GP Portugalska: Lukáš Pešek senzačně osmý

MotoGP: V závodě zvítězil Rossi před Tamadou a Barrosem, Biaggi upadl v prvním kole --- 125 ccm: Pešek dojel na výborném osmém místě, zvítězil Barbera před Kaliem a Lorenzem --- 250 ccm: První místo získal po velkém souboji Toni Elias, Jakub Smrž dojel na 14. místě
GP Portugalska: Lukáš Pešek senzačně osmý
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP Portugalska a přehled o průběžném pořadí MS
  2. Páteční a sobotní kvalifikace, postavení na startu

MotoGP

Vynikající start měl Loris Capirossi, který se z jedenáctého místa na startovním roštu po dvou zatáčkách usadil na prvním místě. V polovině prvního okruhu se do vedení dostává Rossi a ve stejné zatáčce chybuje Max Biaggi, který nedobrzdil svoji Hondu a kolidoval právě s Capirossim. Pro Biaggiho tak závod skončil, Capirossi se dostal mírně mimo trať a vrátil až na 17. příčce.

Na špici se usadil Valentino Rossi, všem ostatním závodníkům poodjel a vytvořil si náskok přes dvě sekundy. Pole jezdců se dost natáhlo, na druhém místě jezdil Tamada, dále pak dvojice Barros a Gibernau. V osmém kole upadl po jezdecké chybě na konci cílové rovinky Melandri. Tím se počet jezdců na trati snížil na devatenáct a to z důvodu, že na start nenastoupili čtyři zranění jezdci.

V průběhu závodu odstoupil další jezdec Fabrizio. Loris Capirossi na své motorce Ducati předváděl neuvěřitelnou stíhací jízdu, čtrnáct kol před cílem se posunul už na 8. místo. Pořadí po polovině závodu: Rossi, Tamada, Barros, Gibernau, Checa, Hopkins, Bayliss, Capirossi. Dvanáct kol před koncem závodu odstavil u svodidel Ducati jezdec Neil Hodgson, zřejmě z technických důvodů. Po dalších dvou kolech upadl po jezdecké chybě Xaus a přidal se tak k řadě závodníků, kteří nedojeli do cíle.

V popředí se začalo hodně bojovat o třetí místo, na kterém byl stále Barros, ale zezadu na něj dotíral Sete Gibernau. Na sedmé místo se posunul Capirossi, když se dostal před svého stájového kolegu Baylisse. Ve výjezdu z poslední zatáčky před cílem ještě zkusil Gibernau Barrose předjet větším obloukem, ale útok nevyšel a na stupně vítězů vystoupal spolu s Rossi a Tamadou Alex Barros. Rossi si tak dojel pro šesté vítězství v sezóně a upevnil celkové prvenství v průběžném pořadí MS.

Výsledky závodu třídy MotoGP

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Rossi Yamaha 46´34.911
2. Tamada Honda ´+ 5.111
3. Barros Honda ´+ 8.157
4. Gibernau Honda ´+ 8.312
5. Checa Yamaha ´+ 17.966
6. Hopkins Suzuki ´+ 18.631
7. Capirossi Ducati ´+ 23.670
8. Bayliss Ducati ´+ 25.126
9. Edwards Honda ´+ 25.611
10. Abe Yamaha ´+ 26.727

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Rossi 209
2. Gibernau 180
3. Biaggi 158
4. Edwards 111
5. Barros 102

125 ccm

Ital Andrea Dovizioso se po startu z Pole Position propadl až na osmé místo, ale vynikající jízdou se během dvou kol vrátil do vedení v nejslabší kubatuře. V desátém kole však musel kvůli technické poruše ze závodu odstoupit. Tím se naskytla možnost jeho soupeřům, kteří se tam mohli na Doviziosa dotáhnout v celkovém pořadí MS. Využil toho Hector Barbera, který vyhrál po nesmírně zajímavé koncovce závod v Estorilu. Druhý se ztrátou pouhých 0.151 s. dojel Mika Kalio a třetí příčku obsadil Lorenzo.

Nejlepšího výsledku kariéry dosáhl náš Lukáš Pešek, který v GP Portugalska dojel na osmém místě a v celkovém pořadí MS se posunul na 19. místo. Hned po závodě se ale lehce zlobil na kolegyni Markétu Janákovou, která ho podle jeho slov připravila o možnost bojovat o ještě lepší umístnění.

Výsledky závodu třídy do 125 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Barbera Aprilia 41´01.272
2. Kallio KTM ´+ 0.151
3. Lorenzo Derbi ´+ 8.824
4. P. Nieto Aprilia ´+ 8.888
5. Bautista Aprilia ´+ 9.666
6. Simoncelli Aprilia ´+ 10.347
7. Talmacsi Malaguti ´+ 11.919
8. Pešek Honda ´+ 11.962
9. Locatelli Aprilia ´+ 19.186
10. Perugini Gilera ´+ 19.548
     
24. Janáková Honda ´+ 1 kolo

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Dovizioso 183
2. Barbera 163
3. Locatelli 154
4. Lorenzo 125
5. P. Nieto 114
   
19. Pešek 16

250 ccm

Do závodu dobře odstartoval Porto, za ním se poskládali jezdci: Pedrosa, Nieto, Elias, De Puniet, Debon. Průjezdem cíle prvního kola náš Jakub Smrž figuroval na sedmnáctém místě. Na čele se v průběhu závodu vytvořila dvojice Elias a Porto. V cíli po velkém boji byl lepší španělský závodník, Toni Elias, a dojel si tak pro první letošní triumf v prostřední kubatuře. Druhý dojel vítěz z Masarykova okruhu Sebastian Porto a na stupních vítězů je doplnil Randy De Puniet.

Náš Jakub Smrž se v průběhu závodu pohyboval okolo patnáctého místa v sedmičlenné skupince jezdců. Stejně jako před dvěma týdny v Brně mu v cíli patřila 14. příčka a opět si k celkovému počtu připsal dva světové body. Druhý český jezdec, Radomil Rous, byl přinucen ze závodu odstoupit kvůli technickým problémům jeho stroje dvě kola před cílem.

Výsledky závodu třídy do 250 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Elias Honda 44´23.399
2. Porto Aprilia ´+ 0.323
3. De Puniet Aprilia ´+ 9.918
4. Pedrosa Honda ´+ 9.935
5. De Angelis Aprilia ´+ 21.441
6. West Aprilia ´+ 27.638
7. Poggiali Aprilia ´+ 27.866
8. Debon Honda ´+ 34.673
9. Aoyama Honda ´+ 45.923
10. Rolfo Honda ´+ 54.238
     
14. Smrž Honda ´+ 1´11.785
Nekl. Rous Yamaha  

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Pedrosa 209
2. De Puniet 182
3. Porto 173
4. Elias 122
5. De Angelis 104
   
21. Smrž 12

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP Portugalska a přehled o průběžném pořadí MS
  2. Páteční a sobotní kvalifikace, postavení na startu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků