Kapitoly článku:
Představení okruhu Suzuka
Délka okruhu: 5,807 km
Délka závodu: 53 kol; 307,573 km
Přehledné obrázky s informacemi o okruhu
Program víkendu (vše našeho času):
Pátek: 1. trénink 04:00-05:00, 2. trénink 07:00-08:00
Sobota: 3. trénink 02:00-02:45, 4. trénink 03:15-04:00, kvalifikace 06:00
Neděle: závod začíná v 07:00
Vítězové předchozích let:
2004 - M. Schumacher (Ferrari), 2. R. Schumacher (Williams), 3. Barrichello (Ferrari)
2003 - Barrichello (Ferrari)
2002 - M. Schumacher (Ferrari)
2001 - M. Schumacher (Ferrari)
Kdo jede s novým motorem?
Následující seznam jezdců použil v GP Brazílie nové motory a dle pravidel musí jet v Japonsku s tím stejným agregátem.
1. R.Barrichello Ferrari
2. F.Alonso Renault
3. M.Webber Williams
4. A.Pizzonia Williams
5. K.Räikkönen McLaren
6. F.Massa Sauber
7. D.Coulthard Red Bull
8. C.Klien Red Bull
9. J.Trulli Toyota
10. T.Monteiro Jordan
Krátké zprávy
Grand Prix Japonska o tomto víkendu bude 100. závod, který pojede tým BAR s motory Honda. Agentura Reuters oznámila, že automobilka Honda odkoupí zbývajících 55 procent týmu. V roce 2006 se na startovní pole postaví hned dvě nové stáje, které ponesou jméno automobilky: Honda (současný BAR) a BMW (Sauber). Za Hondu bude jezdit po dlouhých tahanicích s Williamsem Jenson Button a Rubens Barrichello. V kokpitu BMW bude sedět Nick Heidfeld.
***
Tiskový mluvčí FIA sdělil médiím, že Mezinárodní automobilová federace by velmi ráda uvítala další (jedenáctý) tým ve formuli 1. Za celou akcí stojí Honda, která sdělila, že by novému týmu dodávala své špičkové motory, a Takuma Sato, když se nechal slyšet, že mu zástupci potencionální nové stáje nabídli post pilota jednoho z vozů. Bližší informace zatím nejsou známy.
***
Nadnárodní společnosti, jako je Coca-Cola a McDonald, uvažují o vstupu do kolotoče formule 1, samozřejmě v roli sponzorů některých týmů. Důvodem je fakt, že v řadě zemí je zakázána tabáková reklama a tím vzniká tržní prostor pro nové sponzory. První možné reklamy zmiňovaných značek bychom na karosériích monopostů mohli vidět od roku 2007.
***
Stáj Renault nehodlá ustoupit v boji o Pohár konstruktérů, na závěrečné dva závody má připraveny zcela nové motory, odpružení a aerodynamické prvky karosérie.