GP Monaka: Vítězí Alonso, druhý je Montoya a třetí Coulthard

Reportáž ze závodu a pořadí v MS - Kvalifikace a postavení na startu -Představení okruhu pro GP Monaka - Výsledky všech tří měřených tréninků.
GP Monaka: Vítězí Alonso, druhý je Montoya a třetí Coulthard
Seznam kapitol
  1. GP Monaka a pořadí v MS
  2. Penalizace M. Schumachera a nový startovní rošt
  3. Výsledky sobotní kvalifikace a představení okruhu
  4. Výsledky všech tří měřených tréninků

GP Monaka

Sobotní kvalifikace před GP Monaka opět vstoupí do dějin. Poté, co Massa narazil do bariéry a Button vypadl již v druhé části, přišel kontroverzní manévr Michaela Schumachera v samotném závěru. Více najdete v dalších kapitolách tohoto článku. Pole Position po penalizaci M. Schumachera získal Alonso, v první řadě jej doplní Webber, dále jsou oba vozy McLaren v pořadí Räikkönen a Montoya.

Těsně před začátkem závodu bylo nad Monte Carlem příjemné slunečné počasí, teplota byla +24 C, trať měla +27 C. Po startu se dopředu dral Kimi Räikkönen, ale Webber byl na vnitřní straně zatáčky a nepustil rychlého Fina před sebe. Naopak Michael Schumacher předjel svého týmového kolegu Massu. V druhém kole se přeci jen Räikkönen dostal na druhé místo před Webbera a úvodní čtveřice si díky pomalejšímu pátému Barrichellovi udělala drobný náskok. Pořadí na konci 3. kola: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. Webber, 4. Montoya, 5. Barrichello, 6. Rosberg, 7. Coulthard a 8. Fisichella. M. Schumacher je šestnáctý.

Následujících několik kol se první dvojice Alonso - Räikkönen odpoutala na rozdíl +2 s od další dvojice Webber - Montoya. Za nimi s odstupem +14 s jezdila kompaktní čtveřice počínaje Barrichellem, konče Fisichellou. Michael Schumacher svůj postup z posledního místa zakončil za 15. Buttonem, který svoji pozici určitě nedá zadarmo.

Mark Webber sváděl s absolutní špičkou více než důstojný boj a držel se za Räikkönenem s minimálním odstupem. Fin na druhém místě udělal drobnou chybičku, lehce probrzdil jednu ze zatáček a toho hned využil vedoucí Alonso, aby navýšil svůj náskok. Situace na trati po 18ti odjetých kolech: Alonso +1,1 s Räikkonen +3,3 s Webber +4,5 s Montoya +29 s Barrichello +0,5 s Rosberg. Räikkönen svoji malou chybu napravil nejrychlejším kolem závodu a opět se dostal za Alonsa.

V 20. kole se Michael Schumacher dostal před Buttona na 15. místo. O kolo později zamířil jako první do boxů Montoya a po něm i Räikkönen. Oba jezdci se stihli na trať vrátit před pátým Barrichellem. Pro nové obutí a palivo si zajel i Alonso a na čele se tak na chvíli objevil Williams s Markem Webberem. První čtveřice se po úvodní zastávce v boxech za sebe seřadili v nezměněném pořadí: Alonso, Räikkönen, Webber a Montoya. Michael Schumacher se posunul na 14. místo.

Jak jsem předesílal již dříve, Webber jel výborně a důkazem toho byl fakt, že se dotáhl těsně za vedoucí dvojici. Ale bude si muset dobře hlídat záda, protože čtvrtý Montoya jezdil zhruba o sekundu lepší časy než zbytek pole a velmi ukrajoval z Webberova náskoku. V 35. kole se tato úvaha stala skutečností, na čele závodu se opět vytvořila čtveřice. V polovině závodu bylo pořadí na bodovaných místech následující: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. Webber, 4. Montoya (všichni 1 zast.), 5. Barrichello, 6. Trulli, 7. Klien a 8. Heidfeld.

Pěkný obrázek ze závodu přinesl Michael Schumacher, když předjel Villeneuva, a Fisichella se po velmi divokém brždění po výjezdu z tunelu dostal před Coultharda. Ve 47. kole byla ve stejném kole jako vedoucí Alonso pouze první šestice.

První velký zvrat závodu přišel ve 48. kole, když ze hry vypadl třetí Mark Webber, protože mu začal hořet motor. Na trať se vydal Safety Car a oba vedoucí jezdci okamžitě zamířili do boxů. Ani jeden z týmů neudělal chybu a od mechaniků vyjeli ve stejném pořadí. Kimi Räikkönen musel z druhého místa také odstoupit, když mu při jízdě za Safety Carem shořel motor. Po restartu, který byl v 52. kole, bylo pořadí na bodovaných místech následující: 1. Alonso, 2. Montoya, 3. Barrichello, 4. Trulli, 5. Klien, 6. Coulthard, 7. M. Schumacher a 8. Fisichella.

Dalším, kdo ze závodu odpadl, byl chybující Rosberg, když se svojí formulí narazil do bariéry. Z šestého místa odstoupil Christian Klien kvůli problémům s vozem. Jediný prvek, který by mohl ještě zdramatizovat boj o špici závodu, by mohl být jedině Safety Car, protože situace na trati vypadá následovně: Alonso +15 s Montoya +23 s Barrichello +2 s Trulli +1 s Coulthard.

Rubens Barrichello ztratil bronzový stupínek kvůli penalizaci za vysokou rychlost v boxové uličce. Třetí místo je zřejmě zakleté, protože 5 kol před cílem z této příčky odstoupil Trulli, když mu službu vypověděl jeho vůz. V 74. kole zajel Michael Schumacher nejrychlejší kolo závodu a dotáhl se na čtvrtého Barrichella.

GP Monaka vyhrál po bezchybném výkonu Alonso a navýšil svůj náskok v průběžném pořadí MS před M. Schumacherem. Druhé místo si z Monte Carla odváží Montoya a výborný výsledek pro Red Bull Racing zajistil třetím místem Coulthard. Michael Schumacher po startu z boxové uličky nakonec dojel na 5. místě. Zajímavostí také bylo, že ve stejném kole, jako vítězný Alonso, bylo celkem jen 7 jezdců.

Výsledky GP Monaka

1 F. Alonso  Renault  1:43:43.116 +10 b
2 JP. Montoya  McLaren  + 14.567 +8 b
3 D. Coulthard  Red Bull  + 52.298 +6 b
4 R. Barrichello  Honda  + 53.337 +5 b
5 M. Schumacher  Ferrari  + 53.830 +4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 1:02.072 +3 b
7 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps +2 b
8 R. Schumacher  Toyota  + 1 laps +1 b
9 F. Massa  Ferrari  + 1 laps  
10 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 J. Button  Honda  + 1 laps  
12 C. Albers  Midland F1  + 1 laps  
13 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 J. Villeneuve  BMW  + 1 laps  
15 T. Monteiro  Midland F1  + 2 laps  
16 F. Montagny  Super Aguri  + 3 laps  
Nedokončili
17 J. Trulli  Toyota  + 5 laps  
18 C. Klien  Red Bull  + 21 laps  
19 N. Rosberg  Williams  + 26 laps  
20 K. Räikkönen  McLaren  + 28 laps  
21 M. Webber  Williams  + 30 laps  
22 T. Sato  Super Aguri  + 32 laps

Průběžné pořadí v MS
1 F. Alonso  Renault  64 b
2 M. Schumacher  Ferrari  43 b
3 G. Fisichella  Renault  27 b
4 K. Räikkönen  McLaren  27 b
5 JP. Montoya  McLaren  23 b
6 F. Massa  Ferrari  20 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  13 b
9 R. Schumacher  Toyota  8 b
10 N. Heidfeld  BMW  8 b
11 D. Coulthard  Red Bull  7 b
12 M. Webber  Williams  6 b
13 J. Villeneuve  BMW  6 b
14 N. Rosberg  Williams  4 b
15 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů
1 Renault  91 b
2 Ferrari  63 b
3 McLaren  50 b
4 Honda  29 b
5 BMW  14 b
6 Williams  10 b
7 Toyota  8 b
7 Red Bull  8 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Monaka a pořadí v MS
  2. Penalizace M. Schumachera a nový startovní rošt
  3. Výsledky sobotní kvalifikace a představení okruhu
  4. Výsledky všech tří měřených tréninků

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků