GP Malajsie: Pešek dojel v závodě devátý

125 ccm: Vyhrál opět Bautista, Pešek dojel devátý. - 250 ccm: První byl Lorenzo, Smrž spadl a nedojel. - MotoGP: v infarktovém souboji vyhrál Rossi před Capirossim.

Představení okruhu Sepang Circuit

Délka okruhu: 5 548 m
Šířka trati: 25 m
Nejdelší rovinka: 920 m
Počet levotočivých zatáček: 5
Počet pravotočivých zatáček: 10

Klepněte pro větší obrázek
Sepang Circuit

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Thomas Lüthi
250 ccm: Casey Stoner
MotoGP: Loris Capirossi

125 ccm

Pátek - První kvalifikaci vyhrál o více než vteřinu současný lídr průběžného pořadí MS, Španěl Bautista, před Mikou Kalliem a Matiou Pasinim. Náš Lukáš Pešek zhruba čtyři minuty před koncem kvalifikace spadl, ale naštěstí odešel po svých a vypadalo to, že se zlobí akorát sám na sebe. V celkovém hodnocení byl sedmý, Karel Abrahám dojel na 28. místě.

Sobota - Sobotní kvalifikace se kvůli silnému dešti de facto nejela, na trati se během půlhodiny objevili pouze dva jezdci a z nich jeden spadl. Všichni ostatní zůstali v boxech a startovní rošt bude vypadat stejně jako výsledky první kvalifikace.

Závod -  Závod třídy do 125 ccm začal hruzostrašným pádem, následně byl zastaven a restartován. Lukáš Pešek podruhé dobře odstartoval a držel se ve vedoucí skupince. Během úvodních kol se ale od skupinky odpoutal nejprve Bautista a toho se vydal osamoceně stíhat Mika Kallio. Za nimi bojovala o třetí místo pětice jezdců: Pasini, Faubel, Talmacsi, Simon a náš Lukáš Pešek.

Ve střední části se Pešek držel v zadních pozicích skupinky a nepouštěl se do zbytečných bojů. Díky předjíždění a vzájemným soubojům se na pětici pomalu zezadu dotahovala trojice jezdců Olive, Gadea a Terol. Dvě kola před cílem Pešek bohužel klesl na 9. místo a na této pozici dojel do cíle.

Závod suverénně vyhrál Alvaro Bautista, druhý byl Mika Kallio a bronz si nakonec vybojoval Faubel těsně před Simonem. Lukáš Pešek dojel devátý a Karel Abrahám prolétl cílem na 18. místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Hector Barbera vybojoval páteční Pole Position, když v cíli svého nejrychlejšího kola porazil týmového kolegu Lorenza o -0,138 s. Třetí dojel H. Aoyama a první řadu by po dnešku uzavíral Locatelli. Náš Jakub Smrž první kvalifikaci dokončil na 15. místě.

Sobota - Podobně jako u kubatury 125 ccm i čtvrtlitry do své druhé kvalifikace nevyjely a platily výsledky pátečního měření sil.

Závod - Nejlepší start měl čtvrtý Locatelli, za ním nerozluční soupeřové Dovizioso a Lorenzo. V cíli prvního kola bylo pořadí následující: 1. Lorenzo, 2. Dovizioso, 3. Locatelli, 4. H. Aoyama, 5. Takahashi... 15. Smrž. V druhém kole po chybě spadl Hector Barbera a jeho motorka spadla na nádrž, která explodovala. O kolo později na stejném místě podklouzl motocykl Cardenasovi, který tou dobou jezdil v elitní desítce. Díky těmto pádům se Jakub Smrž posunul na 12. místo.

Ve čtvrtém kole vypadl H. Aoyama kvůli technickým problémům s motocyklem KTM a spadl Tizon. Smrž cílem 4. kola proletěl na vynikajícím 10. místě. Na čele se vytvořila trojice Doviziodo, Lorenzo a Locatelli a za nimi v těsném rozestupu jela dvojice de Angelis a Takahashi. Na začátku šestého kola se Locatelli posunul před Lorenza na druhé místo, ale v polovině okruhu přebrzdil předek a podklouzl. Naštěstí se mu podařilo stroj opět dostat na trať a cílem projel na 6. místě.

V polovině závodu se na vedoucí dvojici Dovizioso a Lorenzo dotáhl Alex de Angelis a Jakub Smrž se posunul na skvělé 8. místo. Pro české fanoušky ale přišla špatná zpráva, Jakub Smrž v polovině závodu spadl. Na čele závodu Lorenzo a Dovizioso sváděli nádherný souboj o první místo, kdy Lorenzo byl rychlejší na rovinkách a Dovizioso chodil později na brzdy.

Závěr závodu vyšel lépe Lorenzovi, který se od Doviziosa odpoutal a cílem projel s náskokem více 3 s před Doviziosem a de Angelisem. Smolař Locatelli, který v závodě upadl, nakonec dojel na pátém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Loris Capirossi je po vítězství v Brně při chuti a v pátek před sebe nikoho nepustil. Zkušenému Italovi trať v Malajsii zřejmě hodně sedí, obhajuje tam svůj loňský triumf. Dobře si také vedl Pedrosa, v prvním tréninku byl třetí a v dalším měření se ještě o příčku zlepšil, ale v druhém tréninku měl pád, ošklivého highsidera, a musel jít na kontrolu do ošetřovny.

Sobota - Třetí měřený trénink vyhrál Valentino Rossi, když se během kroužení neustále zlepšoval: v prvním tréninku byl 11., v druhém dojel šestý a v třetím byl nejrychlejší.

Kvalifikace - Kvůli silnému dešti byl start kvalifikace posunut nejprve o hodinu a následně se kvalifikace zrušila. Jezdci se tak na start postaví dle nejlepšího času ze všech tří měřených tréninků. 

Závod - Po startu se dopředu prodral Dani Pedrosa, ale hned v dalších zatáčkách se před něj protáhl Rossi. Pořadí na konci druhého kola: 1. Rossi, 2. Capirossi, 3. Pedrosa, 4. Hayden, 5. Elias, 6. Gibernau. Je dobré podotknout, že Dani Pedrosa do závodu nastoupil i přes zranění, které si přivodil po pádu v pátečním tréninku.

Na konci třetího kola se před Rossiho na brzdy dostal Loris Capirossi. Na špici se utrhla čtveřice jezdců Rossi, Capirossi, Pedrosa a Hayden. Zhruba v polovině začal Rossi ostatním lehce ujíždět a jediný Capirossi dokázal jeho nástup zachytit. Z nimi se jezdecké pole dost natáhlo a nedocházelo k velkým soubojům.

Zhruba čtyři kola před cílem se Capirossi nespokojil s druhým místem a na dvakrát se přes Rossiho dostal. Z třetího místa vše sledoval Pedrosa s mírným odstupem a čekal na případnou chybu jednoho. Na špici sváděli oba Italové neuvěřitelný souboj o první místo, který zvedal všechny ze židlí. V nájezdu do posledního kola měl Loris mírný náskok, ale Rossi ho dojel a v technické pasáži se posunul do čela.

Při nájezdu do poslední zatáčky byli oba jezdci dlouzí na brzdy, ale Rossi celý manévr ustál lépe a dojel si pro 25 bodů. Druhý projel cílem Capirossi a bronzový byl Pedrosa. Američan Hayden dnes dojel čtvrtý a celá trojice předním stáhla jeho náskok v průběžném hodnocení šampionátu, který bude v posledních závodech sezóny ještě hodně zajímavý.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. měřený trénink ----- 2. měřený trénik ----- 3. měřený trénik

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Startovní rošt --- Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků