GP Kanady: Alonso vyhrál už počtvrté v řadě

Stupně vítězů: Alonso, M. Schumacher a Räikkönen - Pole Position získal opět Fernando Alonso a výborný výsledek Renaultu potvrdil Fisichella svým druhým místem. Dále je Räikkönen a Trulli, M. Schumacher je pátý. - Výsledky všech měřených tréninků.
GP Kanady: Alonso vyhrál už počtvrté v řadě
Seznam kapitol
  1. GP Kanady: on-line zpravodajství
  2. Představení okruhu Gillese Villeneuva; kvalifikace a startovní rošt
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Kanady

Před začátkem GP Kanady bylo slunečno, teplota vzduchu byla +29 C, trať měla +47 C. Jediná změna oproti výsledkům kvalifikace se odehrála u Davida Coultharda, který stojí na posledním místě startovního roštu, protože se na jeho monopostu měnil motor.

Na startu byla vidět chyba Giancarla Fisichelly, který zřejmě odstartoval o chviličku dříve, za což by měla následovat penalizace. Fisichella ale hned přibrzdil a tohoto zaváhání využil Räikkönen a posunul se na druhé místo za vedoucího Alonsa. Hned v druhém kole předvedli vynikající souboj Rosberg a Montoya, ani jeden z nich v řadě zatáček neuhnul, což vyústilo v kolizi. Roberg rozbil monopost o bariéru a Montoya musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo. Na trati se objevil Safety Car.

Po restartu zkusil Michael Schumacher zaútočit na čtvrtého Trulliho, ale zatím neúspěšně. Vedení závodu dle předpokladů potvrdilo Fisichellův ulitý start a Giancarlo musel projet boxovou uličkou. Pořadí na konci osmého kola: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. Trulli, 4. M. Schumacher, 5. Fisichella, 6. Button, 7. Villeneuve, 8. Massa.

Po deseti kolech před sebou Räikkönen tlačil Alonsa a čekal na Fernandovu chybu. Oba si vzájemně přebírali nejrychlejší kolo, Räikkönen na dlouhé rovince zkusil zaútočit, ale úřadující mistr světa si pohlídal vnitřní stopu a nedal finskému závodníkovi šanci. Barrichello v 13. kole odstoupil ze závodu kvůli technickým problémům a Montoya chyboval hned v dalším kole, když se snažil dostat do předu a dohnat manko. Juan Pablo nezvládl nájezd do cílové rovinky a narazil do bariéry.

Po dvaceti kolech v závodu nepokračovali: Rosberg, Albers, Montagny, Barrichello a Montoya. Na špici Alonso malinko poodjel Räikkönenovi na rozdíl +1,2 s, ale třetí Trulli měl manko už přes 22 s. Boj o třetí místo byl zajímavější z toho pohledu, že se za Trulliho pověsila silná dvojice M. Schumacher a Fisichella. V 23. kole zamířil k mechanikům Alonso a stihl se vrátit na 2. místě před Trullim. Zastávku ale nezvládli u McLarenu a Kimi se vrátil za Alonsa, ale se ztrátou +5,5 s.

Jezdeckým polem se kvůli technickým problémům (snad brzdy) propadl až na konec Ralf Schumacher. Svou chvilku hrůzy si prožil i Michael Schumacher, když v nájezdu na cílovou rovinku jeho přední kolo lezce olízlo bariéru, ale německý závodník manévr zvládl bez dalších větších obtíží a pokračoval v plném tempu.

Na čele Alonso po desetinách zvyšoval svůj náskok před Räikkönenem. Pořadí v 39. kole po prvních zastávkách na bodovaných místech: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. M. Schumacher, 4. Fisichella, 5. Trulli, 6. Massa, 7. Villeneuve a 8. Massa.

Michael Schumacher předvedl během závodu pár drobných chybiček, které jej sice nestály pozici, ale německý pilot ztratil pár vteřin. Ve 49. kole byla názorně vidět dominace Renaultu, protože vedoucí Alonso nadělil pátému Massovi jedno celé kolo. S postupující Grand Prix Kanady se na trati začaly množit zmiňované drobné chyby v podobě drobných smyků a výletů mimo trať, své o tom ví Räikkönen, Ralf Schumacher a Fisichella.

I druhá zastávka v boxech se Räikkönenovi nepovedla, protože mu zhasl motor, ale rozdíly časů na trati byly tak velké, že se Kimi stihl vrátit na druhé místo. Závěr závodu velmi zdramatizovala kolize Villeneuva, který ve snaze předjet o kolo pomalejšího Ralfa Schumachera narazil do bariéry a na trať musel Safety Car. Restart závodu proběhl 7 kol před konce závodu. Kimi Räikkönen z této příležitosti moc neukořistil, protože musel nejprve předjet dva pomalejší vozy, než se dostal za Alonsa, ale stejnou pozici měl i třetí M. Schumacher.

V předposledním kole se na druhé místo posunul Michael Schumacher. GP Kanady vyhrál Alonso a svoji nepřemožitelnost natáhl na 4 vítězství v řadě. Druhý dojel Michael Schumacher a bronzový stupínek vybojoval Räikkönen. V průběžném bodování se nic nemění, Alonso navýšil náskok před Schumacherem a Renault před Ferrari. Upřímně? Včera se jela GP Nizozemí a všechny tři kubatury přinesly divákovi mnohem lepší podívanou. Po dvouleté dominanci Ferrari a následné dvouleté nadvládě Renaultu (včetně letošního roku) je šampionát jedna velká nuda. Bohužel...

Výsledky GP Kanady

1 F. Alonso  Renault  1:34:37.308 10 b
2 M. Schumacher  Ferrari  + 2.111 8 b
3 K. Räikkönen  McLaren  + 8.813 6 b
4 G. Fisichella  Renault  + 15.679 5 b
5 F. Massa  Ferrari  + 25.172 4 b
6 J. Trulli  Toyota  + 2 laps 3 b
7 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps 2 b
8 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps 1 b
9 J. Button  Honda  + 1 laps  
10 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
12 M. Webber  Williams  + 1 laps  
13 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 2 laps  
14 T. Monteiro  Midland F1  + 4 laps  
Závod nedokončili:
15 T. Sato  Super Aguri  + 6 laps  
16 R. Schumacher  Toyota  + 11 laps  
17 J. Villeneuve  BMW  + 12 laps  
18 JP. Montoya  McLaren  + 57 laps  
19 R. Barrichello  Honda  + 58 laps  
20 F. Montagny  Super Aguri  + 67 laps  
21 C. Albers  Midland F1  + 69 laps  
22 N. Rosberg  Williams  + 69 laps

Průběžné hodnocení šampionátu

1 F. Alonso  Renault  84 b
2 M. Schumacher  Ferrari  59 b
3 K. Räikkönen  McLaren  39 b
4 G. Fisichella  Renault  37 b
5 F. Massa  Ferrari  28 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  13 b
9 N. Heidfeld  BMW  12 b
10 R. Schumacher  Toyota  8 b

Pohár konstrukérů

1 Renault  121 b
2 Ferrari  87 b
3 McLaren  65 b
4 Honda  29 b
5 BMW  19 b
6 Toyota  11 b
7 Williams  10 b
8 Red Bull  9 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Kanady: on-line zpravodajství
  2. Představení okruhu Gillese Villeneuva; kvalifikace a startovní rošt
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků