GP Mexika už v roce 2006, kritika na hlavu Renaultu

Od ledna 2005 se začíná budovat trať pro Formuli 1 v Mexiku - Räikkönen, Coulthard a Heidfeld dostali v Brazílii pokutu - Toyota potřebuje výsledky, sezóna nedopadla dle představ vedení - Briatore slyší kritiku za angažování Villeneuva.
GP Mexika už v roce 2006, kritika na hlavu Renaultu

Räikkönen, Coulthard a Heidfeld dostali pokutu

Kimi Räikkönen a Nick Heidfeld dostali pokutu ve výši 10 000 euro za příliš nebezpečnou jízdu v boxech. Sportovní komisaři potrestali oba viníky za výjezd z pitlane zrovna v době, kdy se k němu blížil Juan Pablo Montoya, pozdější vítěz závodu.

David Coulthard udělal v sobotním tréninku zajímavý manévr. Když zjistil, že jede příliš rychle, sešlápl brzdový pedál natolik, že jeho formule dostala smyk. Nicméně se to neobešlo bez následků, komisaři jej za nepozornost potrestali pokutou 2 000 dolarů.

GP Mexika se opět objeví v kalendáři

Mexický ministr turistiky, Rodolfo Elizondo, oznámil, že mají pětiletou smlouvu s Bernie Ecclestonem na pořádání Grand Prix od roku 2006. Trať za 70 miliónů dolarů by měl podle všeho navrhnout známý německý architekt Hermann Tilke, který již navrhoval tratě v Šanghaji, Bahrajnu nebo Malajsii.

Nový stánek Formule 1 se začne stavět již v lednu 2005 a v kalendáři se GP Mexika objeví v říjnu 2006. Mexiko již nepravidelně pořádalo závody Formule 1 v letech 1960-1992 v Mexiko City, tamní okruh je již zastaralý a nevyhovující.

Toyota potřebuje výsledky

Vedení Toyoty je velmi nespokojeno s letošním průběhem sezóny. Jedna z největších automobilek dává každoročně obrovské peníze do vývoje, aerodynamiky a testování, přesto se potácí na konci startovního pole. To se prý musí změnit, jinak se začnou vyměňovat určitá křesla vedení sportovních odvětví.

Technický ředitel, Mike Gascoyne, řekl: „Musíme začít jezdit na bodovaných pozicích hned od začátku sezóny. Letošní osmé místo v Poháru konstruktérů je pro nás velkým zklamáním.“ Pro rok 2005 budou za japonskou stáj jezdit dva zkušení piloti, Jarno Trulli a Ralf Schumacher.

Kritika pro Flavia

Šéf stáje Renault si musel vyslechnout řadu kritických poznámek, že po odchodu Jarna Trulliho z týmu angažoval Jacquese Villeneuva místo stálého testovacího jezdce Francka Montagnyho. Bývalý mistr světa, Kanaďan Villeneuve, v posledních závodech nikdy nedojel na bodovaných pozicích a nepomohl tak týmu v závěrečném boji o druhé místo v Poháru konstruktérů proti stáji BAR.

Briatore se teď ale brání: „Po bitvě je každý generálem. Franckovi časy mě nepřesvědčily, že bych ho měl nasadit do závodu, proto jsem se dohodl s Jacquesem.“

Z jiného soudku

Bývalý dvojnásobný mistr světa Formule 1, Fin Mika Häikkinen, podepsal smlouvu se svým bývalým chlebodárcem, automobilkou Mercedes, pro níž bude v příští sezóně jezdit šampionát cestovních vozů DTM. Jeho plat se odhaduje na dva milióny eur ročně a ve startovním poli se potká se svými bývalými kolegy, Jeanem Alesim a Heinz-Haraldem Frentzenem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků