GP Japonska: Alonso vyhrál a M. Schumacher závod nedokončil

M. Schumacher musel ze závodu odstoupit kvůli technické poruše. Druhý dojel Massa a třetí Fisichella. Alonso má před posledním závodem náskok 10 b. - Výsledky kvalifikace a všech měřených tréninků.
GP Japonska: Alonso vyhrál a M. Schumacher závod nedokončil
Seznam kapitol
  1. GP Japonska a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a představení okruhu Suzuka
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Japonska

Po jednom týdnu svět formule 1 přesunul z čínské Šanghaje do Japonska. Páteční tréninky silně ovlivnilo počasí, celou sobotu bylo sucho. V druhém a třetím volném tréninku byly monoposty Ferrari a Renault v top5. V kvalifikaci ale dominovaly vozy Ferrari, Pole Position si vyjel Filipe Massa a Michael Schumacher je druhý. V další řadě stojí obě Toyoty, Alonso je pátý. Kvalifikace se nevydařila McLarenu, Kimi Räikkönen je jedenáctý a de la Rosa startuje až z 13. místa.

Těsně před začátkem závodu bylo polojasno, teplota vzduchu byla +29 C a asfalt měl +25 C. Hned po startu vyrazily obě Ferrari bez problémů do prvního kola, o jednu příčku si polepčil Alosno, když se dostal před Trulliho a v cíli prvního kola jezdil Räikkönen už na 9. místě. Na cílové rovince na konci druhého kola se M. Schumacher protlačil na první místo. V boxech se objevil Barrichello a jeho monopost dostal nové přední přítlačné křídlo. Pořadí v cíli pátého kola: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. R. Schumacher, 4. Alonso, 5. Trulli, 6. Fisichella, 7. Button a 8. Heidfeld.

V devátém kole Fernando Alonso chyboval, dostal se lehce mimo trať, ale o svoji pozici nepřišel. Po jedenácti kolech zvýšil M. Schumacher náskok před Alonsem na 5,4 s. Toyota potvrdila spekulace, že jezdci získali dobré postavení díky lehkým vozům, a první si pro palivo zajel Jarno Trulli. Dále si pro nové pneumatiky zajeli Fisichella, R. Schumacher a Massa. Alonso zajel do boxů na konci 15. kola a po výjezdu na trať byl před Massou.

Suverénně nejdéle zůstal na trati Michael Schumacher, zajel do boxů o tři kola později než Alonso a při návratu na trať si udržel náskok přes 5 s. Dopředu se posunul Kimi Räikkönen a vše nasvědčovalo strategii jedné zastávky v boxech. V 20. kole se o trochu vzrušení postaral Christian Albers, když na jeho Spykeru nevydrželo zavěšení levého zadního kola a utržené kolo rozbilo celé zadní přítlačné křídlo. Pořadí po první zastávce v boxech na bodovaných příčkách: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Massa, 4. Trulli, 5. R. Schumacher, 6. Fisichella, 7. Button a 8. Räikkönen.

Zpestření pro diváky si připravil Scott Speed a Robert Kubica, když se během pár kol oba vlastní chybou dostali mimo trať. Naštěstí se jejich formulím nic nestalo a ani jeden z nich nemusel předčasně ukončit závod. Stav na trati se moc neměnil, rozmezí mezi vedoucím Schumacherem a druhým Alonsem zůstávalo mezi 4 až 6 vteřinami, záleželo na předjíždění jezdců o kolo zpět.

Největší šok pro všechny fanoušky Ferrari nastal 17. kol před cílem, kdy Michaelovi Schumacherovi vypověděl službu motor. Do čela se posunul jeho největší konkurent Fernando Alonso. Třináct kol před cílem orazítkoval bariéru v poslední zatáčce Mark Webber, ulomil levé přední kolo a musel ze závodu odstoupit. Hodně pozdě zajely k mechanikům oba jezdci stáje McLaren. Räikkönen z toho vytěžil další dvě příčky a po návratu na trať se finský pilot pohyboval na 5. místě. Pořadí na bodovaných místech 11 kol před cílem: 1. Alonso, 2. Massa, 3. Fisichella, 4. Button, 5. Räikkönen, 6. Trulli, 7. R. Schumacher a 8. Heidfeld.

Grand Prix Japonska vyhrál Fernando Alonso a stal se nekorunovaným mistrem světa. Jediná situace, která by jej mohla připravit o obhajobu titulu: v poslední GP Brazílie by musel Michael Schumacher vyhrát a Alonso dojet mimo bodované příčky. Bodový stav by se srovnal, ale titul by získal Schumacher díky vyššímu počtu vítězství. Druhý dojel v Suzuce Filipe Massa a třetí Fisichella. V Poháru konstrukétů má Renault 195 bodů a druhé Ferrari 186 b.

Výsledky GP Japonska

1 F. Alonso  Renault  1:23:53.413 10 b
2 F. Massa  Ferrari  + 16.151 8 b
3 G. Fisichella  Renault  + 23.953 6 b
4 J. Button  Honda  + 34.101 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 43.596 4 b
6 J. Trulli  Toyota  + 46.717 3 b
7 R. Schumacher  Toyota  + 48.869 2 b
8 N. Heidfeld  BMW  + 1:16.095 1 b
9 R. Kubica  BMW  + 1:16.932  
10 N. Rosberg  Williams  + 1 laps  
11 P. de la Rosa  McLaren  + 1 laps  
12 R. Barrichello  Honda  + 1 laps  
13 R. Doornbos  Red Bull  + 1 laps  
14 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
15 T. Sato  Super Aguri  + 1 laps  
16 T. Monteiro  Spyker MF1  + 2 laps  
17 S. Yamamoto  Super Aguri  + 3 laps  
Závod nedokončili:
18 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 4 laps  
19 M. Webber  Williams  + 14 laps  
20 M. Schumacher  Ferrari  + 17 laps  
21 D. Coulthard  Red Bull  + 18 laps  
22 C. Albers  Spyker MF1  + 32 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  126 b
2 M. Schumacher  Ferrari  116 b
3 F. Massa  Ferrari  70 b
4 G. Fisichella  Renault  69 b
5 K. Räikkönen  McLaren  61 b
6 J. Button  Honda  50 b
7 R. Barrichello  Honda  28 b
8 JP. Montoya  McLaren  26 b
9 N. Heidfeld  BMW  23 b
10 R. Schumacher  Toyota  20 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  195 b
2 Ferrari  186 b
3 McLaren  105 b
4 Honda  78 b
5 BMW  36 b
6 Toyota  35 b
7 Red Bull  16 b
8 Williams  11 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Japonska a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a představení okruhu Suzuka
  3. Výsledky všech měřených tréninků

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 220 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků