!) a později přibyly SUV Great Wall Hover a pick-up Steed.

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Zatímco v Bulharsku vloni dosáhla automobilka Great Wall na slušnou 10. pozici (první čtyři místa tam ovládají značky VW, Toyota, Dacia a Škoda), pokroky v dalších zemích Evropské unie jsou pomalejší. Ve Velké Británii se v současnosti prodávají zatím pouze pick-upy Steed ve verzích S a SE, k nimž nyní přibyly dvě nové série. Obě vycházejí z provedení Steed S a nesou označení Steed Chrome a Steed Tracker.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové série Great Wall Steed s označením Chrome a Tracker

V obou případech se o pohon stará šestnáctiventilový vznětový čtyřválec s přeplňováním, objemem 2,0 l, výkonem 143 koní (105 kW) a točivým momentem 305 Nm v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Steed Chrome vyniká chromovanými rámy nad ložnou plochou a podél prahů, metalízou, zatmavenými zadními okny a stříbřitými rámečky kolem předních mlhovek.

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Steed Tracker se dočkal především kvalitnějšího celosezónního obutí General Grabber, metalízy, zástěrek za všemi koly a tažného zařízení.
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků