GP Malajsie: vítězí Alonso, Renault dominuje

Fernando Alonso si dojel pro druhé vítězství v kariéře, na druhém místě dojel v Malajsii zaslouženě Jarno Trulli a trojici na bedně doplnil Heidfeld. Honda si vysekla velkou ostudu, oba nové motory v monopostech BAR vydržely jen do třetího kola.
GP Malajsie: vítězí Alonso, Renault dominuje
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Malajsie
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech 4 měřených tréninků

Klidný start a ostuda motorů Honda

Start Grand Prix Malajsie se obešel bez kolize, přední jezdci se do prvních zatáček poskládali ve stejném pořadí, v jakém startovali. Průjezd cílem prvního kola proběhl v pořadí: Alonso, Trulli, Fisichella, Weber, R. Schumacher, Räikkönen, Button, Heidfeld, Coulthard a Klien.

Na začátku 3. kola udělal Patrik Friesacher na konci cílové rovinky hodiny, vylétl do kačírku a závod pro něj předčasně skončil. Ve stejném kole se vypověděly službu oba motory Honda v monopostech BAR a Button i Davidson museli odstavit svá auta mimo trať. Honda si tak utrhla pořádnou porci smůly a ostudy současně, protože na konci GP Austrálie stáhla těsně před cílem oba své monoposty, aby mohli v GP Malajsie mohli nasadit nové motory a získat tak výhodu před konkurencí.

Smůla pro Räikkönena

Na čele kraloval Fernando Alonso, zajížděl nejrychlejší časy okruhu a již po osmi kolech měl náskok přes 6 s. Jezdecké pole se hodně natáhlo a mezi jednotlivými monoposty se vytvořily velké mezery. Pořadí na bodovaných místech po 14 kolech: Alonso, Trulli, Fisichella, Weber, R. Schumacher, Räikkönen, Heidfeld a Coulthard.

V osmnáctém kole Christan Klien zamířil na dotankování paliva a de facto odstartoval první zastávky v boxech. Alonso se zařadil na čtvrté místo, na čele se na jedno kole objevil jeho týmový kolega, Giancarlo Fisichella. Kimi Räikkönen těsně před zastávkou u mechaniků zajel dvě nejrychlejší kola závodu, ale v 25. kole dostal defekt pravé zadní pneumatiky a pomalou jízdou do boxů hodně ztratil. Navíc dle nových pravidel mu technici mohli vyměnit pouze poškozené kolo.

Souboj kolo na kolo

Těsně před polovinou závodu vyletěl z trati na konci cílové roviny bývalý šampión, Jacques Villeneuve, a z kačírku se již nedostal. Pravým kořením závodu byl boj o 4. příčku, když se Ralf Schumacher při podjíždění Webbera dostal do smyku a po kontaktu se oba dostali mimi ideální stopu. Toho okamžitě využil šestý Heidfeld a po sérii zatáček bylo pořadí: Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Heidfeld a R. Schumacher.

V dalším souboji si vyšlápl nováček Klien na Barrichella a byl úspěšný. Velmi rychlé williamsy se dotáhly až na třetího Fisichellu a dravý Webber se na konci protilehlé rovinky dostal před Fisichellu, ale pilot stáje Renault nedobrzdil svůj monopost a doslova přeletěl přední část Webberova williamsu. Pro oba závod skončil. Za zmínku stojí i problémy Rubense Barrichella, který si při dotankování paliva nechal změnit přítlak předního spoileru.

Barrichello odstupuje, Alonso vítězí

Ralf Schumacher měl zřejmě poškozeno přední přítlačné křídlo po kolizi s Webberem, proto při druhé zastávce jeho monopost dostal celý nový předek. Pořadí 12 kol před cílem: Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher a Klien. Rubens Barrichello se zřejmě se svým ferrari pral více, než kamery zachytily a šest kol před cílem zajel do garáže.

Po dramatické střední části závodu přišel klidný konec a zcela suverénní Fernando Alonso si dojel pro druhé vítězství v kariéře. Druhý v GP Malajsie dojel zaslouženě Jarno Trulli a trojici na bedně doplnil Heidfeld.

Výsledky GP Malajsie

 Pořadí Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h31:33.736 10
2. J.Trulli Toyota M + 24.327 8
3. N.Heidfeld Williams M + 32.188 6
4. J.P.Montoya McLaren M + 41.631 5
5. R.Schumacher Toyota M + 51.854 4
6. D.Coulthard Red Bull M + 1:12.543 3
7. M.Schumacher Ferrari B + 1:19.988 2
8. C.Klien Red Bull M + 1:20.835 1
9. K.Räikkönen McLaren M + 1:21.580  
10. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
11. N.Karthikeyan Jordan B + 2 kola  
12. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
13. C.Albers Minardi B + 4 kola  
Nekl. R.Barrichello Ferrari B kolo 50  
Nekl. G.Fisichella Renault M kolo 37  
Nekl. M.Webber Williams M kolo 37  
Nekl. J.Villeneuve Sauber M kolo 28  
Nekl. J.Button BAR M kolo 5  
Nekl. A.Davidson BAR M kolo 5  
Nekl. P.Friesacher Minardi B kolo 5  

Pořadí jezdců v MS

Jezdec Body
Alonso 16
Fisichella 10
Trulli 8
Coulthard 8
Barrichello 8
Montoya 8
Heidfeld 6

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 26
Toyota 12
Red Bull 11
Williams 10
Ferrari 10
McLaren 9

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Malajsie
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech 4 měřených tréninků
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků