GP San Marina: v šokujícím závěru vyhrál Alonso

Michael Schumacher svou spanilou jízdou dosáhl až na druhé místo a posledních deset kol doslova tlačil Alonsa před sebou, ovšem nestačilo to. Räikkönena v osmém kole zradil monopost a nedojel. Oba jezdci stáje BAR mají konečně body.
GP San Marina: v šokujícím závěru vyhrál Alonso
Seznam kapitol
  1. Grand Prix San Marina
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP San Marina

Na obloze nad Imolou se stále honila mračna, teplota vzduchu těsně před startem je +19 C, trať má +28 C. Čtvrté Pole Position v kariéře si vybojoval Fin Kimi Räikkönen, reportáž z obou kvalifikací najdete ve starších článcích.

Po startu za těžkého boje udržel svoji pozici Räikkönen a během prvního kola si vybudoval náskok více než 2 s. Pěkný souboj předvedl Sato a Webber, ze kterého nakonec vyšel vítězně jezdec stáje Williams. Pořadí po druhém kole: Räikkönen, Alonso, Button, Trulli, Webber, Sato, Wurz, Villeneuve.

Během tří kol se jezdecké pole velmi natáhlo, rozdíly byly zhruba: Räikkönen - 3 s, Alonso - 5,5 s, Button - 2,8 s, Trulli - 1 s,  Webber. V pátém kole vyletěl z trati Giancarlo Fisichella a zdemoloval přední část vozu o ochranou bariéru. Další šok závodu přišel v osmém kole, kdy Kimi Räikkönen výrazně zpomalil a doslova krokem ploužil směrem k boxům. V dalším záběru bylo vidět, že jeho monopost je mechaniky zatlačen do garáže a dobře rozjetý závod pro Kimiho skončil.

Podobný problém potkal i Patrika Friesachera, který také kvůli technické závadě nedojede do cíle GP San Marina. Alonsovi na prvním místě doslova narostla křídla a v 11. kole zajel rekordní čas okruhu v Imole. Mezitím se sjel dobrý vláček od třetího místa až do osmého místa a schylovalo se k boji o lepší umístnění. Po čtrnácti odjetých kolech: Alonso, Button, Trulli, Webber, Sato, Wurz, Villeneuve, Barrichello.

V jednom záběru se Massa střetl s Coulthardem před ním a z monopostu Sauber odletěl velký kus přítlačného křídla. Do boxů na dotankování zajel z osmého místa Rubens Barrichello, ale po vrácení se do závodu odkroužil jediné kolo a vrátil se k mechanikům, kteří jej zatlačili do garáže. Problémy Ferrari evidentně přetrvávají i na evropské půdě. Kolem dvacátého kola začaly první zastávky pro dotankování. Na trati zajížděl velmi rychlá kola Michael Schumacher a po vrácení se na trať se vrátil na neuvěřitelném třetím místě. Pořadí v 27. kole: Alonso, Button, M. Schumacher, Wurz, Sato, Trulli, Webber, Villeneuve.

Mark Webber ve snaze se dostat na šesté místo před Trulliho udělal v šikaně drobnou chybu, dostal se lehce mimo trať a toho hned využil Villeneuve, který se protáhl na sedmou příčku. Začátkem druhé poloviny závodu zajížděl Michael Schumacher velmi rychlá kola a výrazně stahoval ztrátu na druhého Jensona Buttona.

Zajímavým obrázkem byl záběr z monopostu Sauber, když Massa předjížděl Coultharda. Při předjížděcím manévru došlo k drobnému kontaktu, když Coulthard chtěl Massu zmáčknout ve vnitřní stopě, ale nepodařilo se to a Skot se ocitl na chvíli mimo trať. Tehdy Massa rukou zahrozil směrem k Coulthardovi, že se mu nelíbilo jeho počínání.

Dvacet kol před cílem jako první do boxů zamířil vedoucí jezdec, Fernando Alonso. V jedné z šikan se dostal Michael Schumacher před Jensona Buttona a navíc zajel do boxů až 13 kol před cílem. Pořadí po druhých zastávkách v boxech: Alonso, M. Schumacher, Button, Wurz, Sato, Villeneuve, Trulli, R. Schumacher.

Sedminásobný šampión, Michael Schumacher, v Imole předváděl svoje kvality, protože se po druhé zastávce se dotáhl na vedoucího Alonsa a doslova ho tlačil před sebou a čekal na jeho chybu. Devět kol před cílem Michael Schumacher vystupňoval nápor na maximum a ukázal několik náznaků na útok. Alonso je všechny úspěšně odrazil. Nádherný souboj gradoval také tři kola před cílem, kdy Schumacher opět naznačil dva útoky, ale bez úspěchu. I v posledním kole to Schumacher samozřejmě zkusil, ale Fernando Alonso nápor Němce vydržel a v GP San Marina si dojel pro letošní třetí vítězství.

Výsledky GP Malajsie

Pořadí Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h27:41.921 10
2. M.Schumacher Ferrari B + 0.215 8
3. J.Button BAR M + 10.481 6
4. A.Wurz McLaren M + 27.554 5
5. T.Sato BAR M + 34.700 4
6. J.Villeneuve Sauber M + 1:04.400 3
7. J.Trulli Toyota M + 1:10.100 2
8. R.Schumacher Toyota M + 1:11.800 1
9. N.Heidfeld Williams M + 1:21.200  
10. M.Webber Williams M + 1:23.200  
11. V.Liuzzi Red Bull M + 1:23.754  
12. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
13. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo  
14. N.Karthikeyan Jordan B + 1 kolo  
15. T.Monteiro Jordan B + 1 kolo  
Nekl. C.Albers Minardi B 21. kolo  
Nekl. R.Barrichello Ferrari B 19. kolo  
Nekl. K.Räikkönen McLaren M 10. kolo  
Nekl. P.Friesacher Minardi B 9. kolo  
Nekl. G.Fisichella Renault M 6. kolo  

Pořadí jezdců v MS

Pořadí Jezdec Body
1. Alonso 36
2. Trulli 18
3. M. Schumacher 10
3. Fisichella 10
3. R. Schumacher 10
6. Coulthard 9
7. Barrichello 8
7. Montoya 8

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 46
Toyota 28
McLaren 24
Ferrari 18
Williams 13

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Grand Prix San Marina
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 220 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků