Great Wall Steed: první rok Číňanů v Anglii a dvě nové edice

Čínská automobilka Great Wall rozšiřuje ve Velké Británii nabídku modelů o dva pick-upy Steed Chrome a Steed Tracker.

Automobilka Great Wall byla založena v roce 1976 a v současnosti je největším čínským výrobcem SUV a pick-upů. Během loňského roku vyrobila na 676 000 automobilů, což ji pasovalo na 8. místo mezi čínskými továrnami na automobily. Great Wall začal exportovat svá auta v roce 2006 a přesně před rokem oficiálně nastoupil na britský trh. Ano, plíživě se blíží doba, kdy se čínským autům přestaneme smát, příkladem budiž ofenzíva značky Qoros letos v Ženevě…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Evropě se nyní vyskytují modely Great Wall Voleex C10, Hover a Steed

Ve stejné době zahájila společnost Great Wall montáž svých automobilů z dovezených celků v Bulharsku ve spolupráci s tamní firmou Litex Motors, což jí poskytlo přístup do zemí Evropské unie a vyhnutí se placení cla (označení Made in EU). Ve fabrice poblíž města Loveče vznikaly nejprve vozy nižší třídy Voleex C10 (používá je i místní policie!) a později přibyly SUV Great Wall Hover a pick-up Steed.

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Zatímco v Bulharsku vloni dosáhla automobilka Great Wall na slušnou 10. pozici (první čtyři místa tam ovládají značky VW, Toyota, Dacia a Škoda), pokroky v dalších zemích Evropské unie jsou pomalejší. Ve Velké Británii se v současnosti prodávají zatím pouze pick-upy Steed ve verzích S a SE, k nimž nyní přibyly dvě nové série. Obě vycházejí z provedení Steed S a nesou označení Steed Chrome a Steed Tracker.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové série Great Wall Steed s označením Chrome a Tracker

V obou případech se o pohon stará šestnáctiventilový vznětový čtyřválec s přeplňováním, objemem 2,0 l, výkonem 143 koní (105 kW) a točivým momentem 305 Nm v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Steed Chrome vyniká chromovanými rámy nad ložnou plochou a podél prahů, metalízou, zatmavenými zadními okny a stříbřitými rámečky kolem předních mlhovek.

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Great Wall: čínská značka do Evropy vstupuje pick-upem Steed

Steed Tracker se dočkal především kvalitnějšího celosezónního obutí General Grabber, metalízy, zástěrek za všemi koly a tažného zařízení.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků