GP Japonska: Pešek dojel pátý, Abrahám třináctý

125 ccm: Závod vyhrál Kallio, Abrahám si dojel pro první body v MS. - Ve třídě do 250 ccm zvítězil domácí H. Aoyama, Smrž spadl. - MotoGP: Capirossi vyhrál stylem start-cíl.

Představení okruhu v Motegi

Délka okruhu: 4 801 m
Šířka trati: 15 m
Nejdelší rovinka: 762 m
Počet levotočivých zatáček: 6
Počet pravotočivých zatáček: 8

Klepněte pro větší obrázek
Motegi Circuit

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Mika Kallio
250 ccm: Hiroshi Aoyama
MotoGP: Loris Capirossi

125 ccm

Pátek - Zatím nekorunovaný, ale již jistý mistr světa Alvaro Bautista má stále chuť vyhrávat a potvrdil to i Japonsku. Byl nejrychlejším jezdcem třídy do 125 ccm ve volném tréninku i v první kvalifikaci. Čtyřblok týmu Master - MVA Aspar dokázal rozbít třetím místem Mika Kallio, náš Lukáš Pešek dojel na 8. místě a Karel Abrahám pátek zakončil na 20. příčce.

Sobota - Suverén letošního šampionátu Španěl Bautista nikoho před sebe nepustil ani v druhé kvalifikaci a obhájil své Pole Position. V první řadě jej doplní Kallio, Faubel a Simon. Náš Lukáš Pešek dojel v druhé kvalifikaci na pátém místě a celkovém porovnání obou časů jej tento výsledek posunul na dobré šesté místo na startovním roštu. Karel Abrahám do nedělního závodu vyjede z 23. pozice.

Závod - Lukáši Peškovi vyšel dobře startovní manévr a ve výjezdu z první zatáčky byl na pátém místě. Během prvního kola se dokázal protáhnout před Simona na 4. místo. O čelo bojovala dvojice Kallio - Bautista, dále byl Faubel, Pešek, Simon a celá jmenovaná pětice si v úvodních kolech vypracovala slušný náskok před šestým Gadeou.

V druhé skupině postupoval směrem kupředu Matia Pasini a doháněl ztrátu z kvalifikace a po zaspání startu. Ve čtvrtém kole spadl Thomas Lüthi. Po pěti kolech bylo jasné, že Pešek i Simon nestačí nasazenému tempu a navíc se k nim zezadu blížil Pasini.

V polovině závodu se na trati vytvořily dvojičky Bautista - Kallio, Faubel - Simon a Pasini - Pešek. Karel Abrahám se touto dobou pohyboval na bodovaném 15. místě. Pasini se svou dravostí dotáhl na čtvrtého Simona a na zádech si do této skupinky dotáhl i našeho Peška.

Dvě kola před koncem se Lukáš Pešek probojoval na výborné 4. místo, ale jezdil ve čtveřici velmi rychlých jezdců. V posledním kole se před Bautistu protáhl Kallio a dojel si pro vítězství v GP Japonska. Lukáš Pešek cílem proletěl na 5. místě a pro své první 3 mistrovské body si dojel i náš druhý jezdec, Karel Abrahám, na 13. příčce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Volný trénink čtvrtlitrů ovládli bratři Aoyamové a spolu s třetím Takahashim nadchli domácí publikum. V kvalifikaci se před tuto trojici posunul Jorge Lorenzo a porazil svého největšího soupeře Doviziosa o téměř celou vteřinu. Jakub Smrž byl v konečném hodnocení jedenáctý.

Sobota - V sobotu v druhé kvalifikaci Jorge Lorenzo opět nenašel soupeře a o více než půl vteřiny vybojoval Pole Position před Doviziosem, de Angelisem a H. Aoyamaou. Jakub Smrž si oproti pátku o jednu příčku polepšil a dostal se do top10 na startovním roštu.

Závod - nejlepší start předvedl z třetího místa Alex de Angelis a za sebou měl Doviziosa a Lorenza. Náš Jakub Smrž byl v cíli prvního kola na pěkném 9. místě. Lorenzo se propadl až na 5. místo a navíc mu vedoucí čtyřka začala pomalu ujíždět.
 
Na špici se k radosti domácího publika probojoval Hiroshi Aoyama na stroji KTM. Vedoucí čtveřice H. Aoyama, de Angelis, Takahashi a Dovizioso jezdila pohromadě i v polovině závodu a pátý Lorenzo zatím neměl dost sil a rychlosti, aby stáhl dvousekundové manko. V 15. kole po jezdecké chybě padá Takahashi z třetího místa. Na tuto změnu v pořadí doplatil i Dovizioso, protože musel zpomalit a zezadu se k němu nebezpečně přiblížil jeho největší soupeř Lorenzo.
 
Bohužel pro české fanoušky, v 18. kole spadl Kuba Smrž z dobrého 9. místa a závod pro něj předčasně skončil. Závod vyhrál domácí H. Aoyama a na nejvyšší stupínek vystoupí po třídě 125 ccm opět jezdec týmu KTM Red Bull. Další místa na bedně získal de Angelis a Lorenzo.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Královská třída MS motocyklů jezdí v pátek pouze měřené tréninky. Ten první vyšel nejlépe Johnu Hopkinsovi na stroji Suzuki, dále byl Rossi a Stoner. V druhém měření sil byl nejrychlejší Rossi a radost domácímu publiku udělal Shinya Nakano svým druhým místem.

Sobota - V třetím tréninku a v kvalifikaci se do čela posunul obhájce loňského vítězství, Loris Capirossi. I další dvě místa v první řadě obsadili Italové, Rossi a Melandri. Domácí diváky ale bude zajímat druhá řada, kde je Shinya Nakano a za ním Gibernau a Elias.

Závod - Start se nejlépe vydařil Capirossimu a v cíli prvního kola byli za ním Melandri, Rossi a Gibernau. V druhém kole si na Gibernaua dovolil mladíček Stoner a útok mladého Australana byl úspěšný. John Hopkins si udělal výlet do kačírku a velmi si tím stížil útok na bodované příčky.

Na špici se vytvořily dvě trojice: Capirossi - Melandri - Rossi a Stoner - Gibernau - Nakano. Na sedmém místě se Hayden snažil dotáhnout na jezdce před sebou a celkem se mu to dařilo. První trojice Italů se úspěšně utrhla od jezdeckého pole, ale dalším kole udělal Melandri drobnou chybičku, které Capirossi využil a na čele si vypracoval slušný náskok.

Ve 14. kole se Rossi dostal před Melandriho a vydal se stíhat vedoucího Capirossiho. Stoner přebrzdil přední kolo a předčasně ukončil závod. Loris Capirossi předvedl opět famózní výkon a prakticky stylem start-cíl vyhrál v GP Japonska. Druhý dojel Rossi a třetí Ital na stupních vítězů byl Marco Melandri. Velkou smůlu měl Shinya Nakano, když risknul v posledním kole útok na čtvrtého Gibernaua, který se nevydařil a Nakano spadl pár zatáček před cílem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink --- Druhý měřený trénink --- Třetí měřený trénink
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace ----- Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků