GP Japonska: Pešek dojel pátý, Abrahám třináctý

125 ccm: Závod vyhrál Kallio, Abrahám si dojel pro první body v MS. - Ve třídě do 250 ccm zvítězil domácí H. Aoyama, Smrž spadl. - MotoGP: Capirossi vyhrál stylem start-cíl.

Představení okruhu v Motegi

Délka okruhu: 4 801 m
Šířka trati: 15 m
Nejdelší rovinka: 762 m
Počet levotočivých zatáček: 6
Počet pravotočivých zatáček: 8

Klepněte pro větší obrázek
Motegi Circuit

Vítězové minulého roku:
125 ccm: Mika Kallio
250 ccm: Hiroshi Aoyama
MotoGP: Loris Capirossi

125 ccm

Pátek - Zatím nekorunovaný, ale již jistý mistr světa Alvaro Bautista má stále chuť vyhrávat a potvrdil to i Japonsku. Byl nejrychlejším jezdcem třídy do 125 ccm ve volném tréninku i v první kvalifikaci. Čtyřblok týmu Master - MVA Aspar dokázal rozbít třetím místem Mika Kallio, náš Lukáš Pešek dojel na 8. místě a Karel Abrahám pátek zakončil na 20. příčce.

Sobota - Suverén letošního šampionátu Španěl Bautista nikoho před sebe nepustil ani v druhé kvalifikaci a obhájil své Pole Position. V první řadě jej doplní Kallio, Faubel a Simon. Náš Lukáš Pešek dojel v druhé kvalifikaci na pátém místě a celkovém porovnání obou časů jej tento výsledek posunul na dobré šesté místo na startovním roštu. Karel Abrahám do nedělního závodu vyjede z 23. pozice.

Závod - Lukáši Peškovi vyšel dobře startovní manévr a ve výjezdu z první zatáčky byl na pátém místě. Během prvního kola se dokázal protáhnout před Simona na 4. místo. O čelo bojovala dvojice Kallio - Bautista, dále byl Faubel, Pešek, Simon a celá jmenovaná pětice si v úvodních kolech vypracovala slušný náskok před šestým Gadeou.

V druhé skupině postupoval směrem kupředu Matia Pasini a doháněl ztrátu z kvalifikace a po zaspání startu. Ve čtvrtém kole spadl Thomas Lüthi. Po pěti kolech bylo jasné, že Pešek i Simon nestačí nasazenému tempu a navíc se k nim zezadu blížil Pasini.

V polovině závodu se na trati vytvořily dvojičky Bautista - Kallio, Faubel - Simon a Pasini - Pešek. Karel Abrahám se touto dobou pohyboval na bodovaném 15. místě. Pasini se svou dravostí dotáhl na čtvrtého Simona a na zádech si do této skupinky dotáhl i našeho Peška.

Dvě kola před koncem se Lukáš Pešek probojoval na výborné 4. místo, ale jezdil ve čtveřici velmi rychlých jezdců. V posledním kole se před Bautistu protáhl Kallio a dojel si pro vítězství v GP Japonska. Lukáš Pešek cílem proletěl na 5. místě a pro své první 3 mistrovské body si dojel i náš druhý jezdec, Karel Abrahám, na 13. příčce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Volný trénink čtvrtlitrů ovládli bratři Aoyamové a spolu s třetím Takahashim nadchli domácí publikum. V kvalifikaci se před tuto trojici posunul Jorge Lorenzo a porazil svého největšího soupeře Doviziosa o téměř celou vteřinu. Jakub Smrž byl v konečném hodnocení jedenáctý.

Sobota - V sobotu v druhé kvalifikaci Jorge Lorenzo opět nenašel soupeře a o více než půl vteřiny vybojoval Pole Position před Doviziosem, de Angelisem a H. Aoyamaou. Jakub Smrž si oproti pátku o jednu příčku polepšil a dostal se do top10 na startovním roštu.

Závod - nejlepší start předvedl z třetího místa Alex de Angelis a za sebou měl Doviziosa a Lorenza. Náš Jakub Smrž byl v cíli prvního kola na pěkném 9. místě. Lorenzo se propadl až na 5. místo a navíc mu vedoucí čtyřka začala pomalu ujíždět.
 
Na špici se k radosti domácího publika probojoval Hiroshi Aoyama na stroji KTM. Vedoucí čtveřice H. Aoyama, de Angelis, Takahashi a Dovizioso jezdila pohromadě i v polovině závodu a pátý Lorenzo zatím neměl dost sil a rychlosti, aby stáhl dvousekundové manko. V 15. kole po jezdecké chybě padá Takahashi z třetího místa. Na tuto změnu v pořadí doplatil i Dovizioso, protože musel zpomalit a zezadu se k němu nebezpečně přiblížil jeho největší soupeř Lorenzo.
 
Bohužel pro české fanoušky, v 18. kole spadl Kuba Smrž z dobrého 9. místa a závod pro něj předčasně skončil. Závod vyhrál domácí H. Aoyama a na nejvyšší stupínek vystoupí po třídě 125 ccm opět jezdec týmu KTM Red Bull. Další místa na bedně získal de Angelis a Lorenzo.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Královská třída MS motocyklů jezdí v pátek pouze měřené tréninky. Ten první vyšel nejlépe Johnu Hopkinsovi na stroji Suzuki, dále byl Rossi a Stoner. V druhém měření sil byl nejrychlejší Rossi a radost domácímu publiku udělal Shinya Nakano svým druhým místem.

Sobota - V třetím tréninku a v kvalifikaci se do čela posunul obhájce loňského vítězství, Loris Capirossi. I další dvě místa v první řadě obsadili Italové, Rossi a Melandri. Domácí diváky ale bude zajímat druhá řada, kde je Shinya Nakano a za ním Gibernau a Elias.

Závod - Start se nejlépe vydařil Capirossimu a v cíli prvního kola byli za ním Melandri, Rossi a Gibernau. V druhém kole si na Gibernaua dovolil mladíček Stoner a útok mladého Australana byl úspěšný. John Hopkins si udělal výlet do kačírku a velmi si tím stížil útok na bodované příčky.

Na špici se vytvořily dvě trojice: Capirossi - Melandri - Rossi a Stoner - Gibernau - Nakano. Na sedmém místě se Hayden snažil dotáhnout na jezdce před sebou a celkem se mu to dařilo. První trojice Italů se úspěšně utrhla od jezdeckého pole, ale dalším kole udělal Melandri drobnou chybičku, které Capirossi využil a na čele si vypracoval slušný náskok.

Ve 14. kole se Rossi dostal před Melandriho a vydal se stíhat vedoucího Capirossiho. Stoner přebrzdil přední kolo a předčasně ukončil závod. Loris Capirossi předvedl opět famózní výkon a prakticky stylem start-cíl vyhrál v GP Japonska. Druhý dojel Rossi a třetí Ital na stupních vítězů byl Marco Melandri. Velkou smůlu měl Shinya Nakano, když risknul v posledním kole útok na čtvrtého Gibernaua, který se nevydařil a Nakano spadl pár zatáček před cílem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První měřený trénink --- Druhý měřený trénink --- Třetí měřený trénink
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky kvalifikace ----- Výsledky závodu ----- Průběžné pořadí v MS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 107 000 Kč
Suzuki Jimny 1,5
Rok výroby: 2005
Stav: 82 612 km
Cena: 144 000 Kč
Suzuki Splash 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 62 820 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků