GP USA: napínavý závod dokončilo pouhých 9 jezdců

Vozy Ferrari zcela ovládly sobotní měřený trénink, kralovaly v kvalifikaci a po právu si odváží double ze závodu. Toro Rosso má první bod.
GP USA: napínavý závod dokončilo pouhých 9 jezdců
Seznam kapitol
  1. GP USA a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu Indianapolis a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

Grand Prix USA

Rozdíly oproti výsledkům z kvalifikace byly dva: Rosberg stojí na posledním místě, dostal tuto penalizaci za to, že se během kvalifikace nedostavil k převážení. A Jarno Trulli bude startovat z boxové uličky, protože se na jeho voze těsně před startem upravovalo zavěšení zadního kola. Nad okruhem v Indianapolis bylo slunečno, teplota vzduchu byla +36 C, trať měla +44 C.

Na startu v první řadě stály oba monoposty Ferrari, za nimi Fisichella a Barrichello a na páté příčce je Alonso. Těsně po startu došlo k několika kolizím a na trať vyjel Safety Car. Cílem prvního kola neprojel ani jeden jezdec stáje McLaren, dále Montagny, Klien, Speed, Webber a Heidfeld. Navíc Jenson Button si musel zajet pro nové přední přítlačné křídlo.

V opakovaných záběrech bylo vidět, že hlavním viníkem kolize byl Juan Pablo Montoya, který ze zadu přistrčil týmového kolegu Räikkönena. Těžce na to doplatil Nick Heidfeld, když jeho monopost vyletěl z trati v několika piruetách. Stav na trati po 4 kolech za zpomalovacích vozem: 1. Massa, 2. M. Schumacher, 3. Alonso, 4. Fisichella, 5. Barrichello, 6. Villeneuve, 7. R. Schumacher a 8. Rosberg.

Problémy na voze Jensona Buttona byly zřejmě větší, než se zdálo, protože monopost Honda byl v 5. kole zatlačen do boxů. Safety Car zamířil do boxů na konci 6. kola a hned po restartu na konci cílové rovinky kolidoval Sato s Monteirem. Sato dále nepokračoval a Monteiro po extra dlouhé zastávce v boxech jel na trať spíše sbírat důležitá data pro vývoj monopostů Midland F1.

Na čele kroužily oba monoposty Ferrari v pořadí Massa a M. Schumacher. Za nimi se ztrátou více než 5 s jeli jezdci týmu Renault a tuto dvojici stíhala trojice Barrichello, R. Schumacher a Villeneuve. Na začátku 15. kola se Fisichella dostal na třetí místo před Alonsa.

V 24. kole odstoupil ze závodu Jacques Villeneuve, na vině byla technická závada, pravděpodobně motor. Nechce se mi věřit tomu, že v třetině závodu nejede už 11 jezdců. Na konci 28. kola zajel do boxů M. Schumacher a Filipe Massa zajel nejrychlejší kolo závodu. O kolo později zajel k mechanikům Massa a na trať se vrátil až za Michaelem Schumacherem. Nevím, jak je možné, že se Michael dostal před Filipeho, muselo jít o nějaký divný krok, ať mi nikdo neříká, že u Ferrari nefunguje týmová strategie...

Jarno Trulli zřejmě jede jen na jednu zastávku a i když startoval z boxové uličky, v polovině závodu kroužil na třetím místě. Zhruba v polovině zajel již po čtvrté do boxů Christian Albers a závod pro něj také skončil. Na konci 43. kola byl stav na trati: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Fisichella, 4. Alonso, 5. R. Schumacher, 6. Barrichello, 7. Trulli, 8. Coulthard, 9. Rosberg a 10. Liuzzi. Více jezdců v závodu nepokračovalo. Loni kvůli problémům s pneumatikami Michelin na trati v Indianapolis kroužilo 6 vozů, letos jich je zatím ještě deset.

Druhá zastávka v boxech se nepovedla Alonsovi, že čtvrtého místa se na trať vrátil až na šesté příčce, posunul se před něj Trulli a R. Schumacher. Deset kol před koncem zajel do garáže Ralf Schumacher a kvůli technickým problémům ze závodu odstoupil.

V GP USA vyhrál Michael Schumacher a výborný výsledek Ferrari podtrhl druhým místem Filipe Massa. Na bronzovém stupínku byl Fisichella. Závod byl zajímavý v řadě pohledů: cílem projelo pouhých 9 jezdců, M. Schumacher stáhl náskok na vedoucího Alonsa, Ferrari snížilo bodový rozdíl na Renault a Liuzzi vybojoval první bod pro tým Toro Rosso.

Výsledky GP USA

1 M. Schumacher  Ferrari  1:34:35.199 10 b
2 F. Massa  Ferrari  + 7.984 8 b
3 G. Fisichella  Renault  + 16.595 6 b
4 J. Trulli  Toyota  + 23.604 5 b
5 F. Alonso  Renault  + 28.410 4 b
6 R. Barrichello  Honda  + 36.516 3 b
7 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps 2 b
8 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps 1 b
9 N. Rosberg  Williams  + 1 laps  
Závod nedokončili:
10 R. Schumacher  Toyota  + 10 laps  
11 C. Albers  Midland F1  + 36 laps  
12 J. Villeneuve  BMW  + 50 laps  
13 T. Monteiro  Midland F1  + 62 laps  
14 T. Sato  Super Aguri  + 67 laps  
15 J. Button  Honda  + 70 laps  
16 K. Räikkönen  McLaren  + 73 laps  
17 N. Heidfeld  BMW  + 73 laps  
18 JP. Montoya  McLaren  + 73 laps  
19 M. Webber  Williams  + 73 laps  
20 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 73 laps  
21 C. Klien  Red Bull  + 73 laps  
22 F. Montagny  Super Aguri  + 73 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  88 b
2 M. Schumacher  Ferrari  69 b
3 G. Fisichella  Renault  43 b
4 K. Räikkönen  McLaren  39 b
5 F. Massa  Ferrari  36 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 N. Heidfeld  BMW  12 b
10 D. Coulthard  Red Bull  10 b
11 R. Schumacher  Toyota  8 b
12 J. Trulli  Toyota  8 b
13 J. Villeneuve  BMW  7 b
14 M. Webber  Williams  6 b
15 N. Rosberg  Williams  4 b
16 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  1 b
17 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  131 b
2 Ferrari  105 b
3 McLaren  65 b
4 Honda  32 b
5 BMW  19 b
6 Toyota  16 b
7 Red Bull  11 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP USA a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu Indianapolis a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků