Stupně vítězů: Alonso, M. Schumacher a Räikkönen - Pole Position získal opět Fernando Alonso a výborný výsledek Renaultu potvrdil Fisichella svým druhým místem. Dále je Räikkönen a Trulli, M. Schumacher je pátý. - Výsledky všech měřených tréninků.
Kapitoly článku:
GP Kanady
Před začátkem GP Kanady bylo slunečno, teplota vzduchu byla +29 C, trať měla +47 C. Jediná změna oproti výsledkům kvalifikace se odehrála u Davida Coultharda, který stojí na posledním místě startovního roštu, protože se na jeho monopostu měnil motor.
Na startu byla vidět chyba Giancarla Fisichelly, který zřejmě odstartoval o chviličku dříve, za což by měla následovat penalizace. Fisichella ale hned přibrzdil a tohoto zaváhání využil Räikkönen a posunul se na druhé místo za vedoucího Alonsa. Hned v druhém kole předvedli vynikající souboj Rosberg a Montoya, ani jeden z nich v řadě zatáček neuhnul, což vyústilo v kolizi. Roberg rozbil monopost o bariéru a Montoya musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo. Na trati se objevil Safety Car.
Po restartu zkusil Michael Schumacher zaútočit na čtvrtého Trulliho, ale zatím neúspěšně. Vedení závodu dle předpokladů potvrdilo Fisichellův ulitý start a Giancarlo musel projet boxovou uličkou. Pořadí na konci osmého kola: 1. Alonso, 2. Räikkönen, 3. Trulli, 4. M. Schumacher, 5. Fisichella, 6. Button, 7. Villeneuve, 8. Massa.
Po deseti kolech před sebou Räikkönen tlačil Alonsa a čekal na Fernandovu chybu. Oba si vzájemně přebírali nejrychlejší kolo, Räikkönen na dlouhé rovince zkusil zaútočit, ale úřadující mistr světa si pohlídal vnitřní stopu a nedal finskému závodníkovi šanci. Barrichello v 13. kole odstoupil ze závodu kvůli technickým problémům a Montoya chyboval hned v dalším kole, když se snažil dostat do předu a dohnat manko. Juan Pablo nezvládl nájezd do cílové rovinky a narazil do bariéry.
Po dvaceti kolech v závodu nepokračovali: Rosberg, Albers, Montagny, Barrichello a Montoya. Na špici Alonso malinko poodjel Räikkönenovi na rozdíl +1,2 s, ale třetí Trulli měl manko už přes 22 s. Boj o třetí místo byl zajímavější z toho pohledu, že se za Trulliho pověsila silná dvojice M. Schumacher a Fisichella. V 23. kole zamířil k mechanikům Alonso a stihl se vrátit na 2. místě před Trullim. Zastávku ale nezvládli u McLarenu a Kimi se vrátil za Alonsa, ale se ztrátou +5,5 s.
Jezdeckým polem se kvůli technickým problémům (snad brzdy) propadl až na konec Ralf Schumacher. Svou chvilku hrůzy si prožil i Michael Schumacher, když v nájezdu na cílovou rovinku jeho přední kolo lezce olízlo bariéru, ale německý závodník manévr zvládl bez dalších větších obtíží a pokračoval v plném tempu.
Michael Schumacher předvedl během závodu pár drobných chybiček, které jej sice nestály pozici, ale německý pilot ztratil pár vteřin. Ve 49. kole byla názorně vidět dominace Renaultu, protože vedoucí Alonso nadělil pátému Massovi jedno celé kolo. S postupující Grand Prix Kanady se na trati začaly množit zmiňované drobné chyby v podobě drobných smyků a výletů mimo trať, své o tom ví Räikkönen, Ralf Schumacher a Fisichella.
I druhá zastávka v boxech se Räikkönenovi nepovedla, protože mu zhasl motor, ale rozdíly časů na trati byly tak velké, že se Kimi stihl vrátit na druhé místo. Závěr závodu velmi zdramatizovala kolize Villeneuva, který ve snaze předjet o kolo pomalejšího Ralfa Schumachera narazil do bariéry a na trať musel Safety Car. Restart závodu proběhl 7 kol před konce závodu. Kimi Räikkönen z této příležitosti moc neukořistil, protože musel nejprve předjet dva pomalejší vozy, než se dostal za Alonsa, ale stejnou pozici měl i třetí M. Schumacher.
V předposledním kole se na druhé místo posunul Michael Schumacher. GP Kanady vyhrál Alonso a svoji nepřemožitelnost natáhl na 4 vítězství v řadě. Druhý dojel Michael Schumacher a bronzový stupínek vybojoval Räikkönen. V průběžném bodování se nic nemění, Alonso navýšil náskok před Schumacherem a Renault před Ferrari. Upřímně? Včera se jela GP Nizozemí a všechny tři kubatury přinesly divákovi mnohem lepší podívanou. Po dvouleté dominanci Ferrari a následné dvouleté nadvládě Renaultu (včetně letošního roku) je šampionát jedna velká nuda. Bohužel...
Výsledky GP Kanady
1 F. Alonso Renault 1:34:37.308 10 b
2 M. Schumacher Ferrari + 2.111 8 b
3 K. Räikkönen McLaren + 8.813 6 b
4 G. Fisichella Renault + 15.679 5 b
5 F. Massa Ferrari + 25.172 4 b
6 J. Trulli Toyota + 2 laps 3 b
7 N. Heidfeld BMW + 1 laps 2 b
8 D. Coulthard Red Bull + 1 laps 1 b
9 J. Button Honda + 1 laps
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1 laps
11 C. Klien Red Bull + 1 laps
12 M. Webber Williams + 1 laps
13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 2 laps
14 T. Monteiro Midland F1 + 4 laps
Závod nedokončili:
15 T. Sato Super Aguri + 6 laps
16 R. Schumacher Toyota + 11 laps
17 J. Villeneuve BMW + 12 laps
18 JP. Montoya McLaren + 57 laps
19 R. Barrichello Honda + 58 laps
20 F. Montagny Super Aguri + 67 laps
21 C. Albers Midland F1 + 69 laps
22 N. Rosberg Williams + 69 laps
Průběžné hodnocení šampionátu
1 F. Alonso Renault 84 b
2 M. Schumacher Ferrari 59 b
3 K. Räikkönen McLaren 39 b
4 G. Fisichella Renault 37 b
5 F. Massa Ferrari 28 b
6 JP. Montoya McLaren 26 b
7 J. Button Honda 16 b
8 R. Barrichello Honda 13 b
9 N. Heidfeld BMW 12 b
10 R. Schumacher Toyota 8 b
Pohár konstrukérů
1 Renault 121 b
2 Ferrari 87 b
3 McLaren 65 b
4 Honda 29 b
5 BMW 19 b
6 Toyota 11 b
7 Williams 10 b
8 Red Bull 9 b