GP Maďarska: double a Pohár konstruktérů pro Ferrari

Michael Schumacher opět nepřemožitelný, zvítězil stylem start-cíl. Druhý Rubens Barrichello přispěl bodovým ziskem stáji Ferrari k Poháru konstruktérů. Alonso třetí, Button pátý, McLareny bez bodového zisku.
GP Maďarska: double a Pohár konstruktérů pro Ferrari

Do letošního třináctého závodu nejlépe odstartoval M. Schumacher a po velkém souboji udržel svoji druhou příčku i Rubens Barrichello. Vynikající start měl Alonso, který poskočil až na třetí místo, za to úplně propadl jezdec týmu BAR, Takuma Sato. Pořadí jezdců po pěti kolech: 1. M. Schumacher, 2. Barrichello, 3. Alonso, 4. Montoya, 5. Button, 6. Trulli, 7. Räikkönen, 8. Sato.

Tip: podívejte se na přehled pátečních tréninků a sobotní kvalifikace

M. Schumacher každým kolem zajížděl rekord okruhu a stále zvyšoval svůj naskok. Po desátém kole měl už pět vteřin k dobru před Barrichellem, třetí Alonso ztrácel přes deset vteřin. Od desátého kola také nastaly první zastávky v boxech, ale na aktuálním pořadí se nic nezměnilo. Po opuštění boxů měl nějaké technické problémy Kimi Räikkönen, odkroužil kolo a opět zamířil do boxů, kde byl jeho monopost do garáže. Na osmou pozici se tak dostal Pizzonia.

V devatenáctém kole zajel neplánovaně ze čtrnácté pozice do boxů Massa a na jeho Sauberu se musel sundat přední spoiler pro seřízení brzd. Problémy byly asi větší, než se čekalo a Massa zajel v 22. kole do garáže. Ferrari mělo zřejmě výrazné problémy s tankovacím zařízením, celou dobu od první zastávky v boxech technici usilovně pracovali na stroji a tankovacích hadicích na odstranění závady.

Krásné hodiny kvůli jezdecké chybě předvedl Webber v 25. kole, ale byla to spíše perlička pro diváky, sám Webber je bravurně zvládl a neztratil svou pozici. V 29. kole začaly druhé zastávky v boxech, k mechanikům zamířila celá špička. Ferrari nakonec vše zvládlo a tankovací zařízení fungovalo tak, jak mělo.

Kvůli technickým problémům musel Zonta v 32. kole odstavit svoji formuli mimo trať. Pořadí po druhých zastávkách v boxech: M. Schumacher, Barrichello, Alonso, Montoya, Button, Sato, Pizzonia, Trulli.

Ve 40. kole Michael Schumacher jen podtrhoval dominantní postavení Ferrari v letošním šampionátu, když předjížděl o kolo osmého Trulliho. Technické problémy se nevyhnuly ani týmu Renault, protože ve 45. kole byl přinucen odstavit vůz Jarno Trulli na začátku cílové rovinky. Na osmé bodované místo se tak posunul Fisichella. Třetí zastávky v boxech začaly od 47. kola, změnu pořadí ale nepřinesly.

V 50. kole odstavil vůz Jordan pilot Pantano, opět kvůli technickým problémům. Pizzonia si ve snaze dostihnout Sata udělal malý výlet mimo trať, ale bez vážnějších důsledků se vrátil na asfalt a pokračoval v závodě. Konec závodu nepřinesl žádné vzrušení.

Bodový zisk dnešního závodu stačil stáji Ferrari na zisk titulu v Poháru konstruktérů pošesté v řadě za sebou. Dominance "Rudé stáje" je opravdu skoro až neuvěřitelná.

Výsledky z GP Maďarska

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. M. Schumacher Ferrari Bridge 1:35´26.131
2. Barrichello Ferrari Bridge ´+ 4.694
3. Alonso Renault Mich. ´+ 44.599
4. Montoya Williams Mich. ´+ 1´02.613
5. Button BAR Mich. ´+ 1´07.439
6. Sato BAR Mich. ´+ 1 kolo
7. Pizzonia Williams Mich. ´+ 1 kolo
8. Fisichella Sauber Bridge ´+ 1 kolo
9. Coulthard McLaren Mich. ´+ 1 kolo
10. Webber Jaguar Mich. ´+ 1 kolo
11. Panis Toyota Mich. ´+ 1 kolo
12. Heidfeld Jordan Bridge ´+ 2 kola
13. Klien Jaguar Mich. ´+ 2 kola
14. Bruni Minardi Bridge ´+ 4 kola
15. Baumgartner Minardi Bridge ´+ 5 kol
Nekl. Pantano Jordan Bridge  
Nekl. Trulli Renault Mich.  
Nekl. Zonta Toyota Mich.  
Nekl. Massa Sauber Bridge  
Nekl. Räikkönen McLaren Mich.  

Průběžné pořadí MS

Body   Jezdec Počet bodů
10 1. M. Schumacher 120
8 2. Barrichello 82
6 3. Button 65
5 4. Trulli 46
4 5. Alonso 45
3 6. Montoya 38
2 7. Coulthard 19
1 8. Räikkönen 18
  9. Sato 18
  10. Fisichella 14

Pohár konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 202
2. Renault 91
3. BAR 83
4. Williams 54
5. McLaren 37
6. Sauber 19
7. Toyota 8
8. Jaguar 7
9. Jordan 5
10. Minardi 1

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků