GP Velké Británie: Montoya získal páté vítězství v kariéře

Druhé místo získal Fernando Alonso a na bronzové příčce dojel Kimi Räikkönen. Čtvrté místo připadlo Fisichellovi a to jen potvrdilo letošní převahu vozů McLaren a Renault. - Výsledky všech tréninků. - Představení okruhu Silverstone a časový harmonogram celého víkendu. -
GP Velké Británie: Montoya získal páté vítězství v kariéře
Seznam kapitol
  1. GP Velké Británie a pořadí MS
  2. Průběh sobotní kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků a zajímavé předzávodní informace

Před startem Grand Prix Velké Británie panovalo polojasno, teplota vzduchu byla +28 C a trať měla +40 C. Na startu v první řadě stála dvojice Fernando Alonso a Jenson Button a to hlavně kvůli penalizaci Räikkönena, který byl v kvalifikaci druhý, ale za výměnu motoru byl posunut o 10 míst. Třetí místo na startovním roštu patřilo Juanu Pablu Montoyovi a čtvrtý byl Jarno Trulli.

Před koncem zaváděcího kola zůstal stát na trati Takuma Sato, ale i tak byl závod odstartován a Sato zatlačen do boxů. Fantastický start předvedl Montoya, když se ze svého třetího místa protlačil během prvních zatáček až do čela závodu. Na konci prvního kola na trať vyjel na trať Safety Car. Pořadí v cíli prvního kola: Montoya, Alonso, Button, Barrichello, Fisichella, Trulli, M. Schumacher, Räikkönen.

Safety Car na konci druhého kola zajel do boxů a závod byl restartován. Sato se vrátil na trať se ztrátou jednoho kola. Stav na trati po 6 kolech: Montoya - 1,3 s - Alonso - 2,1 s - Button - 1,5 s - Barrichello - 1,8 s - Fisichella - 5,3 s - Trulli. Christian Klien na dvanáctém místě ve snaze dostat se před Webbera lehce chyboval a propadl se na 13. příčku za Heidfelda.

V desátém kole odstoupil z trati Karhikeyan se svým strojem stáje Jordan a na konci tohoto kola se jako první u mechaniků pro palivo objevil Christian Klien. Na trati se vytvořila silná trojička od šestého místa v pořadí Trulli, M. Schumacher a Räikkönen. V čele poodjela dvojice Montoya - Alonso třetímu Buttonovi na rozdíl necelých 6 s. Na konci 16. kola zajel Rubens Barrichello jako první z bodovaných pozic na dotankování paliva a vrátil se na 9. místě.

Okolo 20. kola začaly první zastávky v boxech, Montoya zajel pro palivo o jedno kolo dříve než Alonso, ale při návratu Alonsa na trať se dokázal kolumbijský pilot protáhnout velmi těsně před vedoucího jezdce MS. Díky týmové strategii si polepšil o jednu pozici Giancarlo Fisichella a o dvě místa Kimi Räikkönen. Pořadí na bodovaných místech po prvních zastávkách v boxech v 29. kole: Montoya, Alonso, Fisichella, Button, Barrichello, Räikkönen, M. Schumacher, Trulli.

Jako jediný pilot z celého jezdeckého pole jede Barrichello na tři zastávky v boxech, po druhém dotankování paliva se vrátil za svým kolegou M. Schumacherem na sedmém místě. Kimi Räikkönen zajížděl nejrychlejší kola okruhu a pravidelně stahoval náskok čtvrtého Buttona. Ve 44. kole zajel vedoucí Montoya podruhé pro palivo a na čele se objevil Fernando Alonso. Fisichellovi při odjezdu od mechaniků zhasl motor a předvedl úplně stejnou chybu, jako v GP Francie. Díky tomu se na třetí místo dostal Kimi Räikkönen.

Alonso zajel k mechanikům pro palivo 11 kol před cílem a do čela GP Velké Británie se vrátil Juan Pablo Montoya. Stav na trati deset kol před cílem: Montoya - 1,8 s - Alonso - 16,4 s - Räikkönen - 2,1 s - Fisichella - 13,1 s - Button. Na dalších místech: 6. M. Schumacher, 7. Barrichello a 8. R. Schumacher. Na trati se vytvořili dvojičky Montoya-Alonso a Räikkönen-Fisichella, kde se bojovalo nejen o lepší umístnění v závodu, ale i o body do celkového hodnocení MS a poháru konstruktérů.

Grand Prix Velké Británie vyhrál díky skvělému startu a bezchybné jízdě Juan Pablo Montoya, druhé místo získal Fernando Alonso a na bronzové příčce dojel Kimi Räikkönen. Čtvrté místo připadlo Fisichellovi a to jen potvrdilo letošní převahu vozů McLaren a Renault. V celkovém hodnocení zvýšil Alonso náskok o další dva body před Räikkönenem, McLaren naopak stáhl o 3 body Renault v poháru konstruktérů. Na pátém místě dojel domácí jezdec Jenson Button. Jako perličku na konci závodu zajel Kimi Räikkönen nejrychlejší kolo závodu v čase 1:20.502.

Výsledky GP Velké Británie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. J.P.Montoya McLaren M 1h24:29.588 10
2. F.Alonso Renault M + 2.739 8
3. K.Räikkönen McLaren M + 14.436 6
4. G.Fisichella Renault M + 17.914 5
5. J.Button BAR M + 40.264 4
6. M.Schumacher Ferrari B + 1:15.322 3
7. R.Barrichello Ferrari B + 1:16.567 2
8. R.Schumacher Toyota M + 1:19.212 1
9. J.Trulli Toyota M + 1:20.851  
10. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
11. M.Webber Williams M + 1 kolo  
12. N.Heidfeld Williams M + 1 kolo  
13. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo  
14. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
15. C.Klien Red Bull M + 1 kolo  
16. T.Sato BAR M + 2 kola  
17. T.Monteiro Jordan B + 2 kola  
18. C.Albers Minardi B + 3 kola  
19. P.Friesacher Minardi B + 4 kola  
Nekl. N.Karthikeyan Jordan B kolo 11  

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 77
2. Räikkönen 51
3. M. Schumacher 43
4. Trulli 31
4. Barrichello 31
6. Montoya 26
7. Fisichella 25
7. Heidfeld 25

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 102
2. McLaren 87
3. Ferrari 74
4. Toyota 54
5. Williams 47

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Velké Británie a pořadí MS
  2. Průběh sobotní kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků a zajímavé předzávodní informace
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků