GP Itálie: v Monze triumfoval Montoya, za ním renaulty

Spanilou jízdu Räikkönena zastavila poškozená pneumatika; Ferrari na domácí trati bez bodů. - Räikkönen byl sice nejrychlejším mužem kvalifikace, ale výměna motoru jej odsunula na 11. místo. - Výsledky všech měřených tréninků. - Informace o okruhu v Monze.
GP Itálie: v Monze triumfoval Montoya, za ním renaulty
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP Itálie, pořadí v MS
  2. Kvalifikace a pořadí na startovním roštu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Důležité předzávodní informace, časový harmonogram

Tento víkend se královna motosportu, formule 1, přesunula do slunné Itálie, kde se monoposty seřadily na nejrychlejší trati celého šampionátu. Před závodem v Monze byl stav v klasifikaci jezdců následující: první Alonso má před druhým Räikkönenem náskok 24 bodů. Souboj o Pohár konstruktérů je ještě těsnější, vede Renault o devět bodů před týmem McLaren.

Během soboty odstoupil Nick Heidfeld, protože u něj doznívaly následky těžké havárie během testování a v kokpitu Williams jej nahradil Antonio Pizzonia. V kvalifikaci si nejlépe vedla dvojice z McLarenu, ale u formule Räikkönena byl měněn motor a Fin se posunul na 11. místo. Pole Position získal jeho stájový kolega Juan Pablo Montoya, kterého v první řadě doplnil Fernando Alonso. V závodu můžeme očekávat dravý postup Räikkönena směrem dopředu.

Těsně před závodem bylo nad Monzou slunečné počasí, teplota vzduchu byla +28 C, trať měla +45 C. Po startu v první šikaně došlo k drobným kontaktům mezi vozy na chvostu jezdeckého pole. Na konci prvního kola kvůli tomu do boxů zamířila čtveřice: Coulthard, Webber, Albers a Karthikeyan. Dopředu se tlačil Barrichello, naopak dvě pozice ztratil Jarno Trulli. Pořadí po 3 odjetých kolech: Montoya, Alonso, Button, Sato, Barrichello, M. Schumacher, Trulli, Fisichella.

Ve čtvrtém kole se před Michaela Schumachera protáhl Jarno Trulli. Kimi Räikkönen po startu nezískal žádnou příčku, stále kroužil na 11. místě za Villeneuvem. Na čele se utrhla dvojice Montoya - Alonso, Button v 7. kole ztrácel na druhého jezdce +7,6 s. Nejtěsnější rozdíly na trati panovali mezi čtveřicí Barrichello, Trulli, M. Schumacher a Fisichella, protože mezi 5. a 8. místem byl rozdíl necelé dvě sekundy. Jen pro přehled uvedu, že Räikkönen na konci desátého kola ztrácel na vedoucího týmového kolegu Montoyu +23 s, a na největšího soupeře v boji o titul mistra světa, Fernanda Alonsa, ztrácel +20 s.

Jeden z prvních jezdců, kteří zajeli pro dotankování paliva, byl Michael Schumacher a stalo se to na konci 13. kola. O kolo později si pro palivo zajel jeho týmový kolega Barrichello a Jacques Villeneuve. Zajímavým okamžikem během prvních zastávek u mechaniků bylo tankování u Sata, protože japonský pilot si pro palivo musel zajet celkem dvakrát. Zřejmě poprvé byly nějaké problémy s tankovacím zařízením.

Alonso vyjel od mechaniků těsně před Kimi Räikkönenem, který zřejmě jede jen na jednu zastávku. Fin měl mnohem lehčí monopost a protlačil se před Alonsa během jednoho kola. Situace na trati v 24. kole: Montoya - 2,2 s - Räikkönen (bez zastávky) - 6,5 s - Alonso - 15,4 s - Fisichella - 2,4 s - Trulli. Na konci 25. kola zajel do boxů Kimi Räikkönen a dle času stráveného v boxech bylo jasné, že podruhé pro palivo už nezamíří. Ale osud a opět technický problém si zahrál s Räikkönenem. Finský pilot měl problémy s levou zadní gumou, musel z vynikajícího pátého místa zamířit pro nové obutí a na trať se vrátil až na 12. místě. Kimi je prostě smolař. Pořadí na bodovaných místech po 31 kolech: Montoya, Alonso, Fisichella, Trulli, Button, R. Schumacher, Barrichello, M. Schumacher.

Situace na trati se celkem ustálila, na špici kroužil Juan Pablo Montoya s téměř totožným časem, jako druhý Alonso, který ztrácel na vedoucí příčku kolem 9 s. Sedmnáct kol před cílem začaly druhé zastávky u mechaniků, podobně jako v úvodu závodu zajel první k mechanikům Michael Schumacher. Räikkönen během pár kol předjel Villeneuva a Massu a díky druhým zastávkám svých soupeřů se najednou objevil na sedmém místě. Patnáct kol před cílem na trati kroužili všechny monoposty, nikdo zatím ze závodu neodstoupil nebo nevyletěl z trati.

Jedenáct kol před cílem se ani Bridgestone nevyhnul problémům s pneumatikou, pro výměnu levé zadní gumy si musel zajet Barrichello a kvůli třetí nucené zastávce v boxech zřejmě ztratil naději na body. Pořadí se díky druhým zastávkám promíchalo a 9 kol před cílem vypadalo následovně: Montoya, Alonso, Fisichella, Räikkönen, Trulli, R. Schumacher, Pizzonia, Button. Z bodovaných míst vypadly oba stroje Ferrari, Barrichello na víc dostal od vedoucího Montoyi jedno kolo.

Kimi Räikkönen ve snaze stáhnout maximum z náskoku Fisichelli udělal v jedné z vlásenek chybu, dostal smyk a zadní kola mu skončily v kačírku. Naštěstí se finský pilot dostal zpět na trať, předjel jej jen Trulli. Kimiho McLaren byl ale o poznání rychlejší než Toyota Jarna Trulliho a finský pilot se během tří kol opět vrátil na čtvrtou příčku. Tři kola před cílem kamery zachytily problémy levé zadní pneumatiky vedoucího Montoyi a Alonso cítil příležitost. Během posledních dvou kol se devítisekundový náskok smrskl na pouhé 3,5 s, ale guma nakonec vydržela a Montoya se mohl radovat z vítězství. Na stupních vítězů jej doplní dvojice ze stáje Renault. V souboji o titul mistra světa Alonso získal 3 body k dobru a před Räikkönenem má náskok 27 bodů. Souboj o Pohár konstruktérů se změnil o bodík ve prospěch stáje McLaren, která stáhla rozdíl na vedoucí Renault na 8 bodů.

Výsledky GP Itálie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. J.P.Montoya McLaren M 1h14:28.659 10
2. F.Alonso Renault M + 2.479 8
3. G.Fisichella Renault M + 17.975 6
4. K.Räikkönen McLaren M + 22.775 5
5. J.Trulli Toyota M + 33.786 4
6. R.Schumacher Toyota M + 43.925 3
7. A.Pizzonia Williams M + 44.643 2
8. J.Button BAR M + 1:03.635 1
9. F.Massa Sauber M + 1:15.413  
10. M.Schumacher Ferrari B + 1:36.070  
11. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
12. R.Barrichello Ferrari B + 1 kolo  
13. C.Klien Red Bull M + 1 kolo  
14. M.Webber Williams M + 1 kolo  
15. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo  
16. T.Sato BAR M + 1 kolo  
17. T.Monteiro Jordan B + 2 kola  
18. R.Doornbos Minardi B + 2 kola  
19. C.Albers Minardi B + 2 kola  
20. N.Karthikeyan Jordan B + 3 kola  

Pořadí v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 103
2. Räikkönen 76
3. M. Schumacher 55
4. Montoya 50
5. Trulli 43
6. Fisichella 41
7. R. Schumacher 35

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 144
McLaren 136
Ferrari 86
Toyota 78
Williams 54

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky GP Itálie, pořadí v MS
  2. Kvalifikace a pořadí na startovním roštu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Důležité předzávodní informace, časový harmonogram

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků