Chystáte se na Moto GP do Brna? Víme vše, co budete o víkendu potřebovat

Velká cena České republiky se jede už o víkendu. Největší motoristická událost u nás očekává opět davy fandů. Známe program, dopravní specifika či ceny vstupenek.

Na brněnském Masarykově okruhu už vrcholí přípravy na Velkou cenu České republiky. Královská třída silničních motocyklů Moto GP se sem vrací opět po roce. Jede se už o tomto víkendu, respektive od 3. do 5. srpna.

Jaký je program?

Program závodního víkendu formálně začíná už ve čtvrtek, kdy je pro držitele speciálních pasů od 16:30 otevřena pit lane. Zbytek programu je již tradičně seřazen. V pátek však od devíti hodin startuje první trénink kategorie Moto 3. Odpoledne jsou pak na programu druhé tréninky všech kategorií.

Během tří dnů budou časový plán vyplňovat také jízdy ADAC Junior Cupu. Sobotní dopoledne je ve znamení posledních tréninků hlavních kategorií, po obědě už se jede kvalifikace. V neděli od 8:40 už budou k zahlédnutí první motocykly pro dvacetiminutový Warm Up. Závody hlavních kategorií začínají od 11 hodin. Moto GP svých 21 kol odrazí od dvou, čímž celá akce končí.

Čas Kategorie Typ jízdy
Čt 16:30 - 18:30 Pit Lane Walk
Pá 9:00 - 9:40 Moto 3 Volný trénink 1
Pá 9:55 - 10:40 Moto GP Volný trénink 1
Pá 10:55 - 11:40 Moto 2 Volný trénink 1
Pá 13:10 - 13:50 Moto 3 Volný trénink 2
Pá 14:05 - 14:50 Moto GP Volný trénink 2
Pá 15:05 - 15:50 Moto 2 Volný trénink 2
So 9:00 - 9:40 Moto 3 Volný trénink 3
So 9:55 - 10:40 Moto GP Volný trénink 3
So 10:55 - 11:40 Moto 2 Volný trénink 3
So 12:35 - 13:15 Moto 3 Kvalifikace
So 13:30 - 14:00 Moto GP Volný trénink 4
So 14:10 - 14:25 Moto GP Kvalifikace 1
So 14:35 - 14:50 Moto GP Kvalifikace 2
So 15:05 - 15:50 Moto 2 Kvalifikace
Ne 8:40 - 9:00 Moto 3 Warm Up
Ne 9:10 - 9:30 Moto 2 Warm Up
Ne 9:40 - 10:00 Moto GP Warm Up
Ne 11:00 Moto 3 Závod
Ne 12:20 Moto 2 Závod
Ne 14:00 Moto GP Závod

Kde zaparkovat?

Akce takového formátu nejen v bezprostředním okolí každoročně způsobuje dopravní komplikace. Na Brno se hrnou především stovky motocyklů. A uzavírky, které jsou alespoň zčásti na většině výpadovek z Brna tomu letos vážně nepomohou, stejně jako rozkopaná dálnice D1.

Co se týče parkovacích míst, okolí autodromu je naštěstí velmi rozlehlé. Vzhledem k předpovědi počasí padá mokrá varianta, která se jinak snaží zabránit "bahenním válkám". Chytnete se tak pravděpodobně na loukách a polích v okolí. V případě parkování motocyklu je zajištěno parkování za tribuna C a D za 150 korun na den. Úschovna helem a kombinéz je přístupná jen držitelům zlatých vstupenek. Dvě stovky na den pak zaplatíte s automobilem na ostatních plochách, na něž budete naváděni. Kompletní přehled parkovacích míst najdete na odkazu.

Nejen zachránce Židů. Schindler byl i nadějný motocyklový závodník!

Nejen zachránce Židů. Schindler byl i nadějný motocyklový závodník!

Pokud chcete raději na Masarykův okruh dorazit městskou hromadnou dopravou, během Velké ceny je k dispozici mimořádná kyvadlová doprava. Pro návštěvníky závodiště zdarma je linka číslo 400, která jezdí z Mendlova náměstí na Masarykův okruh a zpět. Okružní linka označena jako X jezdí po trase Masarykův okruh - Popůvky - Žebětín - Masarykův okruh.

Vyznavači kempování mohou využít nedalekého kempu Mion v Ostrovačicích. Motorkáři s vlastním stanem se však mohou zabydlet i přímo na tribuně A! Ubytovat se pak lze i v Grid hotelu přímo v areálu autodromu.

Kolik stojí vstupenky?

Pokud preferujete přímý nákup vstupenek, poklady jsou od pátku do neděle otevřeny vždy od 6:30 hodin. U hlavní brány už lze vstupenky zakoupit od středy. On-line lze zakoupit na stránkách automotodromu

Sektory jsou opět děleny na dva základní stupně. Přírodní a sedadlové tribuny. Koupí místenkové vstupenky jste oprávněni ke vstupu i na přírodní tribuny. Jak již bylo zmíněno, sektor A je vyhrazen pro kempování, a to od 4990 korun.. Další sektory se pak dělí na Gold a Silver vstupy. Za 2.900, respektive 2.300 korun. Děti roku narození 2004-2011 mají zlatý vstup za 350 korun, jinak zdarma. Senioři roku narození 1951 a starší za 500 korun.

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Ministerstvo dostalo rozum: Velké motorky a čtyřkolky nebudou muset na emise

Na sedadlové tribuny se ceny liší. K dispozici jsou od 3.500 korun až po 6.500 korun na atraktivní tribunu T3. Speciální vstupenka na čtvrteční Pi Walk lze koupit za 1000 korun, jinak je vstup umožněn všem držitelům zlatých lístků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků