GP Monaka: V dramatickém závodě vítězí Räikkönen

Kimi Räikkönen využil Pole Position, v závodě nedal nikomu šanci a zaslouženě si dojel pro 4 vítězství v kariéře. Druhé a třetí místo připadlo stáji Williams v pořadí Heidfeld a Webber. Alonso ke konci hodně ztrácel a z druhého místa se propadl až na čtvrtou pozici.
GP Monaka: V dramatickém závodě vítězí Räikkönen
Seznam kapitol
  1. GP Monaka a pořadí v MS
  2. Výsledky obou kvalifikací a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků

Předzávodní informace

Všichni formulový fanoušci již celý týden mířili do monackého knížectví, kde se jede šestý závod letošního šampionátu. Podobný záběr měli i účastníci závodu Gumball 3000, spousta celebrit a politiků. Před startem nad městečkem Monte Carlo vládlo slunečné počasí, teplota vzduchu byla +23 C, trať měla zhruba +42 C.

V sobotní kvalifikaci dominoval Kimi Räikkönen, v neděli dopoledne měl nejlepší čas Fernando Alonso. V součtu obou časů zvítězil velmi těsně finský pilot o -0,083 s a závod sliboval velký boj těchto dvou jezdců. O tom, jak přesně se musí na městském okruhu mezi bariérami jezdit, se přesvědčil v první kvalifikaci Ralf Schumacher, když se levým předním kolem otřel o svodidla. Tato malá chybička stačila k tomu, aby se jeho Toyota tvrdě rozbila o bariéru na pravé straně.

Start GP Monaka

Start GP Monaka se obešel bez jakékoliv kolize, z Pole Position vyrazil Kimi Räikkönen a nedal Alonsovi šanci na předjetí. Mark Webber hodně na startu zaspal a ztratil tak dvě velmi cenná místa. Pořadí po 3 odjetých kolech: Räikkönen, Alonso, Fisichella, Trulli, Webber, Heidfeld, M.Schumacher.

Do předu se ze zadních pozic prokousávala dvojice Montoya a Ralf Schumacher, po pěti odjetých kolech figuroval Montoya na 12. místě, R. Schumacher byl 15. Vpředu se vytvořila trojice, která ujížděla zbytku jezdeckého pole: Räikkönen - 2s - Alonso - 1,5 s - Fisichella - 4 s - Webber. O trochu vzrušení se postaral Karthikeyan, když musel z technických problémů zamířit do boxů. Tato zastávka jej přimíchala mezi elitní jezdce, kteří jej museli předjet o kolo.

Na trati jinak nedošlo k žádnému předjetí, jezdecké pole se hodně natáhlo. Kimi Räikkönen v čele zajížděl rekordní časy na jedno kolo a zvyšoval svůj rozestup před druhým Alonsem. Pořadí jezdců s jejich ztrátou na první místo po 18 kolech: Räikkönen, Alonso (+5,5 s), Fisichella (+10,3 s), Trulli, Webber.

Albers míchá pořadím

Ve 23. kole pořádně celým závodem zamotal Christian Albers, když se jeho vůz vzpříčil na trati. David Coulthard šel kvůli kolizi tvrdě na brzdy a ze zadu do něj narazil Michael Schumacher, přičemž přišel o přední přítlačné křídlo. Nakonec se ukázalo, že Coulthardův monopost byl srážkou s ferrari poškozen natolik, že skotský pilot ze závodu odstoupil. Na trati se objevil Safety Car a této situace využila řada jezdců, aby dotankovala palivo.

Safety Car kroužil na trati necelých pět kol a po novém startu byla situace na trati jezdců se zastávkami: Räikkönen 0 zast, Trulli 0 zast, Alonso 1 zast, Webber 1 zast, Heidfeld 1 zast, Massa 1zast. Díky této situaci si musel Räikkönen vyjet velký náskok, aby se před něj vozy stáje Renault nedostaly. Zelené vlajky, signalizující volnou trať, vydržely pouze 3 kola, protože při výjezdu z tunelu dostal smyk Patrick Friesacher s monopostem Minardi a v Monaku se chyby nepromíjí. Minardi se rozbilo o svodidla a doklouzalo naštěstí do jednoho z mála míst mimo trať.

Räikkönen tankuje jen jednou

Kimi Räikkönen s mnohem lehčím monopostem ujížděl celému zbytku pole a v polovině závodu měl náskok na druhého Tulliho -18 s a před Alonsem dokonce -28 s. Trulli zamířil k mechanikům pro palivo přesně v polovině závodu a vrátil se až na třináctém místě. Když se ale u mechaniků 36 kol před cílem objevil Kimi Räikkönen, situace byla zcela jiná, a finský pilot, přezdívaný "Ice man", se na trať vrátil opět na prvním místě. Vzhledem k tomu, kdy Räikkönen zajel do boxů, to vypadalo, že to byla zároveň i jeho poslední zastávka u mechaniků. Pořadí po 47 kolech: Räikkönen, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Fisichella, Trulli, Montoya (všichni s 1 zast.).

Velmi přesnou jízdu musel předvádět Fernando Alonso, protože na jeho druhé místo si dělala zálusk dvojice od Williamsu v pořadí Webber - Heidfeld. Krizi stáje Ferrari dokazovalo pořadí jezdců 26 kol před cílem: Michael Schumacher byl 12. a Rubens Barrichello, který navíc dostal penalizaci projetí boxovou uličkou za velkou rychlost právě při zastávce u mechaniků, byl až 13. Po 56 kolech měl Räikkönen na špici náskok 22 s a v této době začaly druhé zastávky v boxech. Vitantonio Liuzzi kvůli poškozené zadní pneumatice a zřejmě i technické závadě motoru musel zajet do garáže.

V Monaku se dá i předjíždět

Zajímavý moment nastal zhruba 15 kol před cílem, kdy se od pátého místa za sebou seřadila hned šestice jezdců v pořadí Fisichella, Trulli, Montoya, Ralf Schumacher, Barichello a Michael Schumacher. V jedné ze zatáček se pokusil Trulli dostat před Fisichellu, ale celá situace se natolik změnila, že se na páté místo dostal Montoya, dále byl Ralf Schumacher, Barrichello, Michael Schumacher. Na čele jasně kraloval Kimi Räikkönen, náskok osm kol před cílem na druhého Alonsa vzrostl na 33 s. Vynikající předjížděcí manévr předvedl  Nick Heidfeld, když se na výjezdu z tunelu dostal před Fernanda Alonsa a okamžitě začal dvojici Alonso - Webber ujíždět.

O stejný manévr se pokusil Mark Webber hned dvakrát po sobě a byl úspěšný, když se 4 kola před cílem protlačil na třetí místo. Alonso musel mít obrovské problémy, protože během dvou kol jej dojela skupinka v čele s Montoyou. V posledním kole se ještě před Barrichella dostal Michael Schumacher. Jasným vítězem GP Monaka se stal Kimi Räikkönen, druhé a třetí místo připadlo stáji Williams v pořadí Heidfeld a Webber.

Výsledky GP Monaka

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. K.Räikkönen McLaren M 1h44:51.210 10
2. N.Heidfeld Williams M + 13.877 8
3. M.Webber Williams M + 18.484 6
4. F.Alonso Renault M + 36.487 5
5. J.P.Montoya McLaren M + 36.647 4
6. R.Schumacher Toyota M + 37.177 3
7. M.Schumacher Ferrari B + 37.223 2
8. R.Barrichello Ferrari B + 37.570 1
9. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
10. J.Trulli Toyota M + 1 kolo  
11. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
12. G.Fisichella Renault M + 1 kolo  
13. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
14. C.Albers Minardi B + 5 kola  
Nekl. V.Liuzzi Red Bull M 59. kolo  
Nekl. P.Friesacher Minardi B 29. kolo  
Nekl. D.Coulthard Red Bull M 24. kolo  
Nekl. N.Karthikeyan Jordan B 19. kolo  

Pořadí v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 49
2. Räikkönen 27
3. Trulli 26
4. Webber 18
5. R. Schumacher 17
5. Heidfeld 17

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 63
2. McLaren 51
3. Toyota 43
4. Williams 35
5. Ferrari 21

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Monaka a pořadí v MS
  2. Výsledky obou kvalifikací a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků