GP Itálie: Rudá stáj vyhrála na okruhu v Monze

Dramatický vývoj celého závodu nakonec přinesl vítězství pro Rubense Barrichella, druhý dojel jeho stájový kolega Michael Schumacher a na stupních vítězů je doplnil třetí Button.
GP Itálie: Rudá stáj vyhrála na okruhu v Monze
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu

Déšť před startem a zvolené pneumatiky

Okruh v Monze má nejvyšší průměrnou rychlost v celém šampionátu a jezdci zde dosahují maximálky přesahující hranici 360 km/h. Před závodem však zapršelo, trať mírně oschla a to ovlivnilo volbu obutí pneumatik některých jezdců.

Hned ze zaváděcího kola do boxů zamířil Coulthard, nechal si přezout pneumatiky a startoval z Pit line. Po startu ze čtvrtého místa na druhé posunul Alonso. Z Pole Position vystřelil jako raketa na přechodných pneumatikách Rubens Barrichello, po dvou odjetých kolech měl náskok přes osm vteřin. Tento tah ale stáji Ferrari zřejmě nevyšel, protože Alonso se po pěti kolech posunul na první příčku.

M. Schumacher chybuje a propadá se na 15. místo

V druhé šikaně prvního kola udělal hodiny Michael Schumacher a Antonio Pizzonia a oba se propadli až na konec druhé desítky. Ze závodů vypadl Panis, když se s Toyotou ocitl ve štěrku. Pořadí se díky různé vlhkosti na trati poměrně hodně měnilo. V devátém kole z prvního místa zamířil k mechanikům. Stav po dvanácti kolech: Button, Montoya, Räikkönen, Sato, Webber, Alonso, Schumacher, Barrichello, Pizzonia.

Schumacher díky skvělé jízdě posouval dopředu a po zastávce v boxech se vrátil na jedenáctém místě. Do garáže byl zatlačen McLaren Kimiho Räikkönena, zřejmě kvůli technickým problémům. Pořadí v 18. kole: Button, Alonso, Montoya, Barrichello, Fisichella, Sato, Coulthard, Webber, Schumacher, Pizzonia.

Bruniho Minardi v plamenech

Ve dvacátém kole se na sedmé místo posunul Schumacher, když ve výjezdu ze zatáčky předjel Webbera. Na špici se sjela hned celá čtveřice jezdců a při průjezdu cílem 25. kola měli rozestupy do čtyř sekund. Podruhé k mechanikům zamířil Barrichello a dle času stráveného v boxu to vypadalo, že tam bude muset zamířit ještě jednou. Jedním z nejzajímavějších okamžiků závodu byl obrovský plamen při dotankování paliva u Minardi Bruniho. Hasiči měli během pár vteřin vše po kontrolou, ale Bruni, zřejmě otřesen a v šoku, vystoupil z vozu a zamířil do garáží. Pořadí po dvou zastávkách v boxech: Barrichello, Button, Alonso, Schumacher, Sato, Fisichella, Montoya, Coulthard.

Ze závodu odstoupil Pantano. Barrichello stále navyšoval náskok na prvním místě, třináct  kol před cílem měl necelých dvacet sekund k dobru před Buttonem. Po jezdecké chybě udělal hodiny Alonso, dostal se do štěrku a jeho Renault už nevyjel. Dvanáct kol před cílem se po třetí zastávce v boxech na první místo vrátil Rubens Barrichello a ve stejném kole se na druhou příčku posunul Schumacher. Pořadí deset kol před cílem: Barrichello, Schumacher, Button, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella.

Double pro Ferrari

Ke konci závodu se na špici utvořil rudý dvojblok v pořadí Barrichello a Schumacher a oba jezdci neustále zvyšovali náskok před třetím Buttonem. Dvě kola před cílem ostře zaútočil Pizzonia na Coultharda a poškodil mu karoserii. Skotský pilot však svoji pozici uhájil a dojel si pro 3 body za šesté místo.

Výsledky GP Itálie

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. Barrichello Ferrari Bridge. 1:15´18.448 10
2. M. Schumacher Ferrari Bridge. ´+ 1.347 8
3. Button BAR Mich. ´+ 10.197 6
4. Sato BAR Mich. ´+ 15.370 5
5. Montoya Williams Mich. ´+ 32.352 4
6. Coulthard McLaren Mich. ´+ 33.439 3
7. Pizzonia Williams Mich. ´+ 33.752 2
8. Fisichella Sauber Bridge. ´+ 35.431 1
9. Webber Jaguar Mich. ´+ 56.761  
10. Trulli Renault Mich. ´+ 1´06.316  
11. Zonta Toyota Mich. ´+ 1´22.531  
12. Massa Sauber Bridge. ´+ 1 kolo  
13. Klien Jaguar Mich. ´+ 1 kolo  
14. Heidfeld Jordan Bridge. ´+ 1 kolo  
15. Baumgartner Minardi Bridge. ´+ 2 kola  
Nekl. Alonso Renault Mich.    
Nekl. Pantano Jordan Bridge.    
Nekl. Bruni Minardi Bridge.    
Nekl. Räikkönen McLaren Mich.    
Nekl. Panis Toyota Mich.    

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 136
2. Barrichello 98
3. Button 71
4. Trulli 46
5. Alonso 45
6. Montoya 42
7. Räikkönen 28
8. Coulthard 24
9. Sato 23
10. Fisichella 19

Pořadí týmů v Poháru konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 234
2. BAR 94
3. Renault 91
4. Williams 60
5. McLaren 52
6. Sauber 29
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků