Vozy Ferrari zcela ovládly sobotní měřený trénink, kralovaly v kvalifikaci a po právu si odváží double ze závodu. Toro Rosso má první bod.
Kapitoly článku:
Grand Prix USA
Rozdíly oproti výsledkům z kvalifikace byly dva: Rosberg stojí na posledním místě, dostal tuto penalizaci za to, že se během kvalifikace nedostavil k převážení. A Jarno Trulli bude startovat z boxové uličky, protože se na jeho voze těsně před startem upravovalo zavěšení zadního kola. Nad okruhem v Indianapolis bylo slunečno, teplota vzduchu byla +36 C, trať měla +44 C.
Na startu v první řadě stály oba monoposty Ferrari, za nimi Fisichella a Barrichello a na páté příčce je Alonso. Těsně po startu došlo k několika kolizím a na trať vyjel Safety Car. Cílem prvního kola neprojel ani jeden jezdec stáje McLaren, dále Montagny, Klien, Speed, Webber a Heidfeld. Navíc Jenson Button si musel zajet pro nové přední přítlačné křídlo.
V opakovaných záběrech bylo vidět, že hlavním viníkem kolize byl Juan Pablo Montoya, který ze zadu přistrčil týmového kolegu Räikkönena. Těžce na to doplatil Nick Heidfeld, když jeho monopost vyletěl z trati v několika piruetách. Stav na trati po 4 kolech za zpomalovacích vozem: 1. Massa, 2. M. Schumacher, 3. Alonso, 4. Fisichella, 5. Barrichello, 6. Villeneuve, 7. R. Schumacher a 8. Rosberg.
Problémy na voze Jensona Buttona byly zřejmě větší, než se zdálo, protože monopost Honda byl v 5. kole zatlačen do boxů. Safety Car zamířil do boxů na konci 6. kola a hned po restartu na konci cílové rovinky kolidoval Sato s Monteirem. Sato dále nepokračoval a Monteiro po extra dlouhé zastávce v boxech jel na trať spíše sbírat důležitá data pro vývoj monopostů Midland F1.
Na čele kroužily oba monoposty Ferrari v pořadí Massa a M. Schumacher. Za nimi se ztrátou více než 5 s jeli jezdci týmu Renault a tuto dvojici stíhala trojice Barrichello, R. Schumacher a Villeneuve. Na začátku 15. kola se Fisichella dostal na třetí místo před Alonsa.
V 24. kole odstoupil ze závodu Jacques Villeneuve, na vině byla technická závada, pravděpodobně motor. Nechce se mi věřit tomu, že v třetině závodu nejede už 11 jezdců. Na konci 28. kola zajel do boxů M. Schumacher a Filipe Massa zajel nejrychlejší kolo závodu. O kolo později zajel k mechanikům Massa a na trať se vrátil až za Michaelem Schumacherem. Nevím, jak je možné, že se Michael dostal před Filipeho, muselo jít o nějaký divný krok, ať mi nikdo neříká, že u Ferrari nefunguje týmová strategie...
Jarno Trulli zřejmě jede jen na jednu zastávku a i když startoval z boxové uličky, v polovině závodu kroužil na třetím místě. Zhruba v polovině zajel již po čtvrté do boxů Christian Albers a závod pro něj také skončil. Na konci 43. kola byl stav na trati: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Fisichella, 4. Alonso, 5. R. Schumacher, 6. Barrichello, 7. Trulli, 8. Coulthard, 9. Rosberg a 10. Liuzzi. Více jezdců v závodu nepokračovalo. Loni kvůli problémům s pneumatikami Michelin na trati v Indianapolis kroužilo 6 vozů, letos jich je zatím ještě deset.
Druhá zastávka v boxech se nepovedla Alonsovi, že čtvrtého místa se na trať vrátil až na šesté příčce, posunul se před něj Trulli a R. Schumacher. Deset kol před koncem zajel do garáže Ralf Schumacher a kvůli technickým problémům ze závodu odstoupil.
V GP USA vyhrál Michael Schumacher a výborný výsledek Ferrari podtrhl druhým místem Filipe Massa. Na bronzovém stupínku byl Fisichella. Závod byl zajímavý v řadě pohledů: cílem projelo pouhých 9 jezdců, M. Schumacher stáhl náskok na vedoucího Alonsa, Ferrari snížilo bodový rozdíl na Renault a Liuzzi vybojoval první bod pro tým Toro Rosso.
Výsledky GP USA
1 M. Schumacher Ferrari 1:34:35.199 10 b
2 F. Massa Ferrari + 7.984 8 b
3 G. Fisichella Renault + 16.595 6 b
4 J. Trulli Toyota + 23.604 5 b
5 F. Alonso Renault + 28.410 4 b
6 R. Barrichello Honda + 36.516 3 b
7 D. Coulthard Red Bull + 1 laps 2 b
8 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1 laps 1 b
9 N. Rosberg Williams + 1 laps
Závod nedokončili:
10 R. Schumacher Toyota + 10 laps
11 C. Albers Midland F1 + 36 laps
12 J. Villeneuve BMW + 50 laps
13 T. Monteiro Midland F1 + 62 laps
14 T. Sato Super Aguri + 67 laps
15 J. Button Honda + 70 laps
16 K. Räikkönen McLaren + 73 laps
17 N. Heidfeld BMW + 73 laps
18 JP. Montoya McLaren + 73 laps
19 M. Webber Williams + 73 laps
20 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 73 laps
21 C. Klien Red Bull + 73 laps
22 F. Montagny Super Aguri + 73 laps
Průběžné pořadí v MS
1 F. Alonso Renault 88 b
2 M. Schumacher Ferrari 69 b
3 G. Fisichella Renault 43 b
4 K. Räikkönen McLaren 39 b
5 F. Massa Ferrari 36 b
6 JP. Montoya McLaren 26 b
7 J. Button Honda 16 b
8 R. Barrichello Honda 16 b
9 N. Heidfeld BMW 12 b
10 D. Coulthard Red Bull 10 b
11 R. Schumacher Toyota 8 b
12 J. Trulli Toyota 8 b
13 J. Villeneuve BMW 7 b
14 M. Webber Williams 6 b
15 N. Rosberg Williams 4 b
16 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1 b
17 C. Klien Red Bull 1 b
Pohár konstruktérů
1 Renault 131 b
2 Ferrari 105 b
3 McLaren 65 b
4 Honda 32 b
5 BMW 19 b
6 Toyota 16 b
7 Red Bull 11 b
8 Williams 10 b
9 Scuderia Toro Rosso 1 b