GP Kanady: Nejdramatičtější GP sezóny vyhrál Räikkönen

Heroický výkon podal Rubens Barrichello, když z boxové uličky dosáhl na bronzovou příčku. Výborný výsledek, čtvrté místo, pro stáj Sauber získal Filipe Massa a také oba monoposty týmu Red Bull bodovali. Do cíle nedojel např. Alonso, Fisichella, Trulli či Montoya.
GP Kanady: Nejdramatičtější GP sezóny vyhrál Räikkönen
Seznam kapitol
  1. GP Kanady a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a pořadí na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků a představení okruhu

Po startu jdou Renaulty dopředu

Okruh G. Villeneuva u Montrealu hostil letošní osmou Grand Prix, kde si v sobotu v kvalifikaci vyjel Pole Position Jenson Button ze stáje BAR. Z první řady vyjede i Michael Schumacher se svým Ferrari. V druhé řadě stojí oba monoposty stáje Renault v pořadí Alonso a Fisichella. Rubens Barrichello kvůli poruše převodovky nezajel v kvalifikaci žádný čas a startoval do závodu z boxové uličky. Teplota vzduchu před GP Kanady byla +32 C, trať měla +48 C.

Vynikající start předvedli oba jezdci stáje Renaultu, v čele se usadili v pořadí Fisichella a Alonso. Snad nejhůře odstartoval Michael Schumacher, po dvou zatáčkách se propadl až na šetém místě.  Takuma Sato se v prvním kole dostal ve vlásence lehce mimo trať, ale svoji pozici neztratil. Hned na konci druhého kola zamířil do boxů Jacques Villeneuve pro nové přední přítlačné křídlo. Pořadí po pěti odjetých kolech: Fisichella, Alonso, Button, Montoya, Räikkönen, M. Schumacher, Trulli, Sato, Massa.

Rubens Barrichello se prokousával pracně jezdeckým polem směrem kupředu, v sedmém kole figuroval na šestnáctém místě. V jedné ze zatáček dostal smyk Karthikeyan, ztratil jednu příčku, ale v závodě pokračoval. Drobnou chybu předvedl i domácí jezdec, Jacques Villeneuve, když si prodriftoval jednu zatáčku. Situace po deseti kolech vypadala zhruba následovně: Fisichella - 1 s - Alonso - 6 s - Button - 1,5 s - Montoya - 1 s - Räikkönen.

M. Schumacher a Button jedou na 3 zastávky

Ve dvanáctém kole jako první k mechanikům zamířil Michael Schumacher, aby dotankoval palivo a vrátil se na 12. místě. Fisichella a Alonso jezdili nejrychlejší časy na jedno kolo a zvyšovali náskok před ostatními jezdci. V patnáctém kole jel do boxů i Jenson Button a potvrdil se odhad, že Button i M. Schumacher jeli kvalifikaci s minimem paliva. Button se do závodu vrátil na sedmém místě. Situace po dvaceti odjetých kolech: Fisichella, Alonso, Montoya, Räikkönen, Trulli, Button, M. Schumacher.

V 22. kole ze závodu odstoupil Takuma Sato, zřejmě kvůli technickým potížím. Poté k dotankování zamířili jezdci z čela závodu. O trochu vzrušení se postaral  Juan Pablo Montoya, když se při výjezdu z boxů při akceleraci sklouzl až mimo trať a měl plné ruce práce, aby se neotřel o bariéru. Karthikeyana pronásledovaly další potíže, při smyku se dostal mimo trať, poškodil si pravou zadní pneumatiku i její závěs a musel ze závodu odstoupit.

Odstupuje Fisichella, Alonso a Heidfeld

Před polovinou závodu výrazně zpomalil vedoucí jezdec, Giancarlo Fisichella, a kvůli potížím s monopostem byl přinucen ze závodu odstoupit. Do boxů zamířila dvojice Button a M. Schumacher, čímž se potvrdilo, že oba jedou na 3 zastávky. Tím se změnilo pořadí a přesně v polovině závodu byl stav na trati: Alonso, Montoya, Räikkönen, Button, M. Schumacher, Trulli,  Massa, Heidfeld.

V 38. kole udělal stejnou chybu, jako Karthikeyan, vedoucí jezdec Fernando Alonso, když v jednom výjezdu za zatáčky otřel pravou zadní pneumatiku o bariéru a poškodil si ji natolik, že musel ze závodu odstoupit. Do čela GP Kanady se dostal Juan Pablo Montoya, na kterého se ze zadu pomalu dotahoval Kimi Räikkönen. Rozdíl mezi oběma jezdci stáje McLaren byl kolem pěti sekund. Dalším smolařem závodu byl Nick Heidfeld, kterému 26 kol před cílem vyhořel motor. Heidfeld odstoupil ze sedmého místa.

Předčasně končí Button, Montoya a Trulli

Zajímavou situací byl fakt, že zhruba po dvaceti kolech odpočinku v garáži se opět na trati objevil Takuma Sato. Velkou chybu udělal Jenson Button, když se na začátku cílové rovinky nevešel do zatáčky a o svodidla utrhnul na monopostu pravé přední kolo. Na trať musel vyjet Safety Car, aby se Buttonův BAR mohl v klidu odklidit. Této situace využili všichni jezdci k dotankování paliva. Safety Car zajel do boxů 19 kol před cílem a závod byl znovu odstartován. Kardinální chybu udělal Juan Pablo Montoya, když opouštěl boxovou uličku v době, kdy na jejím konci svítilo červené světlo. Komisaři mu za tento incident vyvěsili černou vlajku a ze závodu jej diskvalifikovali. Pořadí 15 kol před cílem: Räikkönen, M. Schumacher, Trulli, Barrichello, Massa, Webber, R. Schumacher a Coulthard.

Osm kol před cílem vypadl z třetího místa Jarno Trulli kvůli technickým problémům s monopostem. To nahrálo do karet stáji Ferrari, která najednou měla oba vozy na stupních vítězů. Pět kol před cílem dostal smyk Takuma Sato a podruhé ze závodu odstoupil. Kimi Räikkönen zhruba 15 kol držel dvousekundový náskok před Michaelem Schumacherem a zaslouženě si dojel pro vítězství v GP Kanady. Druhé místo získal Michael Schumacher, ale heroický výkon podal Rubens Barrichello, když z boxové uličky dosáhl na bronzovou příčku. Výborný výsledek, čtvrté místo, pro stáj Sauber získal Filipe Massa a také oba monoposty týmu Red Bull bodovali.

Výsledky GP Kanady

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. K.Räikkönen McLaren M 1h32:09.290 10
2. M.Schumacher Ferrari B + 1.137 8
3. R.Barrichello Ferrari B + 40.483 6
4. F.Massa Sauber M + 55.138 5
5. M.Webber Williams M + 55.779 4
6. R.Schumacher Toyota M + 1 kolo 3
7. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo 2
8. C.Klien Red Bull M + 1 kolo 1
9. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
10. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
11. C.Albers Minardi B + 3 kola  
Nekl. J.Trulli Toyota M kolo 63  
Nekl. J.P.Montoya McLaren M kolo 53  
Nekl. J.Button BAR M kolo 47  
Nekl. N.Heidfeld Williams M kolo 44  
Nekl. T.Sato BAR M kolo 42  
Nekl. P.Friesacher Minardi B kolo 40  
Nekl. F.Alonso Renault M kolo 39  
Nekl. G.Fisichella Renault M kolo 33  
Nekl. N.Karthikeyan Jordan B kolo 25  

Pořadí v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 59
2. Räikkönen 37
3. Trulli 27
4. Heidfeld 25
5. M. Schumacher 24
6. Webber 22
7. Barrichello 21

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 76
2. McLaren 63
3. Toyota 47
3. Williams 47
5. Ferrari 45

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Kanady a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a pořadí na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků a představení okruhu
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků