GP USA: ve velmi neobvyklém závodě má Ferrari double

Kvůli pravidlům, kdy se nemohou měnit pneumatiky během závodu, se na start postavila pouze šestice jezdců s pneumatikami Bridgestone. - V kvalifikaci zvítězil Jarno Trulli před Räikkönenem. - Výsledky všech měřených tréninků a představení okruhu Indianapolis.
GP USA: ve velmi neobvyklém závodě má Ferrari double
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP USA a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků a představení okruhu

GP USA

Před GP USA byla teplota vzduchu +27 C, trať měla +39 C. Doslova bouřlivá debata a výměna názorů se rozpoutala před GP USA, protože firma Michelin nedokázala analyzovat příčinu těžké havárie monopostu Toyota s Ralfem Schumacherem a doporučila svým týmům nestartovat v GP USA.

Nejzajímavější situace v historii formule 1 opravdu nastala. Po zaváděcím kole do boxů zajely všechny formule s pneumatikami Michelin do boxů a byly zatlačeny do garáže. Na startu se tak objevili pouze dvojice stáje Ferrari, Jordan a Minardi. Grand Prix USA byla i přes tento krok odstartována. Na čele se dle předpokladů usadil Michael Schumacher, za ním byl jeho stájový kolega Rubens Barrichello a pořadí na dalších 4 místech: Montairo, Albers, Karthikeyan a Friesacher.

Záběr kamery do hlediště ukazoval velmi nespokojené diváky, kteří dávali jasně najevo své rozhořčení. Na trati se objevily i plastové lahve a plechovky, které tam někteří odcházející diváci odhodili. To je velmi nesportovní chování a mohlo by ohrozit některého z šesti jezdců. V boxech se jako první objevil Christian Albers a po dotankování se vrátil na poslední, šesté místo. Pořadí po 18 kolech: M. Schumacher, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Friesacher a Albers.

Kolem dvacátého kola pro palivo zamířil i druhý jezdec Minardi, Patrick Frieasacher, a Karthikeyan s Monteirem ze stáje Jordan. Na čele byla stále dvojice týmu Ferrari, kde celých 24 kol za sebou kroužili v rozmezí jedné sekundy. Po dotankování paliva vedoucí dvojici se na čele objevil Rubens Barrichello, protože Schumacherův pit stop trval déle.

Další záběr kamer ukázal, jak v necelé polovině závodu odjíždí celá kolona vozidel z parkovišť. Diváci ukazovali na kameru letáky s nápisy: $ back (volně přeloženo: vraťte nám peníze). Dle názoru Antonína Charouze, spolukomentátora přímého přenosu závodu, byl dosavadní vývoj celé situace jediný správný, protože žádný z šéfů stájí, které obouvají pneumatiky Michelin, si na sebe nevzal to riziko, že kdyby se něco stalo, tak by vina padla na ně.

Na trati se de facto nic vážného nedělo, Michael Schumacher a Rubens Barrichello se přetahovali o nejrychleji zajeté kolo v závodě. Jednomu z jezdců stáje Minardi při odjíždění z boxů zhasl motor a mechanici jej museli manuálně nastartovat. Jediný zajímavý okamžik nastal v momentě, když se Michael Schumacher vracel na trať po druhé zastávce v boxech a zezadu se po trati blížil Rubens Barrichello. V první zatáčce byli oba jezdci téměř zároveň, ale Barrichello šel později na brzdy, do zatáčky se nevešel a projel po trávníku. Stav na trati patnáct kol před cílem: M. Schumacher, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Albers a Friesacher.

Grand Prix USA zvítězil Michael Schumacher, druhý dojel Rubens Barrichello. Bronzovou příčku si vyjel Tiago Monteiro, další bodovaná místa připadla Karthikeyanovi, Albersovi a Friesacherovi. Stáj BAR je jediná nebodující v celém letošním šampionátu.

Kde hledat chybu? V pravidlech, že se nemohou měnit pneumatiky nebo máte jiný názor?

Výsledky GP USA

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. M.Schumacher Ferrari B 1h29:43.181 10
2. R.Barrichello Ferrari B + 1.522 8
3. T.Monteiro Jordan B + 1 kolo 6
4. N.Karthikeyan Jordan B + 1 kolo 5
5. C.Albers Minardi B + 2 kola 4
6. P.Friesacher Minardi B + 2 kola 3
Nekl. J.Trulli Toyota M kolo 0 2
Nekl. K.Räikkönen McLaren M kolo 0 1
Nekl. J.Button BAR M kolo 0  
Nekl. G.Fisichella Renault M kolo 0  
Nekl. F.Alonso Renault M kolo 0  
Nekl. T.Sato BAR M kolo 0  
Nekl. M.Webber Williams M kolo 0  
Nekl. F.Massa Sauber M kolo 0  
Nekl. J.P.Montoya McLaren M kolo 0  
Nekl. J.Villeneuve Sauber M kolo 0  
Nekl. R.Zonta Toyota M kolo 0  
Nekl. C.Klien Red Bull M kolo 0  
Nekl. N.Heidfeld Williams M kolo 0  
Nekl. D.Coulthard Red Bull M kolo 0  

Pořadí v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 59
2. Räikkönen 37
3. M. Schumacher 34
4. Barrichello 29
5. Trulli 27
6. Heidfeld 25
7. Webber 22

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 76
2. Ferrari 63
2. McLaren 63
4. Williams 47
4. Toyota 47

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP USA a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků a představení okruhu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků