Když Renault v roce 1994 ukázal na autosalonu v Paříži koncept Espace F1, málokomu nespadla brada až na podlahu.  Zdroj:  Facebook.com/Laurent Schmidt

Když Renault v roce 1994 ukázal na autosalonu v Paříži koncept Espace F1, málokomu nespadla brada až na podlahu.  | Zdroj: Facebook.com/Laurent Schmidt

Spojení rodinného MPV s technikou Formule 1 v rámci oslav jubilea výroby prostorného modelu vypadá neskutečně i dodnes. Zdroj:  Facebook.com/Laurent Schmidt

Spojení rodinného MPV s technikou Formule 1 v rámci oslav jubilea výroby prostorného modelu vypadá neskutečně i dodnes. | Zdroj: Facebook.com/Laurent Schmidt

A právě do dnešní interpretace jednoho z nejšílenějších MPV světa se pustil francouzský grafik Laurent Schmidt. Zdroj:  Facebook.com/Laurent Schmidt

A právě do dnešní interpretace jednoho z nejšílenějších MPV světa se pustil francouzský grafik Laurent Schmidt. | Zdroj: Facebook.com/Laurent Schmidt

Vize moderní varianty konceptu Espace F1 se tedy drží stejného receptu, ale samozřejmě vychází z  poslední generace Renaultu Espace . | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

Vize moderní varianty konceptu Espace F1 se tedy drží stejného receptu, ale samozřejmě vychází z poslední generace Renaultu Espace. | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

Namísto původního motoru V10 z monopostu Williams FW15C z roku 1993 byste však mezi zadními skořepinovými sedačkami našli přeplňovaný hybridní V6 z nejnovějšího vozu stáje Alpine F1 pod střechou francouzské značky. | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

Namísto původního motoru V10 z monopostu Williams FW15C z roku 1993 byste však mezi zadními skořepinovými sedačkami našli přeplňovaný hybridní V6 z nejnovějšího vozu stáje Alpine F1 pod střechou francouzské značky. | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

Kromě obdobné barevné kombinace si nový Espace F1 udržuje i některé typické designové prvky. Na bocích tedy nechybí masivní otvory přívodu vzduchu k motoru... | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

Kromě obdobné barevné kombinace si nový Espace F1 udržuje i některé typické designové prvky. Na bocích tedy nechybí masivní otvory přívodu vzduchu k motoru... | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

...na zádi je zase obří spoiler, kdežto slicky jsou obuty na velkých „turbofan“ kolech. Viditelný karbon po stranách pak naznačuje rozšířené díly karoserie z uhlíkových vláken. | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

...na zádi je zase obří spoiler, kdežto slicky jsou obuty na velkých „turbofan“ kolech. Viditelný karbon po stranách pak naznačuje rozšířené díly karoserie z uhlíkových vláken. | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

Zatímco tedy Renault oživuje legendy z minulosti jako třeba nedávný  elektrický hatchback 5 , oživení šíleného konceptu by také nebylo úplně od věci. | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

Zatímco tedy Renault oživuje legendy z minulosti jako třeba nedávný elektrický hatchback 5, oživení šíleného konceptu by také nebylo úplně od věci. | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

Třeba na počest možného  odchodu modelu Espace z nabídky  v kombinaci s novou érou Renaultu, respektive Alpine ve Formuli 1. Zbožné přání, víme. | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

Třeba na počest možného odchodu modelu Espace z nabídky v kombinaci s novou érou Renaultu, respektive Alpine ve Formuli 1. Zbožné přání, víme. | Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault

| Koncept Renault Espace F1 (1994) | Zdroj: Renault

Spojení rodinného MPV s technikou Formule 1 v rámci oslav jubilea výroby prostorného modelu vypadá neskutečně i dodnes. Zdroj:  Facebook.com/Laurent Schmidt
A právě do dnešní interpretace jednoho z nejšílenějších MPV světa se pustil francouzský grafik Laurent Schmidt. Zdroj:  Facebook.com/Laurent Schmidt
Vize moderní varianty konceptu Espace F1 se tedy drží stejného receptu, ale samozřejmě vychází z  poslední generace Renaultu Espace . | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault
Namísto původního motoru V10 z monopostu Williams FW15C z roku 1993 byste však mezi zadními skořepinovými sedačkami našli přeplňovaný hybridní V6 z nejnovějšího vozu stáje Alpine F1 pod střechou francouzské značky. | Koncept Renault Espace F1 (1994) Zdroj: Renault
12
Fotogalerie

Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Křičící V10 by na palubě samozřejmě vystřídal přeplňovaný šestiválec s elektrickou výpomocí.

Když Renault v roce 1994 ukázal na autosalonu v Paříži koncept Espace F1, málokomu nespadla brada až na podlahu. Spojení rodinného MPV s technikou Formule 1 v rámci oslav jubilea výroby prostorného modelu vypadá neskutečně i dodnes. A právě do dnešní interpretace jednoho z nejšílenějších MPV světa se pustil francouzský grafik Laurent Schmidt.

Vize moderní varianty konceptu Espace F1 se tedy drží stejného receptu, ale samozřejmě vychází z poslední generace Renaultu Espace. Namísto původního motoru V10 z monopostu Williams FW15C z roku 1993 byste však mezi zadními skořepinovými sedačkami našli přeplňovaný hybridní V6 z nejnovějšího vozu stáje Alpine F1 pod střechou francouzské značky.

Kromě obdobné barevné kombinace si nový Espace F1 udržuje i některé typické designové prvky. Na bocích tedy nechybí masivní otvory přívodu vzduchu k motoru, na zádi je zase obří spoiler, kdežto slicky jsou obuty na velkých „turbofan“ kolech. Viditelný karbon po stranách pak naznačuje rozšířené díly karoserie z uhlíkových vláken.

Zatímco tedy Renault oživuje legendy z minulosti jako třeba nedávný elektrický hatchback 5, oživení šíleného konceptu by také nebylo úplně od věci. Třeba na počest možného odchodu modelu Espace z nabídky v kombinaci s novou érou Renaultu, respektive Alpine ve Formuli 1. Zbožné přání, víme.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud