GP Velké Británie: Pešek je sedmý a Smrž jedenáctý

125: Vyhrál Bautista, Pešek dojel sedmý. - 250 ccm: Suverénně vyhrál Lorenzo, Smrž dojel na 11. místě. - MotoGP: První byl Pedrosa a z dvanáctého místa dojel druhý Rossi.

Představení okruhu Donington Park

Délka okruhu: 4 023 m
Šířka trati: 10 m
Nejdelší rovinka: 564 m
Počet levotočivých zatáček: 4
Počet pravotočivých zatáček: 7

Klepněte pro větší obrázek
Okruh Donington Park

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Julian Simon
250 ccm: Randy de Puniet
MotoGP: Valentino Rossi

125 ccm

Kvalifikace - Náš Lukáš Pešek v obou kvalifikačních kláních dojel v první desítce a po celkovém porovnání časů stojí na dobrém sedmém místě. Pole Position si vybojoval suverén letošního šampionátu, Alvaro Bautista a v první řadě jej doplní: Kallio, Pasini a Corsi. Thomas Lüthi je desátý a Karel Abrahám bude do závodu startovat z 27. místa.

Závod - Lukáš Pešek výborně odstartoval a během prvního kola svoji pozici ještě vylepšil. V cíli třetího kola bylo pořadí: 1. Bautista, 2. Pasini, 3. Kallio, 4. Pešek, 5.Gadea, 6. Faubel. Komisaři přistihli Karla Abraháma při ulitém startu a náš závodník byl potrestán průjezdem boxovou uličkou.

Na špici se Bautista utrhl od svých pronásledovatelů, Kallia a Pasiniho. Za touto trojicí se vytvořila další malá skupina, ve které jel i Pešek. V polovině závodu nestačil Pešek dvojici Gadea - Faubel a náš jezdec kroužil na 6. místě. Velký boj o sedmé místo svádělo hned deset jezdců.

Alvaro Bautista se v úvodních kolech dostal do čela a před sebe už nikoho nepustil. Ve výjezdu z poslední zatáčky se na druhé místo dostal Kallio, třetí dojel Pasini. Náš Pešek cílem projel na sedmém místě, Lüthi závod dokončil na osmé příčce a Abrahám byl 28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace  --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Kvalifikace - Jorge Lorenzo opět vybojoval Pole Position a zajistil si lepší startovní pozici před svým největším rivalem, Andrea Doviziosem. Se zmiňovanou dvojicí v první řadě ještě stojí H. Aoyama a de Angelis. Jakub Smrž odstartuje z 10. místa.

Závod - Start se nejlépe vyvedl druhému Doviziosovi, ale jako jeho stín jezdil Jorge Lorenzo. Kuba Smrž se bohužel propadl z desátého místa na třinácté. Hned v druhém kole se do čela dostal Lorenzo a spolu s Doviziosem se odpojili od zbytku startovního pole.

Kuba Smrž projel cílem 4. kola bohužel až na 17. místě, zřejmě byl někde delší na brzdách a propadl se o čtyři místa dozadu. V polovině závodu se jezdecké pole velmi potrhalo a na trati byly vidět dvojice, maximálně trojice soupeřících řidičů. O první místo bojovala dvojice Lorenzo - Dovizioso, dále byla dvojice de Angelis - H. Aoyama a náš Jakub Smrž byl třináctý.

V 17. kole spadl z druhého místa Dovizioso, ale hned nasedl na stroj a v závodu pokračoval na 7. místě. Bohužel motocykl nebyl stoprocentní a Dovizioso ztrácel další příčky. Tři koly před cílem spadl Manuel Poggiali a o kousek dál i S. Aoyama. Oba byli před Smržem a tím si náš jezdec o dvě místa polepšil. V předposledním kole ještě chyboval Simoncelli, ale dokázal do cíle dojet před Kubou Smržem. Závod vyhrál suverénně Lorenzo, druhé místo v posledním kole vybojoval de Angelis a třetí dojel H. Aoyama. Náš Smrž dojel na slušném 11. místě a z Anglie si odváží 5 bodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace  --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Kvalifikace - Daniel Pedrosa vyhrál dva ze tří měřených tréninků a své zkušenosti zhodnotil i v kvalifikaci. Stále více jsou vidět motocykly stáje Rizla Suzuki a výjimkou není ani GP Velké Británie, kde Chris Vermeulen vybojoval druhé místo a John Hopkins je čtvrtý. Poslední post v první řadě si vyjel Marco Melandri. Loris Capirossi na Ducati dojel pátý a úřadující šampión, Ital Rossi, který po ošklivém pádu minulý týden v Assenu ještě zřejmě není stoprocentně fit, je dvanáctý.

Závod - V prvním kole naštěstí nikdo nespadl a pořadí v cíli prvního kola bylo následující: Melandri, Pedrosa, Hopkins, Stoner, Vermeulen a Rossi byl desátý. Ve čtvrtém kole udělal druhý Pedrosa chybu, byl dlouhý na brzdách a málem sestřelil vedoucího Melandriho. Sice se stihl vrátit, ale ztratil jednu příčku. V sedmém kole si Hayden udělal výlet do kačírku  a klesl až na 11. místo.

V devátém kole si vedoucí čtveřice Melandri, Pedrosa, Hopkins a Roberts jr. vytvořila dvousekundový náskok před pátým Stonerem. Rossi se v průběhu několika kol posunul na 6. místo. V druhé třetině závodu Pedrosa podjel Melandriho a během několika okamžiků si vypracoval drobný náskok.

Z elitní desítky vypadl po chybě Chris Vermeulen a na čele Pedrosa každým kolem zvyšoval náskok zhruba o půl sekundy. Závěrečných deset kol jsme se mohli těšit na boj o druhé místo, kde byla trojice Melandri, Roberts jr. a Stoner a na ně se mohutně zezadu dotahoval Rossi.

Čtyři kola před cílem se Rossi posunul na druhé místo, ale za zády si vezl zmiňovanou trojici. V posledním kole si Rossi s Melandrim hned dvakrát vyměnili a pěkně zdramatizovali konec královské kubatury. Vítězství si z okruhu Donington Park odváží Dani Pedrosa, druhý na cílové pásce byl Rossi a třetí příčka nakonec zbyla pro Melandriho. Průběžný lídr, Američan Hayden, dojel sedmý.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

Zdroj obrázků: motogp.com

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků