GP San Marina: doma vítězí M. Schumacher

Po třech týdnech se šampionát formule 1 posunul z Albert Parku z Austrálie na okruh v Imole, kde bude letošní první Grand Prix v Evropě. Po velkém souboji vyhrál GP San Marina M. Schumacher před Alonsem a Montoyou.
GP San Marina: doma vítězí M. Schumacher

Většina fanoušků Ferrari doufá ve vzkříšení "Rudé stáje" z Maranella a velké nadšení přinesl v kvalifikaci Michael Schumacher. Legendární německý pilot dominoval dvěma ze tří měřených tréninků a famózní formu potvrdil i v kvalifikaci, kde si vyjel Pole Position. Tento výsledek přinesl sedminásobnému šampiónovi další velký rekord, protože Schumacher získal 66. první místo na startovním roštu a překonal tak Sennův rekord.

Dobrý výsledek předvedla stáj Honda, když si Button a Barrichello vyjel druhé resp. třetí místo. Alonso stojí pátý, Räikkönen osmý a Fisichella dokonce až jedenáctý. Více informací o kvalifikaci najdete v předchozím článku. Těsně před startem GP San Marina byla teplota vzduchu +27 C, trať měla +43 C, slunečno až polojasno.

Po startu se během pár zatáček propadl Barrichello o dvě příčky zpět a z osmého místa na desáté klesnul Räikkönen. Velmi nebezpečně vypadají kolizi bez následků prožil Christian Albers, když jej zezadu sestřelil Yuči Ide z týmu Super Aguri. Na trati se objevil Safety Car, ale naštěstí hned po jednom kole zajel do boxů. Průjezd cílem na konci čtvrtého kola vypadalo pořadí na bodovaných pozicích následovně: 1. M. Schumacher, 2. Button, 3. Massa, 4. Alonso, 5. Barrichello, 6. R. Schumacher, 7. Montoya, 8. Trulli.

Michael Schumacher v čele jezdil jedno nejrychlejší kolo závodu za druhým a postupně zvyšoval náskok před druhým Buttonem. Do boxů na konci 5. kola zamířil z 8. místa Jarno Trulli a kvůli technickým problémům s volantem byl zatlačen do garáží a závod pro něj skončil. Jako první zamířil do boxů Rubens Barrichello a hned kolo po něm k mechanikům zamířil druhý jezdec stáje Hondy, Jenson Button. Barrichello se vrátil na 13. místě, Button na osmém. Až za bodované příčky klesl Ralf Schumacher, když se vrátil z boxů, kde si byl pro nové obutí a palivo.

Až na konci 20. kola k mechanikům zamířil Michael Schumacher a na trať se vrátil na druhé příčce před Montoyou. McLareny v záběrech kamer nebyly moc vidět, ale postupně se posouvaly dopředu a konci 21. kola byl Montoya třetí a Räikkönen pátý. Stav na trati na konci 25. kola a prvních zastávkách v boxech: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Button, 4. Massa, 5. Montoya, 6. Villeneuve (bez zastávky), 7. Webber, 8. Fisichella, 9. Räikkönen, 10. R. Schumacher.

Velké nedorozumění nastalo mezi mechaniky během zastávky Jensona Buttona v boxech, protože první mechanik s "lízátkem" odmávl výjezd pilota příliš brzy. Button vystřelil od mechaniků, ale ještě neměl vytaženou tankovací hadici z nádrže. Kus utržené hadice mu nakonec týmový zaměstnanci vytáhli, ale pro Buttona to znamenalo velké zdržení. Zhruba v polovině závodu se výbornou jízdou dotáhl Alonso na vedoucího M. Schumachera a oba jezdci začali svádět velký boj o první místo.

Oba jezdci díky vzájemnému měření sil nejeli ideální stopou a zbytek pole začal pomalu ale jistě dotahovat, v každém kole o více než sekundu. Michael Schumacher sice působil pomalejším dojmem, ale defenzivní stopou Alonsa před sebe nechtěl za žádnou cenu pustit. Michael Schumacher se i po zastávce v boxech dokázal vrátit před Alonsa, ale díky lepší strategii se před Massu dostal Montoya. Stav na bodovaných příčkách po dvou zastávkách ve 45. kole: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Räikkönen (1 zast.), 4. Montoya, 5. Massa, 6. Fisichella (1 zast.), 7. Ralf Schumacher, 8. Webber.

Kimi Räikkönen se po 2. zastávce v boxech vrátil na pátém místě a začal velmi stahovat náskok čtvrtého Massu. U dvojice v čele, M. Schumachera a Alonsa, to z počátku vypadalo na zajímavý souboj o přední příčku, ale postupem času divák zjistil, že pokud M. Schumacher neudělá chybu, Alonso se před něj dostane jen velmi těžko.

Zhruba čtyři kola před cílem udělal Alonso drobnou chybičku a náskok vedoucího Schumachera narostl na více než 2 s. Německý pilot Michael Schumacher zvedl tým Ferrari po obtížnějším začátku sezóny opět na nejvyšší stupínek vítězů. Stříbrný post nakonec vybojoval Alonso a třetí dojel Montoya. Dobrý výsledek Ferrari na "domácím" okruhu podtrhl 4. místem Massa, naopak závod absolutně nevyšel týmu Honda, když z druhého a třetího místa na startu dojel Button sedmý a Barrichello dokonce až desátý.

Výsledky GP San Marina
1 M. Schumacher  Ferrari  1:31:06.486 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 2.096 8 b
3 JP. Montoya  McLaren  + 15.868 6 b
4 F. Massa  Ferrari  + 17.096 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 17.524 4 b
6 M. Webber  Williams  + 37.739 3 b
7 J. Button  Honda  + 39.635 2 b
8 G. Fisichella  Renault  + 40.200 1 b
9 R. Schumacher  Toyota  + 45.511  
10 R. Barrichello  Honda  + 1:17.851  
11 N. Rosberg  Williams  + 1:19.675  
12 J. Villeneuve  BMW  + 1:22.370  
13 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps  
14 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
15 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
16 T. Monteiro  Midland F1  + 2 laps  
Nedojeli:
17 D. Coulthard  Red Bull  + 15 laps  
18 T. Sato  Super Aguri  + 18 laps  
19 C. Klien  Red Bull  + 22 laps  
20 Y. Ide  Super Aguri  + 39 laps  
21 J. Trulli  Toyota  + 57 laps  
22 C. Albers  Midland F1  + 62 laps

Pořadí v šampionátu jezdců

1 F. Alonso  Renault  36 b
2 M. Schumacher  Ferrari  21 b
3 K. Räikkönen  McLaren  18 b
4 G. Fisichella  Renault  15 b
5 JP. Montoya  McLaren  15 b
6 J. Button  Honda  13 b
7 F. Massa  Ferrari  9 b
8 R. Schumacher  Toyota  7 b
9 M. Webber  Williams  6 b
10 N. Heidfeld  BMW  5 b
11 J. Villeneuve  BMW  5 b
12 R. Barrichello  Honda  2 b
13 N. Rosberg  Williams  2 b
14 D. Coulthard  Red Bull  1 b
15 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  51 b
2 McLaren  33 b
3 Ferrari  30 b
4 Honda  15 b
5 BMW  10 b
6 Williams  8 b
7 Toyota  7 b
8 Red Bull  2b

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků