GP Španělska: před domácím publikem vyhrál Alonso

Druhý dojel M. Schumacher a bronz získal opět Renault, Giancarlo Fisichella. - Konec kvalifikace patřil stáji Renault: Pole Position vybojoval Fernando Alonso, druhé místo získal Fisichella. - Představení okruhu a výsledky všech měřených tréninků.
GP Španělska: před domácím publikem vyhrál Alonso
Seznam kapitol
  1. GP Španělska
  2. Představení okruhu a průběh kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Španělska

Po jednom týdnu se formule 1 přesunula z německého Nürburgringu na okruh u španělské Barcelony. Hlavním adeptem na vítězství je po sobotní kvalifikaci miláček domácího publika, když poprvé na okruhu Circuit de Catalunya získal Pole Position. Krýt záda mu bude z druhého místa jeho stájový kolega Giancarlo Fisichella. V druhé řadě stojí oba jezdci stáje Ferrari v pořadí Michael Schumacher a Filipe Massa. Kvalifikace nesedla stáji McLaren, Räikkönen je devátý a Montoya dokonce až dvanáctý.

Těsně před startem bylo slunečno, teplota byla +28 C a trať měla +36 C. Start nepřinesl žádnou změnu na prvních 4 místech, ale výborně do závodu vyrazil Räikkönen, když se z 9. místa posunul až na páté.

Alonso v čele závodu nasadil zběsilé tempo, jezdil jedno nejrychlejší kolo závodu za druhým, na konci pátého kola už měl náskok před Fisichellou -4,2 s. Parádičku pro diváky v podobě hodin předvedl Takuma Sato a jeho týmový kolega F. Montagny byl v 11. kole zatlačen do boxů.

Ralf Schumacher zkusil na konci cílové rovinky na začátku 16. kola zaútočit na týmového kolegu Trulliho, ale byl dlouhý na brzdách a o Trulliho zadní kolo si urazil přední přítlačné křídlo. V 16. kole zajel Alonso poprvé k mechanikům a po krátké zastávce se vrátil na 4. místě před Räikkönenem.

Jean Pablo Montoya v 18. kole zachyboval, dostal smyk a zadní částí vozu vyletěl z trati. Bohužel pro něj zadní kola skončila na trávě a Montoya nebyl schopen dostat vůz na trať. Nakonec své úsilí vzdal a vystoupil z kokpitu.

Michael Schumacher se díky strategii a první zastávce v boxech posunul na druhé místo před Fisichellu. Pořadí na bodovaných místech na konci 26. kola: 1. Alonso, 2. M. Schumacher, 3. Fisichella, 4. Massa, 5. Räikkönen, 6. Trulli (bez zast.), 7. Heidfeld (bez zast.) a 8. Button.,

Ralf Schumacher po nějakých technických problémech zajel do garáže. V polovině Grand Prix Španělska vedoucí Alonso nadělil celé kolo jedenáctému Villeneuveovi. Okolo 40. kola začala elita zajíždět podruhé k mechanikům pro nové obutí a další palivo.

Dvacet kol před cílem zajel do boxů i Räikkönen a srovnalo se pořadí po druhé zastávce u mechaniků: 1. Alonso, 2. M. Schumacher, 3. Fisichella, 4. Massa, 5. Räikkönen, 6. Button, 7. Heidfeld (1 zast.), 8. Barrichello.

V druhé třetině závodu se na trati nic podstatného nedělo a závod sklouzl opět do nudného sledování monopostů kroužících na trati u Barcelony. Jedinou zajímavostí byl moment, kdy Alonso v 60. kole předjel sedmého Barrichella o celé jedno kolo.

GP Španělska vyhrál domácí Fernando Alonso, druhý dojel Michael Schumacher a bronz vybojoval Fisichella.

Výsledky GP Španělska

1 F. Alonso  Renault  1:26:21.759 10 b
2 M. Schumacher  Ferrari  + 18.502 8 b
3 G. Fisichella  Renault  + 23.951 6 b
4 F. Massa  Ferrari  + 29.800 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 56.800 4 b
6 J. Button  Honda  + 58.300 3 b
7 R. Barrichello  Honda  + 1 laps 2 b
8 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps 1 b
9 M. Webber  Williams  + 1 laps  
10 J. Trulli  Toyota  + 1 laps  
11 N. Rosberg  Williams  + 1 laps  
12 J. Villeneuve  BMW  + 1 laps  
13 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
14 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
15 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
16 T. Monteiro  Midland F1  + 3 laps  
17 T. Sato  Super Aguri  + 4 laps  
Nedokončili
18 C. Albers  Midland F1  + 17 laps  
19 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 19 laps  
20 R. Schumacher  Toyota  + 35 laps  
21 JP. Montoya  McLaren  + 48 laps  
22 F. Montagny  Super Aguri  + 55 laps

Průběžné pořadí v MS
1 F. Alonso  Renault  54 b
2 M. Schumacher  Ferrari  39 b
3 K. Räikkönen  McLaren  27 b
4 G. Fisichella  Renault  24 b
5 F. Massa  Ferrari  20 b
6 J. Button  Honda  16 b
7 JP. Montoya  McLaren  15 b
8 R. Barrichello  Honda  8 b
9 R. Schumacher  Toyota  7 b
10 N. Heidfeld  BMW  6 b
11 M. Webber  Williams  6 b
12 J. Villeneuve  BMW  6 b
13 N. Rosberg  Williams  4 b
14 D. Coulthard  Red Bull  1 b
15 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů
1 Renault  78 b
2 Ferrari  59 b
3 McLaren  42 b
4 Honda  24 b
5 BMW  12 b
6 Williams  10 b
7 Toyota  7 b
8 Red Bull  2 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Španělska
  2. Představení okruhu a průběh kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků