Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Křičící V10 by na palubě samozřejmě vystřídal přeplňovaný šestiválec s elektrickou výpomocí.

Když Renault v roce 1994 ukázal na autosalonu v Paříži koncept Espace F1, málokomu nespadla brada až na podlahu. Spojení rodinného MPV s technikou Formule 1 v rámci oslav jubilea výroby prostorného modelu vypadá neskutečně i dodnes. A právě do dnešní interpretace jednoho z nejšílenějších MPV světa se pustil francouzský grafik Laurent Schmidt.

Ani kopie, ani paskvil: Designér odhaluje tvůrčí postup u konceptu Renault 5

Ani kopie, ani paskvil: Designér odhaluje tvůrčí postup u konceptu Renault 5

Vize moderní varianty konceptu Espace F1 se tedy drží stejného receptu, ale samozřejmě vychází z poslední generace Renaultu Espace. Namísto původního motoru V10 z monopostu Williams FW15C z roku 1993 byste však mezi zadními skořepinovými sedačkami našli přeplňovaný hybridní V6 z nejnovějšího vozu stáje Alpine F1 pod střechou francouzské značky.

Kromě obdobné barevné kombinace si nový Espace F1 udržuje i některé typické designové prvky. Na bocích tedy nechybí masivní otvory přívodu vzduchu k motoru, na zádi je zase obří spoiler, kdežto slicky jsou obuty na velkých „turbofan“ kolech. Viditelný karbon po stranách pak naznačuje rozšířené díly karoserie z uhlíkových vláken.

Vylepšený Renault Megane GrandCoupe dorazil do ČR. Základ má 140 koní, zatím

Vylepšený Renault Megane GrandCoupe dorazil do ČR. Základ má 140 koní, zatím

Zatímco tedy Renault oživuje legendy z minulosti jako třeba nedávný elektrický hatchback 5, oživení šíleného konceptu by také nebylo úplně od věci. Třeba na počest možného odchodu modelu Espace z nabídky v kombinaci s novou érou Renaultu, respektive Alpine ve Formuli 1. Zbožné přání, víme.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička