GP Německa: Po Räikkönenově odstoupení vítězí Alonso

V Hockenheimu byly všechny karty rozdány pro McLaren, ale radoval se Renault. Po odstoupení nejrychlejšího Räikkönena zachraňoval čest anglické stáje Montoya. Michael Schumacher bojoval seč mohl, výsledkem bylo páté místo.
GP Německa: Po Räikkönenově odstoupení vítězí Alonso
Seznam kapitol
  1. Reportáž ze závodu, kompletní výsledky
  2. Podrobná reportáž z průběhu kvalifikace, výsledky sobotních tréninků
  3. Představení okruhu v Hockenheimu, výsledky pátečních tréninků

GP Německa: Po Räikkönenově odstoupení vítězí Alonso

Od dvanácté velké ceny letošní sezóny se očekával především další souboj o mistrovské body mezi lídrem šampionátu, Fernandem Alonsem, a jeho největším pronásledovatalem, Kimim Räikkönenem. Renault a Fernando Alonso měli především perfektní start do sezóny, kdy bez větší konkurence jasně dominovali prvním čtyřem závodů sezóny. Záhy se ovšem objevil vážný soupeř v podobě Kimiho Räikkönena s McLarenem, který výkonnost Alonsa rychle vyrovnal a záhy předstihl. Díky několika smolným závodů a spolehlivým výkonům mladého Španěla se ale Räikkönen nedokázal Alonsovi přiblížit na dostřel také v tabulce šampionátu jezdců a i před Německou grand prix musel čekat na to, zda se mu na Alonsa podaří najet více než pár bodíků. Neměl to ale být závod jen těchto dvou mužů, hodně se čekalo minimálně od dalších dvou. Tím prvním byl Juan Pablo Montoya s druhým McLarenem, který si po spolehlivém výkonu v předchozí velké ceně Anglie dojel pro první vítězství za anglickou stáj, a Michael Schumacher, dnes již žíjící legenda formule 1 s desetitiíci nadšených německých fanoušků za zády. Již tréniny a především kvalifikace naznačily, jaké mají tito muži v Německu šance. Nejpřesvědčivější byl podle očekávání Kimi Räikkönen, který si v kvalifikaci s přesvědčivým náskok vyjel pole-position. Největším soupeřem mu měl být Juan Pablo Montoya. Ten nezklamal a jako jediný dokázal s finským kolegou držet krok, ale v poslední zatáčce okruhu havaroval a z první řady pro McLaren nic nebylo. Alonso, jak je v posledních závodech obvyklé, na Räikkönena vůbec nestačil a musel se spokojit s třetím místem s výrazným odstupem osmi desetin sekundy. Michael Schumacher se rval jako lev s letos průměrným monopostem Ferrari a hnán fanoušky si po profesorské jízdě dojel alespoň pro páté místo na startu. Zbytek nejlepší osmičky doplnili překvapivě druhý Button, který kvalifikaci zajel perfektně, čtvrtý Fisichella, šestý Webber, sedmý Heidfeld a osmý Sato.

Před startem závodu panovalo nad Hockenheimem oblačné počasí s teplotou vzduchu 24°C a tratí rozehřátou na 31°C. Trať byla suchá, ale meteorologové předpokládali déšť pro druhou polovinu závodu, který s nadějemi očekával hlavně Michael Schumacher, vyhlášený král deště. Na startovním roštu se jezdci seřadili v pořadí daném kvalifikací a bez komplikací vyrazili do boje o další mistrovské body. Start zvládl nejlépe Michael Schumacher, který se skvělým startem a tvrdým počínáním v prvních zatáčkách posunul na třetí místo. První pozici si udržel Räikkönen, na druhé se posunul Alonso a až na čtvrté byl odstunut Jenson Button. Na páté místo s epo prvních zatáčkách posunul Heidfeld, šestý jezdil Coulthard, sedmý Massa a až osmý Fisichella. Hned po startu se do lehkých kolizí dostali Sato, Trulli a Webber, kteří si museli zajet do boxů opravit pochroumané monoposty. Ve Webberově případě se poškození ukázalo tak vážné, že v závodě již dále nepokračoval. Na špici startovního pole si suverénně počínal Kimi Räikkönen, který během dvou kol najel na druhého Alonsa rovné dvě sekundy. Třetí Schumacher rovněž ztrácel a po třech kolech ho od druhého Alonsa dělilo 1,9 sekundy. Ani Button nedokázal držet krok s před ním jedoucím jezdcem a i jeho dělily od Schumachera po třech kolech 19 desetin sekundy. Výborný start i první kola měl Montoya. Jen čtyři kola mu stačila, aby se dostal na deváté místo a začal se dotahovat na osmého Fisichellu. Špička startovního pole se tak hned po pár kolech hodně roztrhala, v šestém kole nebyl mezi žádnými z prvních osmi jezdců menší než sekundový odstup a většinu z nich dělilo okolo dvou sekund. Rozdíly mezi nejlepšími jezdci dále narůstaly a po osmi kolech tak na trati vládlo pořadí 1. Räikkönen, 2. Alonso (odstup 4s na vedoucího jezdce), 3. Michael Schumacher (9s), 4. Button (12,3s), 5. Heidfeld (14,8s), 6. Coulthard (17,1s), 7. Massa (18,1s) a 8. Fisichella (19,2s).

Nejzajímavější situace tak slibovala tlačenice mezi šestým a devátým místem. Do dvanáctého kola však žádný blesk přímého souboje na trati neudeřil a pozornost an sebe tak strhával hlavně vedoucí Räikkönen. Po trato doslova létal a zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Alonso jeho nástup nezachytil a po třinácti kolech na něj ztrácel již 6,1 sekundy. Michael Schumacher na třetím místě také nestačil a za třináct kol nabral ztrátu 13 sekund. Čtvtý Button se držel tři sekundy za Schumacherem, další jezdci již ztráceli okolo 25 sekund. Po patnácti kolech začaly první zastávky v boxech u jezdců, kteří zvolili strategii tří pit-stops. Jako první se u svých mechaniků objevil Nick Heidfeld s Williamsem, který svou zastávku zvládl bez problémů a na trať se vrátil na dvanácté pozici. Tím se do bodované osmičky posunul Montoya, který se stále držel těsně za Fisichellou. Po Heidfeldovi navštvívili boxy v 18. kole sedmý Massa s desátým Klienem a v 19. kole doplnil palivo také Jenson Button ze čtvrtého a David Coulthard z pátého místa. Dvacáté kolo znamenalo zastávku pro Alonsa a Michaela Schumachera a třiadvacáte pro Giancarla Fisichellu. Všechny zastávky se obešly bez větších problémů a po 24 kolech zůstavali na okruhu bez zastávky oba McLareny, Ralf Schumacher a Rubens Barrichello. Räikkonen s Ralfem Schumacherem se u mechaniků objevili ve 25. kole a po jejich návratu na trať měla nejlepší osmička podobu 1. Räikkönen, 2. Alonso (+11,8s), 3. Montoya (15,2s), 4. Michael Schumacher (27,5s), 5. Button (29,8s), 6. Barrichello (33,2s), 7. Fisichella (42,5s) a 8. Coulthard (44,3s).

Barrichello s Montoyou se ale pro čerstvé palivo zastavili již v dalších dvou kolech a propadli se v případě Barrichella na 11. a v případě Montoyi na 5. místo. Do nejlepší osmičky se tak dostal Ralf Schumacher s Toyotou a jeho bratr Michael se vrátil zpět na třetí místo. V dalších kolech se průběh závodu uklidnil a po 33. kolech vedl startvovní pole stále Kimi Räikkönen s komfortním, jedenáctisekundovým náskokem na druhého Alonsa. Třetí Schumacher ztrácel již 34 sekund a 0,8 sekundy za ním již brázdil Hockenheim Jenson Button. Pátý Montoya byl za Buttonem o šest sekund zpět, stejnu ztrátu na Kolumbijce měl i šestý Fisichella a sedmý Coulthard s osmým Ralfem Schumacherem se vešli do dalších šesti sekund za něj. Klidnou hladinu závodu rozvířil ve 35. kole Kimi Räikkönen, kterého poněkolikáté v letošní sezóně postihla obrovská smůla. Opět ho zradila technika, tentokrát pravděpodobně motor nebo převodovka, a závod pro něj v mžiku skončil. K prvnímu místu tak opět jako slepý k houslím přišel Fernando Alonso, která rázem vedl závod se špičkovým náskokem skoro 27 sekund na druhého Michaela Schumachera. Nejlepśí osmičku tím pádem dotvářeli 3. Montoya, 4. Fisichella, 5. Coulthard, 6. Ralf Schumacher, 7. Massa a 8. Barrichello. K největšímu dramatu se schylovalo mezi druhým Michaelem Schmacherem, třetím Buttonem a čtrtým Montoyou, které ve 40. kole dělily jen dvě sekundy. Úřadujícímu šampionovi zjevně odcházely pneumatiky a bylo jen otázkou času, kdy na něj zaútočí Button a po něm i Montoya, kteří zjevně měli na lepší časy. Schumacher si ale dokázal držet oba soupeře dlouho za zády a Buttonův útok přišel až ve 45. kole. Hned na poprvé byl ovšem úspěšný, Schumacherova pravá zadní pneumatika byla zjevně na odpis a jeho vůz byl při brzdění zjevně nestabilní. Button si ale druhého místa dlouho neužil, ve 46. podruhé zamířil do boxů. Totéž učinil o kolo později Alonso a v dalším kole Coulthard. Michael Schumacher si to k mechanikům namířil v kole číslo 49, stejně jako jeho týmový kolega Barrichello. V 50. kole se podruhé boxů podívali Fisichella s Ralfem Schumacherem a z nejlepší osmičky zbývala druhá zastávka jen na Montoyu. Před ní mělo pořadí na bodovaných místech podobu Alonso, Montoya, Button, Michael Schumacher, Fisichella, Ralf Schumacher, Coulthard a Massa. Kolumbijský pilot svou druhou zastávku absolvoval v 56. kole, tedy 11 kol před cílem. Během předchozích kol si vybudoval na třetího Buttona takový náskok, že po výjezdu musel zůstat na druhé pozici, a to se taky stalo. Deset kol před cílem tak na trati panovalo pořadí 1. Alonso, 2. Montoya, 3. Button, 4. Michael Schumacher, 5. Fisichella, 6. Ralf Schumacher, 7. Coulthard a 8. Massa.

Do konce závodu si již pouze prostřídali pozice Michael Scumacher s Fisichellou a Fernando Alonso si tak dojel pro své šesté letošní vítězství a upevnil si tak své vedení v šampionátu jezdců. Vítězství to bylo zasloužené, nikdo však nemůže pochybovat o tom, že Alonso je nyní jezdcem pouze nejspolehlivějším, nikoli nejrychlejším. Pro druhé místo si dojel Juan Pablo Montoya na McLarenu. Startoval sice poslední, ale i tak s jeho umístění mezi nejlepšími třemi dalo čekat, technologická převaha McLarenu je dnes obrovská. Pro třetí místo si po vydařeném víkendu dojel Jenson Button a pro čtvrté Giancarlo Fisichella. Pátá pozice pak zbyla na Michaela Schumachera, který ze svého Ferrari dostal opravdu maximum a ukázal, že ani jeho špičkový výkon nenadělá nic s technologickou ztrátou Ferrari. Bodovanou osmičku pak uzavřeli mladší Schumacher, Coulthard a Massa. V šampionátu vede Alonso o 36 bodů před Räikkönenem a o titulu je, troufnu si říci, sedm závodů před koncem sezóny prakticky rozhodnuto, spolehlivost Renaultu je příliše velká aby ještě mohl ztratit tak velký náskok. Naopak Räikkönen se musí bát i o druhé místo, které drží pouze čtyři body před Michaelem Schumacherem. Nashledanou za týden při velké ceně Maďarska.

Zde jsou kompletní výsledky VC Německa (uvedená data popisují pořadí, jméno jezdce, stáj, odstup a počet získaných bodů)

1 F. Alonso Renault 1:26:28.599 10
2 JP. Montoya McLaren + 22.569 8
3 J. Button BAR + 24.422 6
4 G. Fisichella Renault + 50.587 5
5 M. Schumacher Ferrari + 51.690 4
6 R. Schumacher Toyota + 52.242 3
7 D. Coulthard Red Bull + 52.700 2
8 F. Massa Sauber + 56.570 1
9 C. Klien Red Bull + 1:09.818 0
10 R. Barrichello Ferrari + 1 kolo 0
11 N. Heidfeld Williams + 1 kolo 0
12 T. Sato BAR + 1 kolo 0
13 C. Albers Minardi + 2 kola 0
14 J. Trulli Toyota + 3 kola 0
15 J. Villeneuve Sauber + 3 kola 0
16 N. Karthikeyan Jordan + 3 kola 0
17 T. Monteiro Jordan + 3 kola 0
18 R. Doornbos Minardi + 4 kola 0
19 M. Webber Williams + 12 kol 0
Nedokončili:
20 K. Räikkönen McLaren + 32 kol 0

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Reportáž ze závodu, kompletní výsledky
  2. Podrobná reportáž z průběhu kvalifikace, výsledky sobotních tréninků
  3. Představení okruhu v Hockenheimu, výsledky pátečních tréninků

bazar

Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 66 983 km
Cena: 151 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků