GP USA: napínavý závod dokončilo pouhých 9 jezdců

Vozy Ferrari zcela ovládly sobotní měřený trénink, kralovaly v kvalifikaci a po právu si odváží double ze závodu. Toro Rosso má první bod.
GP USA: napínavý závod dokončilo pouhých 9 jezdců
Seznam kapitol
  1. GP USA a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu Indianapolis a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

Grand Prix USA

Rozdíly oproti výsledkům z kvalifikace byly dva: Rosberg stojí na posledním místě, dostal tuto penalizaci za to, že se během kvalifikace nedostavil k převážení. A Jarno Trulli bude startovat z boxové uličky, protože se na jeho voze těsně před startem upravovalo zavěšení zadního kola. Nad okruhem v Indianapolis bylo slunečno, teplota vzduchu byla +36 C, trať měla +44 C.

Na startu v první řadě stály oba monoposty Ferrari, za nimi Fisichella a Barrichello a na páté příčce je Alonso. Těsně po startu došlo k několika kolizím a na trať vyjel Safety Car. Cílem prvního kola neprojel ani jeden jezdec stáje McLaren, dále Montagny, Klien, Speed, Webber a Heidfeld. Navíc Jenson Button si musel zajet pro nové přední přítlačné křídlo.

V opakovaných záběrech bylo vidět, že hlavním viníkem kolize byl Juan Pablo Montoya, který ze zadu přistrčil týmového kolegu Räikkönena. Těžce na to doplatil Nick Heidfeld, když jeho monopost vyletěl z trati v několika piruetách. Stav na trati po 4 kolech za zpomalovacích vozem: 1. Massa, 2. M. Schumacher, 3. Alonso, 4. Fisichella, 5. Barrichello, 6. Villeneuve, 7. R. Schumacher a 8. Rosberg.

Problémy na voze Jensona Buttona byly zřejmě větší, než se zdálo, protože monopost Honda byl v 5. kole zatlačen do boxů. Safety Car zamířil do boxů na konci 6. kola a hned po restartu na konci cílové rovinky kolidoval Sato s Monteirem. Sato dále nepokračoval a Monteiro po extra dlouhé zastávce v boxech jel na trať spíše sbírat důležitá data pro vývoj monopostů Midland F1.

Na čele kroužily oba monoposty Ferrari v pořadí Massa a M. Schumacher. Za nimi se ztrátou více než 5 s jeli jezdci týmu Renault a tuto dvojici stíhala trojice Barrichello, R. Schumacher a Villeneuve. Na začátku 15. kola se Fisichella dostal na třetí místo před Alonsa.

V 24. kole odstoupil ze závodu Jacques Villeneuve, na vině byla technická závada, pravděpodobně motor. Nechce se mi věřit tomu, že v třetině závodu nejede už 11 jezdců. Na konci 28. kola zajel do boxů M. Schumacher a Filipe Massa zajel nejrychlejší kolo závodu. O kolo později zajel k mechanikům Massa a na trať se vrátil až za Michaelem Schumacherem. Nevím, jak je možné, že se Michael dostal před Filipeho, muselo jít o nějaký divný krok, ať mi nikdo neříká, že u Ferrari nefunguje týmová strategie...

Jarno Trulli zřejmě jede jen na jednu zastávku a i když startoval z boxové uličky, v polovině závodu kroužil na třetím místě. Zhruba v polovině zajel již po čtvrté do boxů Christian Albers a závod pro něj také skončil. Na konci 43. kola byl stav na trati: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Fisichella, 4. Alonso, 5. R. Schumacher, 6. Barrichello, 7. Trulli, 8. Coulthard, 9. Rosberg a 10. Liuzzi. Více jezdců v závodu nepokračovalo. Loni kvůli problémům s pneumatikami Michelin na trati v Indianapolis kroužilo 6 vozů, letos jich je zatím ještě deset.

Druhá zastávka v boxech se nepovedla Alonsovi, že čtvrtého místa se na trať vrátil až na šesté příčce, posunul se před něj Trulli a R. Schumacher. Deset kol před koncem zajel do garáže Ralf Schumacher a kvůli technickým problémům ze závodu odstoupil.

V GP USA vyhrál Michael Schumacher a výborný výsledek Ferrari podtrhl druhým místem Filipe Massa. Na bronzovém stupínku byl Fisichella. Závod byl zajímavý v řadě pohledů: cílem projelo pouhých 9 jezdců, M. Schumacher stáhl náskok na vedoucího Alonsa, Ferrari snížilo bodový rozdíl na Renault a Liuzzi vybojoval první bod pro tým Toro Rosso.

Výsledky GP USA

1 M. Schumacher  Ferrari  1:34:35.199 10 b
2 F. Massa  Ferrari  + 7.984 8 b
3 G. Fisichella  Renault  + 16.595 6 b
4 J. Trulli  Toyota  + 23.604 5 b
5 F. Alonso  Renault  + 28.410 4 b
6 R. Barrichello  Honda  + 36.516 3 b
7 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps 2 b
8 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps 1 b
9 N. Rosberg  Williams  + 1 laps  
Závod nedokončili:
10 R. Schumacher  Toyota  + 10 laps  
11 C. Albers  Midland F1  + 36 laps  
12 J. Villeneuve  BMW  + 50 laps  
13 T. Monteiro  Midland F1  + 62 laps  
14 T. Sato  Super Aguri  + 67 laps  
15 J. Button  Honda  + 70 laps  
16 K. Räikkönen  McLaren  + 73 laps  
17 N. Heidfeld  BMW  + 73 laps  
18 JP. Montoya  McLaren  + 73 laps  
19 M. Webber  Williams  + 73 laps  
20 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 73 laps  
21 C. Klien  Red Bull  + 73 laps  
22 F. Montagny  Super Aguri  + 73 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  88 b
2 M. Schumacher  Ferrari  69 b
3 G. Fisichella  Renault  43 b
4 K. Räikkönen  McLaren  39 b
5 F. Massa  Ferrari  36 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 N. Heidfeld  BMW  12 b
10 D. Coulthard  Red Bull  10 b
11 R. Schumacher  Toyota  8 b
12 J. Trulli  Toyota  8 b
13 J. Villeneuve  BMW  7 b
14 M. Webber  Williams  6 b
15 N. Rosberg  Williams  4 b
16 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  1 b
17 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  131 b
2 Ferrari  105 b
3 McLaren  65 b
4 Honda  32 b
5 BMW  19 b
6 Toyota  16 b
7 Red Bull  11 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP USA a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu Indianapolis a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků