GP Španělska: Kimi Räikkönen zvítězil stylem start-cíl

V GP Španělska suverénně zvítězil Kimi Räikkönen, druhé místo vybojoval domácí jezdec, Fernando Alonso, a třetí příčka patří stáji Toyota zásluhou Jarna Trulliho. Ferrari je opět bez bodů, Barrichello dojel devátý a M. Schumacher odstoupil ze závodu.
GP Španělska: Kimi Räikkönen zvítězil stylem start-cíl
Seznam kapitol
  1. GP Španělska a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikací a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků

Nedělní odpoledne se na okruhu u Barcelony odehrávalo v modrých barvách, Španělsko ovládla Alonsománie. Domácí jezdec, Fernando Alonso, v posledních třech závodech triumfoval a rád by svůj úspěch předvedl i na domácí půdě. Na startovním roštu chybí oba monoposty stáje BAR, když byly dodatečně penalizovány z GP San Marina a navíc dostaly pokutu a zákaz startu ve dvou Grand Prix. Důvodem bylo šetření příčiny nižší hmotnosti vozu Jensona Buttona po dojetí závodu v Imole. Více informací naleznete ve starším článku.

Před startem GP Španělska bylo slunečno, teplota vzduchu se pohybuje okolo +22 a teplota trati je +30 C. Výborně odstartoval Kimi Räikkönen, svoji výhodu Pole Position využil a usadil se na čele jezdeckého pole. Hned dvě místa ztratil Mark Webber, když se před něj dostal Fernando Alonso i Ralf Schumacher.

Oba monoposty stáje Minardi zůstaly stát na startu a nebylo možné je odstranit z trati. Jezdci se na konci prvního kola zařadili za Safety Car, za kterým jeli pouze jedno kolo. Po opětovném startu se na konci cílové rovinky dostal před Michaela Schumachera kolumbijský pilot Juan Pablo Mnotoya. Pořadí po 3 odjetých kolech: Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, Montoya, Schumacher.

Po pěti odjetých kolech měl Kimi Räikkönen náskok více než 3 s. Malý výlet mimo trať si udělal Monteiro se svým Jordanem, ale dokázal se vrátit do závodu. Další parádičku pro diváky udělal svou nepozorností Montoya, když jeho monopost udělal učebnicové hodiny, ale svoji pozici před M. Schumacherem uhájil. V devátém kole vyletěl z trati Vitantonio Liuzzi a z kačírku se jeho monopost dostal pouze pomocí jeřábu.

Po dvanácti odjetých kolech stav na trati vypadal přibližně takto: Räikkönen - 8,5 s - Alonso - 4 s - R. Schumacher - 1 s - Webber. Další malý výlet mimo trať předvedl Karthikeyan a ztratil jednu příčku. O kolo později se ocitl v kačírku Patrick Friesacher a závod pro něj skončil. Kimi Räikkönen každým kolem zlepšoval rekordní čas okruhu a před Alonsem měl ve dvacátém kole náskok už 18,5 s. K boji se ale schylovalo o druhé a třetí místo, kde se sjela trojice Alonso - R. Schumacher - Trulli. Jako první musel pro další palivo do boxů Webber a kvůli zastávce se propadl až na 10. místo.

Na konci 25. kola zamířil do boxů vedoucí muž závodu, Kimi Räikkönen, a celkem bez problémů se vrátil zpět na první místo. Do boxů postupně zamířili všichni jezdci, kromě Rubense Barrichella a Michaela Schumachera, který zajížděl nejrychlejší kola závodu. Pořadí po polovině závodu: Räikkönen, Fisichella, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber.

Jako poslední do boxů zajel Rubens Barrichello a dle předběžných propočtů byl u mechaniků naposled, což láká ke sledování, kam až se Barrichello v druhé polovině závodu propracuje. Ve 40. kole zamířil podruhé do boxů Giancarlo Fisichella, aby jeho monopost dostal celý nový předek. Zastávka ale trvala neskutečně dlouho, celých 35 s, a dle horlivé práce mechaniků šlo asi o závažnější technický problém.

Neplánovaně v boxech se objevil Michael Schumacher a na jeho ferrari se vyměňovala levá zadní pneumatika. Tím se úřadující šampión propadl z třetího místa až na deváté, ale odjel jedno kolo a na konci cílové rovinky silně probrzdil zatáčku, dostal se do kačírku, nabral do podvozku velké množství štěrku a zřejmě si poškodil levou přední pneumatiku. Pomalu dokroužil okruh a zajel s formulí přímo do garáže. Poté proběhly druhé zastávky v boxech a pořadí 11 kol před cílem bylo následující: Räikkönen, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Webber, Fisichella, Montoya, Coulthard.

Během poslední čtvrtiny závodu zamířil do garáže Jacques Villeneuve a závod tak nedokončil. Na trati se schylovalo k boji o páté místo, protože Marku Webberovi dýchal na záda Giancarlo Fisichella. Tři kola před cílem se Fisichellovi na konci cílové roviny podařilo dostat před Williams Marka Webbera. Filipe Massa závod také nedojel, protože dvě kola před cílem dostal defekt levé zadní pneumatiky, podobně jako Michael Schumacher.

V GP Španělska suverénně zvítězil Kimi Räikkönen, od startu do cíle nepustil nikoho na první příčku. Druhé místo vybojoval domácí jezdec, Fernando Alonso, třetí příčka patří stáji Toyota zásluhou Jarna Trulliho.

Výsledky GP Španělska

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. K.Räikkönen McLaren M 1h27:16.830 10
2. F.Alonso Renault M + 27.652 8
3. J.Trulli Toyota M + 45.947 6
4. R.Schumacher Toyota M + 46.719 5
5. G.Fisichella Renault M + 57.936 4
6. M.Webber Williams M + 1:08.542 3
7. J.P.Montoya McLaren M + 1 kolo 2
8. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo 1
9. R.Barrichello Ferrari B + 1 kolo  
10. N.Heidfeld Williams M + 1 kolo  
11. F.Massa Sauber M + 3 kola  
12. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
13. N.Karthikeyan Jordan B + 3 kola  
Nekl. M.Schumacher Ferrari B 53. kolo  
Nekl. J.Villeneuve Sauber M 47. kolo  
Nekl. C.Albers Minardi B 20. kolo  
Nekl. P.Friesacher Minardi B 12. kolo  
Nekl. V.Liuzzi Red Bull M 10. kolo  

Průběžné pořadí MS

  Jezdec Body
1. Alonso 44
2. Trulli 26
3. Räikkönen 17
4. Fisichella 14
4. R. Schumacher 14
6. Webber 12

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 58
2. Toyota 40
3. McLaren 37
4. Williams 21
5. Ferrari 18

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Španělska a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikací a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků