Na zacatku sezony se vsichni smaly pneumatikam Bridgestone, ktere zaostavaly a jezdci na michelinech se pretahovali o body No a konecne se to obratilo ;) Skoda ze asi jenom v tomto jednom zavodeNejvetsi podil na tomto zavode ma samozrejme firma michelin, ale ty pravidla o nemozne vymene pneu tomu samozrejme pomohly.Schumi se z vitezstvi moc neradoval .. takze u mne stoupl .. ale kdyz na zacatku sezony praskaly bridgestony.. tak Alik i Kimmi skakaly na podiu jak divy ... takze asi tak.Cela F1 se snazi co nejvice pribrzdit ferrari... a ted se jim to konecne vratilo.. jsem moc rad, ze se to stalo! sem moc rad ze se Ferrari bodove dotahlo.. a doufam,ze F1 budou do konce seznony jeste zajimave
díky mnoha detailním záběrům na obě ferrari jedoucích pěkjně zasebou jsme si všim že mají v někteých detailech rozdílnou aerodinamiku. největší vizuální rozdíl je v uchycení zrcátek. žeby káždý vůz vyvíjen přímo pro jezdce?
Co je se systemem? Ani jednou jsem enter nezmackl a uz je tam prispevek 5x, slovo za slovem? Dobry Ferrari rad nemam a Sumaka teprve ne, ale proc vsichni hazou vinu na pravidla? Nebyl ten trapas nahodou jednoznacnou vinou Michelinu, ktery nedokazal pripravit dobre pneumatiky? Uz vidim McLaren, jak pote, co bouchaji Bridgestonky, odkyva Ferrari zmenu trati. Jak videt, zaryti fanousci maji v hlave seno, at fandi Ferrari, nebo McLarenu
Ferrari je ten posledni tym, kteremu bych
Ferrari je ten posledni tym, kteremu
Ferrari je ten posledni tym,
Ferrari je ten posledni
Ferrari je ten
Ferrari je
Ferrari
Alespoň všichni vidíme, že když úředník vymyslí pitomost, tak je to "dílo" - viz. zákaz přezouvat auta.Jestli tento zákaz měl pomoci bezpečnosti v F1, tak fak "vymakané". Zvažovat, jestli pneu vyměnit a když ano, zbývající 3 jsou ojeté a na nich se naplno jede.... Útěchou nám může být, že i jinde jsou pitomci, ale sport a určitě i bezpečnost jezdců jde stranou.Bohužel.
Se naplno ukazala jedna z totalnich kravin v soucasnych pravidlech, jen tak dal. Zajimalo by me kdo na formule jeste kouka, ja treba vcera koukal, dva cervene vozy v cele zavodu, to je parada a navic jsme si mohli prohlednout jak jezdi horsi jezdci a co maji problemu s tim aby auto na trati udrzeli nakonec to nebylo tak nudny, mohli davat vice zaberu primo z pohledu jezdce a veci ktere se normlane tolik neukazuji.
Osobně nechápu, proč Michelin nedovezl nové pneu. Sice by týmy, které by výměnu provedly, dostaly stop-n-go, ale na Jordan a Minardi by to určitě stačilo.
on dovezl 2 sady ktere jsou povolene, ale ty byly bohuzel obe slusne receno nepouzitelne.dalsi je nemozno dovest..no a co se tyce toho dovezeni novych z evropy(jako uvazovana vyjimka z pravidel), i pan Nykodym si vsiml ze by to jaksi nestihli..(nam neznamo proc..) Precejen by to stacit nemuselo na jordan a Minardi,ti meli technologicky pneumatikarsky naskok v teto VC
To není tak úplně pravda. V úvahu připadalo použít pneumatiky se specifikací pro GP Španělska a FIA na neoficiální dotaz opověděla, že by pravděpodobně neukázala jezdci, který by tuto výměnu provedl, černou vlajku, ale dostal by 10 sek. stop-n-go. Otázku transportu ponechávám stranou.
jen je problem v tom ze pneumatiky pro GP spanelska jsou rekneme pripravene pro spanelsko a nikoli pro velmi narocny ovalovy okruh v USA ktery se znacne lisi pozadavky na kvalitu pneumatik(jsou daleko vice namahany a vystavovany vetsim odstredivym silam..) od evropskych zavodist. prece jen ze strany FIA co neni oficialni to neni jiste..jako vzdy u FIA..(viz montoya a jeho staj ktera byla ujistovana o stop-n-go a byl nakonec diskvalifikovan pri minule GP).
to redakce: McLaren je na 2.miste a Ferrari na 3. miste i kdyz maji stejne bodu, protoze McLaren ma vyhrano vice zavodu. Nebo se pletu, ale mam takovej dojem, ze to tak je.Sem zvedavej na co se muzeme tesit pristi zavod
Případ Charouz: Každý má podíl Bývalý automobilový závodník Antonín Charouz se po listopadu stal výhradním dovozcem automobilů značky Ford. Postupně začal vydávat sportovní časopisy, nabízel sázky a sportovní marketing. V roce 1994 firmy sloučil do společnosti Charouz holding. O čtyři roky později kraloval impériu ze zhruba devadesátkou podniků. Když holding založil, měl u IPB úvěr tři sta deset milionů korun. Auta se prodávala většinou na leasing a Charouz a jeho prodejci potřebovali překlenovací úvěry. O tři roky později už dlužil osm miliard. Když v roce 2000 převzala zkrachovalou IPB Československá obchodní banka, patřil Charouz ze svými šesti miliardami mezi největší dlužníky. Tiskový mluvčí ČSOB Milan Tománek tvrdí, že Charouz své dluhy IPB prakticky nesplácel. Úvěry pro bývalého závodníka představovaly patnáct procent všech špatně vymahatelných dluhů bankovního domu. IPB na ně musela vytvářet finanční rezervy, a proto se v roce 1997 s podnikatelem raději domluvila na pozoruhodném triku. Charouzovy firmy začaly na úvěry vystavovat směnky, IPB s Charouzem se za ně zaručili a banka směnky prodávala. Nebyl o ně zájem, banka si ale mohla z klasifikovaných úvěrů umazat důležitou položku. Když lví banku převzala ČSOB, byly dluhy opět zahrnuty do kategorie úvěrů. Charouzovy firmy je ovšem nadále nesplácely. Ještě před zánikem IPB se Charouzovi podařilo umazat z dluhů téměř jednu a půl miliardy korun. Prodal své společnosti Al Leas a Invest Car Leasing dlouholetému spolupracovníkovi z holdingu Ladislavu Žákovi (dluhy dosud odmítá zaplatit). Charouzovi se vstřícnost vyplatila. Zůstává mu padesátiprocentní podíl v hokejovém týmu Sparta, firma Bohemian promotion agency, která vlastní reklamní práva na hokejovou extraligu a ovládá sázkovou kancelář Tipsport cup. Charouz si udrží i čtvrtinový podíl ve vydavatelství časopisů o motoristickém sportu Automedia.http://www.nadaceperoutka.cz/kovalik_pady.html
Nykodymovo a Charouzovo radoby profi komentare to je des a bida. Nejlepsi je vzdycky ten nykodymuv dotaz a co dela tomas enge?
kouri travu
Dobrá odpověď, je vidět, že se Enge u řady českých fanoušků "odpálil"... Mě by jen zajímalo, jakou bude mít celá situace okolo F1 dohru, GP USA byl opravdu výsměch pravidlům, která zavedli. Achjooo...
maji co chteli..to bylo jen otazkou casu ze se neco takoveho prihodi(nastesti se nikdo nemusel zabit,aby se zamysleli) a jako bonus nastvane americany na okruhu a miliony u televizi.. no to nekoupite ani v akci v TESCU Myslim ze se Bernie E. vyjadril neco ve smyslu ze osud Michelinu a GP USA je rekneme nejisty.. Aspon ze Max Moseley se zachoval jako chlap a nepripustil zadnou vyjimku z pravidel..to sem koukal
nevim zda to sem patri..diskutuje se zde o formuli a dnesnim zavodu, myslim ze vetsina lidi vi co je pan Charouz zac za kvitko..ze obcas(nebo porad?) sou si lidi rovni ale nekteri sou si rovnejsi,pred zakonem..
No jenom jsem se díval po čase na F1 a spolukomentoval to nějaký Charouz. Pokud je to tenhle, jedna a ta samá osoba, tak je to trochu Kocourkov, že si může dovolit s takovou historií takhle veřejně působit.
bohuzel je to tatz osoba a uprime Vas lituji ze jste musel vyslechnout jeho radoby fundovane komentare(chcete-li kecy) prisernou cestinou a jeste k tomu pri tak hroznem zavode jako dnes. Ze ten clovek mel sedet a ne pusobit takto verejne v tom s Vami souhlasim..
tak to byla teda vazne silna kava! nemuzu uverit tomu, ze se neco tak trapnyho muze stat. mam divnej pocit, ze si nekdo v zajmu svejch vlastnich zajmu bere jako rukojmi divaky a tim padem i mne!hanba!jinak jsem na strane odstoupivsich tymu. pevne doufam, ze se ten tah zablokovat jakoukoliv moznost kompromisu ferrari vrati! to uz preci neni mozny, takhle opovrhovat svejma fanouskama! kaslu na to! s f1 koncim, at jdou k sipku!
jo, jo, nechal jsem se unest a na chvilku jsem se zasnil, ze je to treba taky alespon trochu sport, kde rychlejsi, nebo lepsi a lip pripravenejsi, popripade ten s vetsim stestim vyhraje...chyba!no nic, je to business a jeste vic trapny politikareni, dokud na to koukam tak v tom jedu taky... dobre mi tak, mam to prepnout na superstar... vim co udelam - protoze me fakt dneska nastvali, tak jim to oplatim: NEKOUPIM SI FERRARI!!!
nikdo te nenuti se na to koukat..to jen tak mimochodem..a nevim zda si neco vydelal tymum okolo F1(pokud teda nevlatnis jakykoli produkt ferrari, BMW, toyota, renault, ford a spol.) pokud sis ten vyrobek koupil jen ovlivnenim formuli 1 tak ses jim platnej divak, jinak si berou za rukojmi televizni spolecnosti a ne tebe.. a ted spis byl priklad toho jak televizni spolecnosti mely za rukojmi formuli..
vzij se do pozice ferrari, vsichni nam hazou klacky pod nohy celou sezonu a tak proc my bychom meli jim ted pomahat.. je to podle neni to pekne ale je to realita.byval sem velkym fanouskem F1 ale posledni dobou uz take presedavam k motorkam
Koukam, že restrikce kterě se dělají kvůli Schumacherovi se mstí těm ostatnim .... konečně snad idioti pochopí, že měnít pneumatiky během závodu je naprosto v pořádku a mělo by se to dělat. Je to tak ve všech jiných závodech, proč v těch "nejrychlejších" ne, to prostě nechápu. F1 se stává ještě více nekoukatelnou, než když pořád vítězil Schumi. Peklo. Být divákem na tribunách, neměl bych moc pochopení pro to co se tam stalo. (ale házet věci na plochu není dobrý nápad).
no je pravda, ze se na ty formule s tema novyma pravidlama neda ani koukat! Vubec me ty jejich pravidla nebavi. Jsem rad, ze to dnes ale dopadlo jak to dopadlo! Kdyz uz si ty pitomy pravidla vymysleli, tak jakypak vyjimky! Na Schumiho se letos lepila jen smula, tak si ted konecne vyzral jedno stesti, ktere mu preju. SNad ty pravidla pristi rok vrati do starych koleji!!!!!! Jinak je to pro me mrtvy!
tak konečně letos "musel" vyhrát i Schumacher Vubec bych se nedivil kdyby příští rok řekli amíci "Dík,tohle si nechte doma, stačilo."Něco tak trapnýho jsem ani netušil, že je možný.
zase nevyhraji tipovacku.. vrrrrr je to trochu monotoni..ale netusim proc nemohli jezdit co 2 - 10kol do boxu a menit pneu.(ze by nemeli tolik pneumatik) taky se pri pohledu na dnesni VC ve me probouzi ekolog..kdyz vidim tolik paliva promrhaneho na celkem bezucelne jezdi dokola, pokud nekdo namitne neco o sportovnim zazitku tak se myslim dnes neuchyti s timto nazorem..dneska by si aspon mohl pan Nykodym natrenovat komentovani, prilis lidi to uz VC asi nesleduje..tak si muze netrenovat nove veticky a zkusit treba pracovat s monitorem a internetem zaroven..trosku potrenovat anglictinu na anglickych strankach..
oni by je mohli měnit, ale nikdy by nevěděli, kdy by ta pneumatika praskla, když by ty pneumatiky byly málo opotřebený, tak by jim to neuznala FIA, a potrestala by je, kdyby se moc sjely, tak by zase mohli prasknout, především v té dlouhé klopené zatáčce, a to by bylo docela krutý...
a co takhle snizit otacky motoru, aby se nedosahovalo takovych rychlosti na te klopene zatacce..vsem by se snizil vykon na neakych 250km/h a mohli by jet. nebylo by to sice neake rychle, zazivne, ale zavodili by asi o par pozic za 6 jistymi.nerikam ze to neni nebezpecne ale muzeme to riziko takto snizit..no a co je vlastne dnes bezpecne?to jen tak na okraj..
Nevím, jestli tohle je zrovna řešení, ale obecně si troufám prohlásit, že tohle je jedna z důsledků pokryteckých legend o bezpečnosti. Úplně bezpečné není nic, takhle prostě jen věděli o snížené bezpečnosti. Ale co je povolená bezpečnost? Jeden mrtvý závodník za rok, za tři, nebo za pět? A při padesátce zemře polovina chodců než při šedesátce, při čtyřítce ale ještě míň. Kdo se podepíše pod ty, co zemřeli, protože neplatí v obci čtyřicítka? Tak radši -- všichni čisté ruce, my nic. To samý nakonec na drážním zabezpečení. Nikdo se nepodepíše pod to, že riziko je 0.00000xxx, všichni se taky tváří, že nic, že muzikanti. Je to málo, ale není to nula. A nebude ...Ovšem největší legrace je, že celá ta habaďůra s pneumatikama na celý víkend byla nejspíš past na Ferrari, do který se tentokrát chytil opačný mamut.
Mám dojem, že frantíci si trochu zasabotovali, když amíkům pokazili tenhle závod...Jo a jinak, to je přesný postřeh, s těmi zabitými v běžném provozu... v TV se předvádí superbezpečné trati, ale se silnicema nikdo nic nedělá. Viz různé úseky, kde se např. u nás děje spousta nehod, ale na opravu nejsou peníze. Ještě mám dotaz, ten Charouz, co to na Primě spolukomentuje, není to ten člověk, co za dluhy jeho firem zaplatil stát miliardy korun? Jak může někdo takový vůbec působit na veřejnosti?
jo s tim mamutem souhlasim.cha cha Ros Brown je stary lisak,ten se jen tak nenecha oblafnout.. ohledne toho zpomaleni monopostu jek sem navrhoval pro dnesek (myslim si taky ze je to reseni prasacke a na prd ale aspon by jelo vic formulek). no a myslim ze dnes se naplno ukazalo co ve formuli jedna drhne:1. "neschopnost" tymu (dodavatelu) mimo ferrari odvadet pravidelne 100%profesionalni vykon2. prilisna svazanost rady v tolika ohledech, ze je az skoro s podivem ze se vnich jeste nekdo dokonale orientuje..a reseni by podle mne bylo zavest regule z tak 3-4 roky zpet stareho sampionatu.. samozdrejmne dva dovatele pneumatik a drazkovani budiz.. je dokazano ze se vyrovnaji slikum ba v nekterych ohledej je predci takze je to jedno..a udelat neaky omezeni treba platovy strop, aby se vlk nazral a koza zustala cela rekneme pro neakou castku kolik se smi utratit za rok na pilotech a zbytek at si na rozdeli jak chteji v tymu.kdyz uz se FIA hlasi tak k tomu setreni..IMH zajimalo by me kolik usetrila za vikend toyota?dyz rozflakali monopost (VRAMCI BEZPECNOSTI) oproti ostatnim..dnes se na to opravdu nedalo koukat.. docela rozumim shumimu jak se tvaril..(po sennove havarii se na tiskovce tvaril trochu podobne)a mile me prekvapil Paul Stodard taky ac vzdy posledni si preje fer konkurencni zavody..skoda ze pan Danek je v terenu a prilis nema moznost komentovat deni..docela by mne zajimaly jeho nazory na dnesni zavod.
Ostuda. Neni co dodat.
F1 je letos naprostá fraška koukám a být fanoušky, tak vyjdu pomalu jeden po druhém na trať aby se nemohlo závodit, vyčůrám se tam a jdu domů
tak to je absolutni masakr, co se tam dneska stalo.... ale stojim za stajemi, co odstoupily, protoze tak hloupe pravidlo, ze se nesmi menit pneu je opravdu hrozne...
tak vidim ze se tady moc diskuze nerozjizdi ba primo vazne..no nevim jestli nekdo sledujete to co se deje okolo mischelinu a podobne, ze nedoporucil start ve VC svym tymum, ktere obouva.. Nyni se spekuluje o pridani sikany do 13 zatacky na VC vsichni podepsali az na ferrari, a sefove formule byli za Jeanem Todtem a Rosem Brownem, ze pokud nepodepisi aby se ta sikana pridala tak ze se nemusi zapocitavat do hodnoceni MS.to mi pride jako vydirani..je videt ze pokud jde o neco duleziteho tak ani "chude" tymy se nestiti dostat se trosku k penizkum, sic je to jen muj nazor ale proc by to jinak delaly?netusim..je videt ze pokud jde o Renault a McLaren tak je mozne temer nemozne. Jak vidno obratilo se takzvane Ferrari-opatreni proti tymum ktere nejvice orodovali za jeho prijeti nevim proc by melo ted na neschopnost Michelinu dodat pneumatku, doplatit Ferrari..tim ze se prida sikana. Uz vidim jak McLaren a Renault vyhovuji pozadavku Ferrari..je sice pravda ze bezpecnost predevsim, ale kdo brani tymum jezdit pomaleji(opatrneji,setrneji) a co 10 kol do boxu kdyz se jim rozpadne pneumatika.. apon by to bylo napinave a zajimavesem zvedav na zajimavy zavod
tak to je husty, fakt nevim co dodat. 6 aut v zavode
Proc ty Myšelinky nemuzou odjet zavod? Asi sem neco zameskal, co???Jinak hanba....
protože michlin doporučil všem týmům any nestartovaly, protože dodal špatný pneumatiky ktery by nevydržely(a nemohli je vyměnit za novy), proto chtěly nějakou šikanu(aby vydržely o něco dýl) ale nic se nepovolilo
Montoya, Trulli, Räikkönen
1. M. Schumacher2. Alonso3. Trulli
1.M.Schumacher, 2.Raikkonen, 3.Fisichella, 4. Trulli, 5. Barrichello
fisichella, räikönnen, alonso
1.Raikkonen2.Alonso3.Fisichella
1.Raikkonen 2.Alonso 3. Schumacher, taky bych si tipnul ze Trulli a Button pojedou z vedouci sestice nejdriv do boxu.
1.Raikonnen2.Fisichella3.Alonso
Raikonen, Montoya, alonso, jestli ale vubec staje s michelinama nastoupi, slysel jsem neco o tom ze jestli renault nedostane novy pneu ta to kasle...
Tak jsem první, kdo jsi zkusí tipnout zítřejší závod...1. Raikonnen (bohužel) 2. M.Schumacher 3. Alonso.... Co vy.....
1 M. Schumacher, 2. Barrichello, 3. Fisichella
Jako jediný správně tipující první dvě místa dostáváte bodík za váš tip ( jen pro přehled: Z nejlépe tipujících po 9 GP: 2 body má Toomas, a jeden bodík má Capricorn, goes, -Ferda-, já, vain)
že ti to vyšlo....
Tak trochu jsem počítal s tím, že Michelin bude mít problémy, ale že úplně odstoupí, to jsem nečekal.
1.Fisichella2.Raikonnen3.Trulli
1. Raikonnen 2. M.Schumacher (pevne doufam) 3. Alonso 4. Truli
1 raikönen2. trulli3. button
1. Raikonnen, 2. Alonso, 3. Trulli, 4. Schumi
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.