GP Turecka: poprvé v kariéře vítězí Massa

Druhý dojel Alonso a třetí byl M. Schumacher. - Výsledky všech tří tréninků a kvalifikace. - Představení okruhu pro GP Turecka.
GP Turecka: poprvé v kariéře vítězí Massa
Seznam kapitol
  1. GP Turecka a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu v Istanbulu; Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Ohlédnutí za nejzajímavějším závodem sezóny, GP Maďarska

GP Turecka

Včerejší kvalifikace byla zajímavá ve všech třech částech. V úvodu všechny překvapil David Coulthard tím, že nepostoupil, a Albers, že se posunul do druhé části. Prostřední část nevyšla de la Rosovi a Barrichellovi. Naopak nováček Robert Kubica se při druhé kvalifikaci opět probojoval mezi nejlepších deset jezdců.

V poslední čtvrthodince byl dlouho na čele Michael Schumacher, ale v závěru jej porazil jeho týmový kolega Filipe Massa. Dvojice z týmu Ferrari má za zády své největší rivaly ze stáje Renault v pořadí Alonso a Fisichella. Po kvalifikaci byl pátý Ralf Schumacher, ale jeho mechanici vyměnili v jeho monopostu motor a německý pilot hájící barvy Toyoty se propadl o deset míst dozadu.

Těsně před začátkem Velké ceny Turecka bylo nad okruhem jasno, teplota vzduchu dosahovala na +35 C ve stínu, trať byla rozpálena na +53 C. Velké horko může ovlivnit funkci motoru a fyzičku jezdců. Start vyšel nejlépe Filipe Massovi, z ním se seřadil M. Schumacher a Alonso. Za touto trojicí se ale roztočil Fisichella a způsobil řadu problémů. Pro nové přední přítlačné křídlo si musel na konci prvního kola zajet Heidfeld a Fisichella. Räikkönen si na úlomcích propíchl levé zadní kolo a kusy pneumatiky mu poškodily zadní křídlo. Räikkönenovi problémy nakonec vyústily ve výlet mimo trať a nárazem do bariéry.

Na špici jel dobře Filipe Massa a po pěti kolech si na M. Schumachera vypracoval náskok přes 3 s. Za dvojicí jezdců týmu Ferrari kroužil Alonso a další pořadí v cíli devátého kola bylo: 4. Button, 5. Webber, 6. Kubica, 7. Rosberg, 8. Klien. V dalších kolech začal M. Schumacher začal zajíždět rekordy okruhu a dotahoval vedoucího Massu.

Na začátku 12. kola udělal chybu v první zatáčce Liuzzi a jeho vůz po hodinách zhasl. Na trať musel Safety Car a toho využila řada jezdců k zastávce u mechaniků. Na této strategii prodělal Michael Schumacher, když se před něj v boxech dostal Alonso. Pořadí v 18. kole na bodovaných místech: 1. Massa, 2. Alonso, 3. M. Schumacher, 4. Button (všichni 1 zast.), 5. Rosberg, 6. Klien, 7. de la Rosa, 8. Trulli (všichni bez zast.).

V 29. kole chyboval Michael Schumacher, udělal si výlet mimo trať a tento přehmat jej stál zhruba 3 s. Alonso se mu ztratil z dohledu, naopak si německý pilot musel hlídat záda, za která se mu nebezpečně přiblížil Jenson Button. Devatenáct kol před koncem závodu se podruhé v boxu objevil Massa, Alonso a Button. Do čela se dostal Michael Schumacher a s lehčím vozem mohl zajíždět lepší časy než Alonso.

M. Schumacher se po druhé zastávce vrátil na trať zpět na 3. místě, ale pouhou 1 s za Alonsem a začal boj nejen o druhé místo, ale i důležité body do hodnocení MS. Na čtvrtém místě kroužil osamoceně Jenson Button, dále s odstupem další půlminuty jezdil de la Rosa, 6. Fisichella, 7. R. Schumacher a 8. Barrichello.

Posledních deset kol si kamery právem všímaly souboje M. Schumachera a Alonsa a devět kol před cílem to německý pilot zkusil. Alonso si pohlídal vnitřní stranu zatáčky a rudé Ferrari před sebe nepustil. Tři kola před koncem závodu zajel Michael Schumacher nejrychlejší kolo závodu v čase 1:28.005 a opět se přiblížil těsně za záda Alonsova vozu.

GP Turecka nakonec vyhrál Filipe Massa a kromě zastávek v boxech na první místo nikoho nepustil. Alonso nakonec uhájit svou druhou pozici před M. Schumacherem. Massa v sobotu vybojoval své první Pole Position a v neděli získal své první vítězství kariéry. Alonso sice navýšil svůj náskok před M. Schumacherem na 12 bodů, ale Ferrari stlačilo rozestup na vedoucí Renault v Poháru konstruktérů na pouhé 2 bodíky.

Výsledky GP Turecka

1 F. Massa  Ferrari  1:28:51.082 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 5.575 8 b
3 M. Schumacher  Ferrari  + 5.656 6 b
4 J. Button  Honda  + 12.334 5 b
5 P. de la Rosa  McLaren  + 45.908 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 46.584 3 b
7 R. Schumacher  Toyota  + 59.337 2 b
8 R. Barrichello  Honda  + 1:00.034 1 b
9 J. Trulli  Toyota  + 1 laps  
10 M. Webber  Williams  + 1 laps  
11 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
12 R. Kubica  BMW  + 1 laps  
13 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 N. Heidfeld  BMW  + 2 laps  
Závod nedokončili:
15 D. Coulthard  Red Bull  + 3 laps  
16 C. Albers  Midland F1  + 12 laps  
17 T. Sato  Super Aguri  + 15 laps  
18 N. Rosberg  Williams  + 33 laps  
19 S. Yamamoto  Super Aguri  + 34 laps  
20 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 45 laps  
21 K. Räikkönen  McLaren  + 56 laps  
22 T. Monteiro  Midland F1  + 58 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  108 b
2 M. Schumacher  Ferrari  96 b
3 F. Massa  Ferrari  62 b
4 G. Fisichella  Renault  52 b
5 K. Räikkönen  McLaren  49 b
6 J. Button  Honda  36 b
7 JP. Montoya  McLaren  26 b
8 R. Barrichello  Honda  22 b
9 N. Heidfeld  BMW  19 b
10 R. Schumacher  Toyota  18 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  160 b
2 Ferrari  158 b
3 McLaren  89 b
4 Honda  58 b
5 Toyota  28 b
6 BMW  26 b
7 Red Bull  16 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Turecka a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu v Istanbulu; Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Ohlédnutí za nejzajímavějším závodem sezóny, GP Maďarska
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků