GP Malajsie: Pešek dojel v závodě devátý

125 ccm: Vyhrál opět Bautista, Pešek dojel devátý. - 250 ccm: První byl Lorenzo, Smrž spadl a nedojel. - MotoGP: v infarktovém souboji vyhrál Rossi před Capirossim.

Představení okruhu Sepang Circuit

Délka okruhu: 5 548 m
Šířka trati: 25 m
Nejdelší rovinka: 920 m
Počet levotočivých zatáček: 5
Počet pravotočivých zatáček: 10

Klepněte pro větší obrázek
Sepang Circuit

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Thomas Lüthi
250 ccm: Casey Stoner
MotoGP: Loris Capirossi

125 ccm

Pátek - První kvalifikaci vyhrál o více než vteřinu současný lídr průběžného pořadí MS, Španěl Bautista, před Mikou Kalliem a Matiou Pasinim. Náš Lukáš Pešek zhruba čtyři minuty před koncem kvalifikace spadl, ale naštěstí odešel po svých a vypadalo to, že se zlobí akorát sám na sebe. V celkovém hodnocení byl sedmý, Karel Abrahám dojel na 28. místě.

Sobota - Sobotní kvalifikace se kvůli silnému dešti de facto nejela, na trati se během půlhodiny objevili pouze dva jezdci a z nich jeden spadl. Všichni ostatní zůstali v boxech a startovní rošt bude vypadat stejně jako výsledky první kvalifikace.

Závod -  Závod třídy do 125 ccm začal hruzostrašným pádem, následně byl zastaven a restartován. Lukáš Pešek podruhé dobře odstartoval a držel se ve vedoucí skupince. Během úvodních kol se ale od skupinky odpoutal nejprve Bautista a toho se vydal osamoceně stíhat Mika Kallio. Za nimi bojovala o třetí místo pětice jezdců: Pasini, Faubel, Talmacsi, Simon a náš Lukáš Pešek.

Ve střední části se Pešek držel v zadních pozicích skupinky a nepouštěl se do zbytečných bojů. Díky předjíždění a vzájemným soubojům se na pětici pomalu zezadu dotahovala trojice jezdců Olive, Gadea a Terol. Dvě kola před cílem Pešek bohužel klesl na 9. místo a na této pozici dojel do cíle.

Závod suverénně vyhrál Alvaro Bautista, druhý byl Mika Kallio a bronz si nakonec vybojoval Faubel těsně před Simonem. Lukáš Pešek dojel devátý a Karel Abrahám prolétl cílem na 18. místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Hector Barbera vybojoval páteční Pole Position, když v cíli svého nejrychlejšího kola porazil týmového kolegu Lorenza o -0,138 s. Třetí dojel H. Aoyama a první řadu by po dnešku uzavíral Locatelli. Náš Jakub Smrž první kvalifikaci dokončil na 15. místě.

Sobota - Podobně jako u kubatury 125 ccm i čtvrtlitry do své druhé kvalifikace nevyjely a platily výsledky pátečního měření sil.

Závod - Nejlepší start měl čtvrtý Locatelli, za ním nerozluční soupeřové Dovizioso a Lorenzo. V cíli prvního kola bylo pořadí následující: 1. Lorenzo, 2. Dovizioso, 3. Locatelli, 4. H. Aoyama, 5. Takahashi... 15. Smrž. V druhém kole po chybě spadl Hector Barbera a jeho motorka spadla na nádrž, která explodovala. O kolo později na stejném místě podklouzl motocykl Cardenasovi, který tou dobou jezdil v elitní desítce. Díky těmto pádům se Jakub Smrž posunul na 12. místo.

Ve čtvrtém kole vypadl H. Aoyama kvůli technickým problémům s motocyklem KTM a spadl Tizon. Smrž cílem 4. kola proletěl na vynikajícím 10. místě. Na čele se vytvořila trojice Doviziodo, Lorenzo a Locatelli a za nimi v těsném rozestupu jela dvojice de Angelis a Takahashi. Na začátku šestého kola se Locatelli posunul před Lorenza na druhé místo, ale v polovině okruhu přebrzdil předek a podklouzl. Naštěstí se mu podařilo stroj opět dostat na trať a cílem projel na 6. místě.

V polovině závodu se na vedoucí dvojici Dovizioso a Lorenzo dotáhl Alex de Angelis a Jakub Smrž se posunul na skvělé 8. místo. Pro české fanoušky ale přišla špatná zpráva, Jakub Smrž v polovině závodu spadl. Na čele závodu Lorenzo a Dovizioso sváděli nádherný souboj o první místo, kdy Lorenzo byl rychlejší na rovinkách a Dovizioso chodil později na brzdy.

Závěr závodu vyšel lépe Lorenzovi, který se od Doviziosa odpoutal a cílem projel s náskokem více 3 s před Doviziosem a de Angelisem. Smolař Locatelli, který v závodě upadl, nakonec dojel na pátém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Loris Capirossi je po vítězství v Brně při chuti a v pátek před sebe nikoho nepustil. Zkušenému Italovi trať v Malajsii zřejmě hodně sedí, obhajuje tam svůj loňský triumf. Dobře si také vedl Pedrosa, v prvním tréninku byl třetí a v dalším měření se ještě o příčku zlepšil, ale v druhém tréninku měl pád, ošklivého highsidera, a musel jít na kontrolu do ošetřovny.

Sobota - Třetí měřený trénink vyhrál Valentino Rossi, když se během kroužení neustále zlepšoval: v prvním tréninku byl 11., v druhém dojel šestý a v třetím byl nejrychlejší.

Kvalifikace - Kvůli silnému dešti byl start kvalifikace posunut nejprve o hodinu a následně se kvalifikace zrušila. Jezdci se tak na start postaví dle nejlepšího času ze všech tří měřených tréninků. 

Závod - Po startu se dopředu prodral Dani Pedrosa, ale hned v dalších zatáčkách se před něj protáhl Rossi. Pořadí na konci druhého kola: 1. Rossi, 2. Capirossi, 3. Pedrosa, 4. Hayden, 5. Elias, 6. Gibernau. Je dobré podotknout, že Dani Pedrosa do závodu nastoupil i přes zranění, které si přivodil po pádu v pátečním tréninku.

Na konci třetího kola se před Rossiho na brzdy dostal Loris Capirossi. Na špici se utrhla čtveřice jezdců Rossi, Capirossi, Pedrosa a Hayden. Zhruba v polovině začal Rossi ostatním lehce ujíždět a jediný Capirossi dokázal jeho nástup zachytit. Z nimi se jezdecké pole dost natáhlo a nedocházelo k velkým soubojům.

Zhruba čtyři kola před cílem se Capirossi nespokojil s druhým místem a na dvakrát se přes Rossiho dostal. Z třetího místa vše sledoval Pedrosa s mírným odstupem a čekal na případnou chybu jednoho. Na špici sváděli oba Italové neuvěřitelný souboj o první místo, který zvedal všechny ze židlí. V nájezdu do posledního kola měl Loris mírný náskok, ale Rossi ho dojel a v technické pasáži se posunul do čela.

Při nájezdu do poslední zatáčky byli oba jezdci dlouzí na brzdy, ale Rossi celý manévr ustál lépe a dojel si pro 25 bodů. Druhý projel cílem Capirossi a bronzový byl Pedrosa. Američan Hayden dnes dojel čtvrtý a celá trojice předním stáhla jeho náskok v průběžném hodnocení šampionátu, který bude v posledních závodech sezóny ještě hodně zajímavý.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. měřený trénink ----- 2. měřený trénik ----- 3. měřený trénik

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Startovní rošt --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků