GP Itálie: Rudá stáj vyhrála na okruhu v Monze

Dramatický vývoj celého závodu nakonec přinesl vítězství pro Rubense Barrichella, druhý dojel jeho stájový kolega Michael Schumacher a na stupních vítězů je doplnil třetí Button.
GP Itálie: Rudá stáj vyhrála na okruhu v Monze
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu

Déšť před startem a zvolené pneumatiky

Okruh v Monze má nejvyšší průměrnou rychlost v celém šampionátu a jezdci zde dosahují maximálky přesahující hranici 360 km/h. Před závodem však zapršelo, trať mírně oschla a to ovlivnilo volbu obutí pneumatik některých jezdců.

Hned ze zaváděcího kola do boxů zamířil Coulthard, nechal si přezout pneumatiky a startoval z Pit line. Po startu ze čtvrtého místa na druhé posunul Alonso. Z Pole Position vystřelil jako raketa na přechodných pneumatikách Rubens Barrichello, po dvou odjetých kolech měl náskok přes osm vteřin. Tento tah ale stáji Ferrari zřejmě nevyšel, protože Alonso se po pěti kolech posunul na první příčku.

M. Schumacher chybuje a propadá se na 15. místo

V druhé šikaně prvního kola udělal hodiny Michael Schumacher a Antonio Pizzonia a oba se propadli až na konec druhé desítky. Ze závodů vypadl Panis, když se s Toyotou ocitl ve štěrku. Pořadí se díky různé vlhkosti na trati poměrně hodně měnilo. V devátém kole z prvního místa zamířil k mechanikům. Stav po dvanácti kolech: Button, Montoya, Räikkönen, Sato, Webber, Alonso, Schumacher, Barrichello, Pizzonia.

Schumacher díky skvělé jízdě posouval dopředu a po zastávce v boxech se vrátil na jedenáctém místě. Do garáže byl zatlačen McLaren Kimiho Räikkönena, zřejmě kvůli technickým problémům. Pořadí v 18. kole: Button, Alonso, Montoya, Barrichello, Fisichella, Sato, Coulthard, Webber, Schumacher, Pizzonia.

Bruniho Minardi v plamenech

Ve dvacátém kole se na sedmé místo posunul Schumacher, když ve výjezdu ze zatáčky předjel Webbera. Na špici se sjela hned celá čtveřice jezdců a při průjezdu cílem 25. kola měli rozestupy do čtyř sekund. Podruhé k mechanikům zamířil Barrichello a dle času stráveného v boxu to vypadalo, že tam bude muset zamířit ještě jednou. Jedním z nejzajímavějších okamžiků závodu byl obrovský plamen při dotankování paliva u Minardi Bruniho. Hasiči měli během pár vteřin vše po kontrolou, ale Bruni, zřejmě otřesen a v šoku, vystoupil z vozu a zamířil do garáží. Pořadí po dvou zastávkách v boxech: Barrichello, Button, Alonso, Schumacher, Sato, Fisichella, Montoya, Coulthard.

Ze závodu odstoupil Pantano. Barrichello stále navyšoval náskok na prvním místě, třináct  kol před cílem měl necelých dvacet sekund k dobru před Buttonem. Po jezdecké chybě udělal hodiny Alonso, dostal se do štěrku a jeho Renault už nevyjel. Dvanáct kol před cílem se po třetí zastávce v boxech na první místo vrátil Rubens Barrichello a ve stejném kole se na druhou příčku posunul Schumacher. Pořadí deset kol před cílem: Barrichello, Schumacher, Button, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella.

Double pro Ferrari

Ke konci závodu se na špici utvořil rudý dvojblok v pořadí Barrichello a Schumacher a oba jezdci neustále zvyšovali náskok před třetím Buttonem. Dvě kola před cílem ostře zaútočil Pizzonia na Coultharda a poškodil mu karoserii. Skotský pilot však svoji pozici uhájil a dojel si pro 3 body za šesté místo.

Výsledky GP Itálie

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. Barrichello Ferrari Bridge. 1:15´18.448 10
2. M. Schumacher Ferrari Bridge. ´+ 1.347 8
3. Button BAR Mich. ´+ 10.197 6
4. Sato BAR Mich. ´+ 15.370 5
5. Montoya Williams Mich. ´+ 32.352 4
6. Coulthard McLaren Mich. ´+ 33.439 3
7. Pizzonia Williams Mich. ´+ 33.752 2
8. Fisichella Sauber Bridge. ´+ 35.431 1
9. Webber Jaguar Mich. ´+ 56.761  
10. Trulli Renault Mich. ´+ 1´06.316  
11. Zonta Toyota Mich. ´+ 1´22.531  
12. Massa Sauber Bridge. ´+ 1 kolo  
13. Klien Jaguar Mich. ´+ 1 kolo  
14. Heidfeld Jordan Bridge. ´+ 1 kolo  
15. Baumgartner Minardi Bridge. ´+ 2 kola  
Nekl. Alonso Renault Mich.    
Nekl. Pantano Jordan Bridge.    
Nekl. Bruni Minardi Bridge.    
Nekl. Räikkönen McLaren Mich.    
Nekl. Panis Toyota Mich.    

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 136
2. Barrichello 98
3. Button 71
4. Trulli 46
5. Alonso 45
6. Montoya 42
7. Räikkönen 28
8. Coulthard 24
9. Sato 23
10. Fisichella 19

Pořadí týmů v Poháru konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 234
2. BAR 94
3. Renault 91
4. Williams 60
5. McLaren 52
6. Sauber 29
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků