GP Malajsie: vítězí Alonso, Renault dominuje

Fernando Alonso si dojel pro druhé vítězství v kariéře, na druhém místě dojel v Malajsii zaslouženě Jarno Trulli a trojici na bedně doplnil Heidfeld. Honda si vysekla velkou ostudu, oba nové motory v monopostech BAR vydržely jen do třetího kola.
GP Malajsie: vítězí Alonso, Renault dominuje
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Malajsie
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech 4 měřených tréninků

Klidný start a ostuda motorů Honda

Start Grand Prix Malajsie se obešel bez kolize, přední jezdci se do prvních zatáček poskládali ve stejném pořadí, v jakém startovali. Průjezd cílem prvního kola proběhl v pořadí: Alonso, Trulli, Fisichella, Weber, R. Schumacher, Räikkönen, Button, Heidfeld, Coulthard a Klien.

Na začátku 3. kola udělal Patrik Friesacher na konci cílové rovinky hodiny, vylétl do kačírku a závod pro něj předčasně skončil. Ve stejném kole se vypověděly službu oba motory Honda v monopostech BAR a Button i Davidson museli odstavit svá auta mimo trať. Honda si tak utrhla pořádnou porci smůly a ostudy současně, protože na konci GP Austrálie stáhla těsně před cílem oba své monoposty, aby mohli v GP Malajsie mohli nasadit nové motory a získat tak výhodu před konkurencí.

Smůla pro Räikkönena

Na čele kraloval Fernando Alonso, zajížděl nejrychlejší časy okruhu a již po osmi kolech měl náskok přes 6 s. Jezdecké pole se hodně natáhlo a mezi jednotlivými monoposty se vytvořily velké mezery. Pořadí na bodovaných místech po 14 kolech: Alonso, Trulli, Fisichella, Weber, R. Schumacher, Räikkönen, Heidfeld a Coulthard.

V osmnáctém kole Christan Klien zamířil na dotankování paliva a de facto odstartoval první zastávky v boxech. Alonso se zařadil na čtvrté místo, na čele se na jedno kole objevil jeho týmový kolega, Giancarlo Fisichella. Kimi Räikkönen těsně před zastávkou u mechaniků zajel dvě nejrychlejší kola závodu, ale v 25. kole dostal defekt pravé zadní pneumatiky a pomalou jízdou do boxů hodně ztratil. Navíc dle nových pravidel mu technici mohli vyměnit pouze poškozené kolo.

Souboj kolo na kolo

Těsně před polovinou závodu vyletěl z trati na konci cílové roviny bývalý šampión, Jacques Villeneuve, a z kačírku se již nedostal. Pravým kořením závodu byl boj o 4. příčku, když se Ralf Schumacher při podjíždění Webbera dostal do smyku a po kontaktu se oba dostali mimi ideální stopu. Toho okamžitě využil šestý Heidfeld a po sérii zatáček bylo pořadí: Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Heidfeld a R. Schumacher.

V dalším souboji si vyšlápl nováček Klien na Barrichella a byl úspěšný. Velmi rychlé williamsy se dotáhly až na třetího Fisichellu a dravý Webber se na konci protilehlé rovinky dostal před Fisichellu, ale pilot stáje Renault nedobrzdil svůj monopost a doslova přeletěl přední část Webberova williamsu. Pro oba závod skončil. Za zmínku stojí i problémy Rubense Barrichella, který si při dotankování paliva nechal změnit přítlak předního spoileru.

Barrichello odstupuje, Alonso vítězí

Ralf Schumacher měl zřejmě poškozeno přední přítlačné křídlo po kolizi s Webberem, proto při druhé zastávce jeho monopost dostal celý nový předek. Pořadí 12 kol před cílem: Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher a Klien. Rubens Barrichello se zřejmě se svým ferrari pral více, než kamery zachytily a šest kol před cílem zajel do garáže.

Po dramatické střední části závodu přišel klidný konec a zcela suverénní Fernando Alonso si dojel pro druhé vítězství v kariéře. Druhý v GP Malajsie dojel zaslouženě Jarno Trulli a trojici na bedně doplnil Heidfeld.

Výsledky GP Malajsie

 Pořadí Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h31:33.736 10
2. J.Trulli Toyota M + 24.327 8
3. N.Heidfeld Williams M + 32.188 6
4. J.P.Montoya McLaren M + 41.631 5
5. R.Schumacher Toyota M + 51.854 4
6. D.Coulthard Red Bull M + 1:12.543 3
7. M.Schumacher Ferrari B + 1:19.988 2
8. C.Klien Red Bull M + 1:20.835 1
9. K.Räikkönen McLaren M + 1:21.580  
10. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
11. N.Karthikeyan Jordan B + 2 kola  
12. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
13. C.Albers Minardi B + 4 kola  
Nekl. R.Barrichello Ferrari B kolo 50  
Nekl. G.Fisichella Renault M kolo 37  
Nekl. M.Webber Williams M kolo 37  
Nekl. J.Villeneuve Sauber M kolo 28  
Nekl. J.Button BAR M kolo 5  
Nekl. A.Davidson BAR M kolo 5  
Nekl. P.Friesacher Minardi B kolo 5  

Pořadí jezdců v MS

Jezdec Body
Alonso 16
Fisichella 10
Trulli 8
Coulthard 8
Barrichello 8
Montoya 8
Heidfeld 6

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 26
Toyota 12
Red Bull 11
Williams 10
Ferrari 10
McLaren 9

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Malajsie
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech 4 měřených tréninků

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků