GP San Marina: doma vítězí M. Schumacher

Po třech týdnech se šampionát formule 1 posunul z Albert Parku z Austrálie na okruh v Imole, kde bude letošní první Grand Prix v Evropě. Po velkém souboji vyhrál GP San Marina M. Schumacher před Alonsem a Montoyou.
GP San Marina: doma vítězí M. Schumacher

Většina fanoušků Ferrari doufá ve vzkříšení "Rudé stáje" z Maranella a velké nadšení přinesl v kvalifikaci Michael Schumacher. Legendární německý pilot dominoval dvěma ze tří měřených tréninků a famózní formu potvrdil i v kvalifikaci, kde si vyjel Pole Position. Tento výsledek přinesl sedminásobnému šampiónovi další velký rekord, protože Schumacher získal 66. první místo na startovním roštu a překonal tak Sennův rekord.

Dobrý výsledek předvedla stáj Honda, když si Button a Barrichello vyjel druhé resp. třetí místo. Alonso stojí pátý, Räikkönen osmý a Fisichella dokonce až jedenáctý. Více informací o kvalifikaci najdete v předchozím článku. Těsně před startem GP San Marina byla teplota vzduchu +27 C, trať měla +43 C, slunečno až polojasno.

Po startu se během pár zatáček propadl Barrichello o dvě příčky zpět a z osmého místa na desáté klesnul Räikkönen. Velmi nebezpečně vypadají kolizi bez následků prožil Christian Albers, když jej zezadu sestřelil Yuči Ide z týmu Super Aguri. Na trati se objevil Safety Car, ale naštěstí hned po jednom kole zajel do boxů. Průjezd cílem na konci čtvrtého kola vypadalo pořadí na bodovaných pozicích následovně: 1. M. Schumacher, 2. Button, 3. Massa, 4. Alonso, 5. Barrichello, 6. R. Schumacher, 7. Montoya, 8. Trulli.

Michael Schumacher v čele jezdil jedno nejrychlejší kolo závodu za druhým a postupně zvyšoval náskok před druhým Buttonem. Do boxů na konci 5. kola zamířil z 8. místa Jarno Trulli a kvůli technickým problémům s volantem byl zatlačen do garáží a závod pro něj skončil. Jako první zamířil do boxů Rubens Barrichello a hned kolo po něm k mechanikům zamířil druhý jezdec stáje Hondy, Jenson Button. Barrichello se vrátil na 13. místě, Button na osmém. Až za bodované příčky klesl Ralf Schumacher, když se vrátil z boxů, kde si byl pro nové obutí a palivo.

Až na konci 20. kola k mechanikům zamířil Michael Schumacher a na trať se vrátil na druhé příčce před Montoyou. McLareny v záběrech kamer nebyly moc vidět, ale postupně se posouvaly dopředu a konci 21. kola byl Montoya třetí a Räikkönen pátý. Stav na trati na konci 25. kola a prvních zastávkách v boxech: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Button, 4. Massa, 5. Montoya, 6. Villeneuve (bez zastávky), 7. Webber, 8. Fisichella, 9. Räikkönen, 10. R. Schumacher.

Velké nedorozumění nastalo mezi mechaniky během zastávky Jensona Buttona v boxech, protože první mechanik s "lízátkem" odmávl výjezd pilota příliš brzy. Button vystřelil od mechaniků, ale ještě neměl vytaženou tankovací hadici z nádrže. Kus utržené hadice mu nakonec týmový zaměstnanci vytáhli, ale pro Buttona to znamenalo velké zdržení. Zhruba v polovině závodu se výbornou jízdou dotáhl Alonso na vedoucího M. Schumachera a oba jezdci začali svádět velký boj o první místo.

Oba jezdci díky vzájemnému měření sil nejeli ideální stopou a zbytek pole začal pomalu ale jistě dotahovat, v každém kole o více než sekundu. Michael Schumacher sice působil pomalejším dojmem, ale defenzivní stopou Alonsa před sebe nechtěl za žádnou cenu pustit. Michael Schumacher se i po zastávce v boxech dokázal vrátit před Alonsa, ale díky lepší strategii se před Massu dostal Montoya. Stav na bodovaných příčkách po dvou zastávkách ve 45. kole: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Räikkönen (1 zast.), 4. Montoya, 5. Massa, 6. Fisichella (1 zast.), 7. Ralf Schumacher, 8. Webber.

Kimi Räikkönen se po 2. zastávce v boxech vrátil na pátém místě a začal velmi stahovat náskok čtvrtého Massu. U dvojice v čele, M. Schumachera a Alonsa, to z počátku vypadalo na zajímavý souboj o přední příčku, ale postupem času divák zjistil, že pokud M. Schumacher neudělá chybu, Alonso se před něj dostane jen velmi těžko.

Zhruba čtyři kola před cílem udělal Alonso drobnou chybičku a náskok vedoucího Schumachera narostl na více než 2 s. Německý pilot Michael Schumacher zvedl tým Ferrari po obtížnějším začátku sezóny opět na nejvyšší stupínek vítězů. Stříbrný post nakonec vybojoval Alonso a třetí dojel Montoya. Dobrý výsledek Ferrari na "domácím" okruhu podtrhl 4. místem Massa, naopak závod absolutně nevyšel týmu Honda, když z druhého a třetího místa na startu dojel Button sedmý a Barrichello dokonce až desátý.

Výsledky GP San Marina
1 M. Schumacher  Ferrari  1:31:06.486 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 2.096 8 b
3 JP. Montoya  McLaren  + 15.868 6 b
4 F. Massa  Ferrari  + 17.096 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 17.524 4 b
6 M. Webber  Williams  + 37.739 3 b
7 J. Button  Honda  + 39.635 2 b
8 G. Fisichella  Renault  + 40.200 1 b
9 R. Schumacher  Toyota  + 45.511  
10 R. Barrichello  Honda  + 1:17.851  
11 N. Rosberg  Williams  + 1:19.675  
12 J. Villeneuve  BMW  + 1:22.370  
13 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps  
14 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
15 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
16 T. Monteiro  Midland F1  + 2 laps  
Nedojeli:
17 D. Coulthard  Red Bull  + 15 laps  
18 T. Sato  Super Aguri  + 18 laps  
19 C. Klien  Red Bull  + 22 laps  
20 Y. Ide  Super Aguri  + 39 laps  
21 J. Trulli  Toyota  + 57 laps  
22 C. Albers  Midland F1  + 62 laps

Pořadí v šampionátu jezdců

1 F. Alonso  Renault  36 b
2 M. Schumacher  Ferrari  21 b
3 K. Räikkönen  McLaren  18 b
4 G. Fisichella  Renault  15 b
5 JP. Montoya  McLaren  15 b
6 J. Button  Honda  13 b
7 F. Massa  Ferrari  9 b
8 R. Schumacher  Toyota  7 b
9 M. Webber  Williams  6 b
10 N. Heidfeld  BMW  5 b
11 J. Villeneuve  BMW  5 b
12 R. Barrichello  Honda  2 b
13 N. Rosberg  Williams  2 b
14 D. Coulthard  Red Bull  1 b
15 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  51 b
2 McLaren  33 b
3 Ferrari  30 b
4 Honda  15 b
5 BMW  10 b
6 Williams  8 b
7 Toyota  7 b
8 Red Bull  2b

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků