GP Malajsie: Renault získal double, Button třetí

Alonso předvedl výborný start, naopak Räikkönen vyletěl z trati hned v prvním kole. Prapor McLarenu udržel Montoya čtvrtým místem, na stupních vítězů se objevila dvojice jezdců stáje Renault v pořadí Fisichella - Alonso, bronz připadl Buttonovi.
GP Malajsie: Renault získal double, Button třetí

Po jednotýdenní pauze se řev osmiválcových motorů ozval z Malajsie, kam se přesunul kolotoč formule 1 na svou druhou Velkou cenu. Řada jezdců považuje okruh v Kuala Lumpur za jeden z nejtěžších v celém šampionátu, protože během celého víkendu panuje velké teplo v kombinaci s vysokou vlhkostí. V měřených trénincích se vpředu objevovali jezdci favorizovaných stájí McLaren, Ferrari a Renault.

Kvalifikace proběhla bez žádných komplikací, ale díky novému formátu bylo vidět taktizování a řada překvapivých výsledků. Pole Position vybojoval pro tým Renault Fisichela, dále byl Button, Roberg a Webber. Kvůli výměně motoru startoval až ze 14. místa Michael Schumacher a na konci startovního roštu byla penalizace čtveřice Coulthard, Barrichello, Massa a Ralf Schumacher.

Před startem Grand Prix bylo v Malajsii +33 C, trať měla +36 C. Po startu si první dvě místa udržela dvojice Fisichella - Button, ale na třetí místo se dostal po fantastickém manévru Fernando Alonso. Hned v prvním kole vyletěl z trati Kimi Räikkönen, když jej zezadu přistrčil Christian Klien. Kolize nakonec vyřadila oba jezdce, Räikkönenův monopost se rozbil o bariéru a Klien sice dojel do boxů, ale utržený závěs levého předního kola mechanici spravovali celá 4 kola, než se mohl rakouský pilot vrátit na trať.

V šestém kole musel odstoupit ze závodu nadějný Rosberg, když mu na trati vyhořel motor. Coulthardovi odešla v 10. kole převodovka a mechanici jej zatlačili do garáží. Smolný den pro Red Bull zakončil kolo poté Klien, když také zamířil do garáží, jeho poškození závěsu kola se zřejmě nepodařilo opravit na sto procent. Pořadí ve 14. kole na bodovaných pozicích: Fisichella, Button, Alonso, Webber, Montoya, Heidfeld, M. Schumacher, Trulli.

V 16. kole odstoupil druhý vůz Williamsu, Mark Webber odstavil monopost u bariéry také kvůli technickým problémům. Z čela závodu si pro nové pneumatiky a palivo zajela dvojice Fisichella - Button a na trať se jezdci vrátili na druhém, resp. čtvrtém místě. Ve střední části závodu se nestalo nic podstatného, první desítka jezdců byla na první plánované zastávce a stav na trati po 34 kolech vypadal zhruba následovně: Fisichella - 10 s - Button - 4 s - Alonso - 23 s - Montoya - 5 s - Heidfled - 6 s - M. Schumacher.

Ze závodu také odstoupil Juiči Ide, podobně jako u ostatních, Ideho zradila technika. Během druhých zastávek v boxech se díky brilantní strategii na druhé místo protlačil Fernando Alonso před Buttona. Heidfeldovi vyhořel motor osm kol před koncem a německý pilot musel ze závodu odstoupit z dobrého pátého místa. Konec závodu už jezdci dokroužili bez problémů, GP Malajsie vyhrál Ital Fisichella, double pro Renault potvrdil druhým místem Alonso a na bronzový stupínek vystoupil Jenson Button.

Výsledky závodu

1.  G.Fisichella  Renault M 1h30:40.529
2.  F.Alonso  Renault M + 4.585
3.  J.Button  Honda M + 9.631
4.  J.P.Montoya  McLaren M + 39.351
5.  F.Massa  Ferrari B + 43.254
6.  M.Schumacher  Ferrari B + 43.854
7.  J.Villeneuve  BMW M + 1:20.461
8.  R.Schumacher  Toyota B + 1:21.288
9.  J.Trulli  Toyota B + 1 kolo
10.  R.Barrichello  Honda M + 1 kolo
11.  V.Liuzzi  Toro Rosso M + 2 kola
12.  C.Albers  Midland B + 2 kola
13.  T.Monteiro  Midland B + 2 kola
14.  T.Sato  Super Aguri B + 3 kola
Nedokončili:
NC  N.Heidfeld  BMW M kolo 49
NC  S.Speed  Toro Rosso M kolo 42
NC  Y.Ide  Super Aguri B kolo 34
NC  C.Klien  Red Bull M kolo 27
NC  M.Webber  Williams B kolo 16
NC  D.Coulthard  Red Bull M kolo 11
NC  N.Rosberg  Williams B kolo 7
NC  K.Räikkönen  McLaren M kolo 1

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků