GP Turecka: poprvé v kariéře vítězí Massa

Druhý dojel Alonso a třetí byl M. Schumacher. - Výsledky všech tří tréninků a kvalifikace. - Představení okruhu pro GP Turecka.
GP Turecka: poprvé v kariéře vítězí Massa
Seznam kapitol
  1. GP Turecka a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu v Istanbulu; Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Ohlédnutí za nejzajímavějším závodem sezóny, GP Maďarska

GP Turecka

Včerejší kvalifikace byla zajímavá ve všech třech částech. V úvodu všechny překvapil David Coulthard tím, že nepostoupil, a Albers, že se posunul do druhé části. Prostřední část nevyšla de la Rosovi a Barrichellovi. Naopak nováček Robert Kubica se při druhé kvalifikaci opět probojoval mezi nejlepších deset jezdců.

V poslední čtvrthodince byl dlouho na čele Michael Schumacher, ale v závěru jej porazil jeho týmový kolega Filipe Massa. Dvojice z týmu Ferrari má za zády své největší rivaly ze stáje Renault v pořadí Alonso a Fisichella. Po kvalifikaci byl pátý Ralf Schumacher, ale jeho mechanici vyměnili v jeho monopostu motor a německý pilot hájící barvy Toyoty se propadl o deset míst dozadu.

Těsně před začátkem Velké ceny Turecka bylo nad okruhem jasno, teplota vzduchu dosahovala na +35 C ve stínu, trať byla rozpálena na +53 C. Velké horko může ovlivnit funkci motoru a fyzičku jezdců. Start vyšel nejlépe Filipe Massovi, z ním se seřadil M. Schumacher a Alonso. Za touto trojicí se ale roztočil Fisichella a způsobil řadu problémů. Pro nové přední přítlačné křídlo si musel na konci prvního kola zajet Heidfeld a Fisichella. Räikkönen si na úlomcích propíchl levé zadní kolo a kusy pneumatiky mu poškodily zadní křídlo. Räikkönenovi problémy nakonec vyústily ve výlet mimo trať a nárazem do bariéry.

Na špici jel dobře Filipe Massa a po pěti kolech si na M. Schumachera vypracoval náskok přes 3 s. Za dvojicí jezdců týmu Ferrari kroužil Alonso a další pořadí v cíli devátého kola bylo: 4. Button, 5. Webber, 6. Kubica, 7. Rosberg, 8. Klien. V dalších kolech začal M. Schumacher začal zajíždět rekordy okruhu a dotahoval vedoucího Massu.

Na začátku 12. kola udělal chybu v první zatáčce Liuzzi a jeho vůz po hodinách zhasl. Na trať musel Safety Car a toho využila řada jezdců k zastávce u mechaniků. Na této strategii prodělal Michael Schumacher, když se před něj v boxech dostal Alonso. Pořadí v 18. kole na bodovaných místech: 1. Massa, 2. Alonso, 3. M. Schumacher, 4. Button (všichni 1 zast.), 5. Rosberg, 6. Klien, 7. de la Rosa, 8. Trulli (všichni bez zast.).

V 29. kole chyboval Michael Schumacher, udělal si výlet mimo trať a tento přehmat jej stál zhruba 3 s. Alonso se mu ztratil z dohledu, naopak si německý pilot musel hlídat záda, za která se mu nebezpečně přiblížil Jenson Button. Devatenáct kol před koncem závodu se podruhé v boxu objevil Massa, Alonso a Button. Do čela se dostal Michael Schumacher a s lehčím vozem mohl zajíždět lepší časy než Alonso.

M. Schumacher se po druhé zastávce vrátil na trať zpět na 3. místě, ale pouhou 1 s za Alonsem a začal boj nejen o druhé místo, ale i důležité body do hodnocení MS. Na čtvrtém místě kroužil osamoceně Jenson Button, dále s odstupem další půlminuty jezdil de la Rosa, 6. Fisichella, 7. R. Schumacher a 8. Barrichello.

Posledních deset kol si kamery právem všímaly souboje M. Schumachera a Alonsa a devět kol před cílem to německý pilot zkusil. Alonso si pohlídal vnitřní stranu zatáčky a rudé Ferrari před sebe nepustil. Tři kola před koncem závodu zajel Michael Schumacher nejrychlejší kolo závodu v čase 1:28.005 a opět se přiblížil těsně za záda Alonsova vozu.

GP Turecka nakonec vyhrál Filipe Massa a kromě zastávek v boxech na první místo nikoho nepustil. Alonso nakonec uhájit svou druhou pozici před M. Schumacherem. Massa v sobotu vybojoval své první Pole Position a v neděli získal své první vítězství kariéry. Alonso sice navýšil svůj náskok před M. Schumacherem na 12 bodů, ale Ferrari stlačilo rozestup na vedoucí Renault v Poháru konstruktérů na pouhé 2 bodíky.

Výsledky GP Turecka

1 F. Massa  Ferrari  1:28:51.082 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 5.575 8 b
3 M. Schumacher  Ferrari  + 5.656 6 b
4 J. Button  Honda  + 12.334 5 b
5 P. de la Rosa  McLaren  + 45.908 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 46.584 3 b
7 R. Schumacher  Toyota  + 59.337 2 b
8 R. Barrichello  Honda  + 1:00.034 1 b
9 J. Trulli  Toyota  + 1 laps  
10 M. Webber  Williams  + 1 laps  
11 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
12 R. Kubica  BMW  + 1 laps  
13 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 N. Heidfeld  BMW  + 2 laps  
Závod nedokončili:
15 D. Coulthard  Red Bull  + 3 laps  
16 C. Albers  Midland F1  + 12 laps  
17 T. Sato  Super Aguri  + 15 laps  
18 N. Rosberg  Williams  + 33 laps  
19 S. Yamamoto  Super Aguri  + 34 laps  
20 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 45 laps  
21 K. Räikkönen  McLaren  + 56 laps  
22 T. Monteiro  Midland F1  + 58 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  108 b
2 M. Schumacher  Ferrari  96 b
3 F. Massa  Ferrari  62 b
4 G. Fisichella  Renault  52 b
5 K. Räikkönen  McLaren  49 b
6 J. Button  Honda  36 b
7 JP. Montoya  McLaren  26 b
8 R. Barrichello  Honda  22 b
9 N. Heidfeld  BMW  19 b
10 R. Schumacher  Toyota  18 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  160 b
2 Ferrari  158 b
3 McLaren  89 b
4 Honda  58 b
5 Toyota  28 b
6 BMW  26 b
7 Red Bull  16 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Turecka a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu v Istanbulu; Výsledky kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Ohlédnutí za nejzajímavějším závodem sezóny, GP Maďarska
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků