GP Japonska: Suzuku ovládlo bratrské duo Schumacherů

Z pohledu diváka málo atraktivní závod vyhrál Michael Schumacher stylem start-cíl, druhý dojel jeho mladší bratr Ralf a na stupních vítězů je doplnil Jenson Button. Miláček domácího publika, Takuma Sato, dojel čtvrtý.
GP Japonska: Suzuku ovládlo bratrské duo Schumacherů
Seznam kapitol
  1. Kvalifikace a výsledky GP Japonska
  2. Páteční měřené tréninky

Kvalifikace

Výsledky 1. kvalifikace: 1. Trulli (Toyota, čas: 1´37.716), 2. M. Schumacher, 3. R. Schumacher, 4. Webber, 5. Panis, 6. Sato, 7. Fisichella, 8. Barrichello, 9. Coulthard, 10. Button.

Startovní rošt pro Grand Prix Japonska: M. Schumacher (Ferrari, čas: 1´33.542), 2. R. Schumacher, 3. Webber, 4. Sato, 5. Button, 6. Trulli, 7. Fisichella, 8. Coulthard, 9. Villeneuve, 10. Panis.

GP Japonska

Z Pole Position nejlépe odstartoval Michael Schumacher, následovaný svým mladším bratrem Ralfem. V prvních zatáčkách nedošlo k žádné kolizi, pořadí po dvou odjetých kolech na bodovaných pozicích: M. Schumacher, R. Schumacher, Button, Sato, Trulli,  Webber, Coulthart, Villeneuve.

Hned od začátku udávalo tempo závodu bratrské duo Schumacherů, kteří ujížděli zbytku jezdeckého pole. Na osmé místo se dostal Fisichella, když čistě předjel na konci cílové rovinky Villeneuva. V šestém kole se sjel vláček monopostů, v jehož čele byl na devátém místě Villeneuve, dále Alonso, Räikkönen, Montoya, Barrichello. O příčku si v dalším kole polepšil Alonso i Montoya. Mimo záběr kamery se na třetí pozici prodral miláček domácího publika, Takuma Sato.

V devátém kole začaly první zastávky v boxech, jako první k mechanikům zamířil Ralf Schumacher. Náskok prvního Michaela Schumachera byl po třinácti kolech natolik velký, že se po výměně kol a dotankování paliva vrátil opět na prvním místě. Pořadí v 18. kole: M. Schumacher, R. Schumacher, Sato, Button, Coulthard, Alonso, Trulli, Montoya.

Bodovanou pozici vyklidil Fisichella, když byl v jedné ze zatáček příliš dlouhý na brzdy a projel únikovou zónou. V 21. kole zajel do garáže kvůli technickým problémům Webber a závod pro něj zkončil. Montoya při předjížděcím manévru probrzdil zatáčku a následně klesl o dvě místa dozadu.

Druhé kolo zastávek u mechaniků zahájil opět Ralf Schumacher. Někteří jezdci zvolili pouze dvě zastávky v boxech. Pořadí na bodovaných pozicích po dvou zastávkách v boxech, 17 kol před cílem: M. Schumacher, R. Schumacher, Sato, Button, Coulthard, Barrichello, Alonso, Montoya.

Coulthard a Barrichello si oba po vzájemné kolizi poškodili závěs předního kola a závod tak nedokončili. Na bodované pozice se tak posunul Räikkönen a Fisichella.

Posledních deset kol se na trati nic důležitého nestalo, do cíle jezdci dojeli v následujícím pořadí: 1. M. Schumacher, 2. R. Schumacher, 3. Button, 4. Sato, 5. Alonso, 6. Räikkönen, 7. Montoya, 8. Fisichella.

Výsledky GP Japonska

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. M. Schumacher Ferrari Bridge 1:24´26.985
2. R. Schumacher Williams Mich ´+ 14.098
3. Button BAR Mich ´+ 19.662
4. Sato BAR Mich ´+ 31.781
5. Alonso Renault Mich ´+ 37.767
6. Räikkönen McLaren Mich ´+ 39.362
7. Montoya Williams Mich ´+ 55.347
8. Fisichella Sauber Bridge ´+ 56.276
9. Massa Sauber Bridge ´+ 1´29.624
10. Villeneuve Renault Mich ´+ 1 kolo
11. Trulli Toyota Mich ´+ 1 kolo
12. Klien Jaguar Mich ´+ 1 kolo
13. Heidfeld Jordan Bridge ´+ 1 kolo
14. Panis Toyota Mich ´+ 2 kola
15. Glock Jordan Bridge ´+ 2 kola
16. Bruni Minardi Bridge  
Nekl. Baumgartner Minardi Bridge  
Nekl. Barrichello Ferrari Bridge  
Nekl. Coulthard McLaren Mich  
Nekl. Webber Jaguar Mich  

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 146
2. Barrichello 108
3. Button 85
4. Alonso 54
5. Montoya 48
6. Trulli 46
7. Räikkönen 37
8. Sato 31
9. Coulthard 24
10. Fisichella 22

Pořadí týmů v Poháru konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 254
2. BAR 116
3. Renault 100
4. Williams 74
5. McLaren 61
6. Sauber 33
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kvalifikace a výsledky GP Japonska
  2. Páteční měřené tréninky
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků