GP Itálie: M. Schumacher vítězí, Alonso nedokončil!

Výsledky kvalifikace a všech měřených tréninků. - Představení okruhu v italské Monze. - Časový harmonogram závodního víkendu. - Vítězové minulých let.
GP Itálie: M. Schumacher vítězí, Alonso nedokončil!
Seznam kapitol
  1. GP Itálie
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech tří měřených tréninků

GP Itálie

Po rozpálené turecké Grand Prix, kde poprvé v kariéře vyhrál Filipe Massa s Ferrari, se šampionát formule 1 přesunul do mekky motoristických sportů, do italské Monzy. Jeden z nejrychlejších okruhů v sezóně je velkou výzvou pro mechaniky a konstruktéry, neboť profil trati střídá rychlé roviny a pomalé šikany, a je těžké vůz ideálně nastavit.

V pátek i v sobotu příjemně překvapily monoposty BMW, které nejen vyhrávaly měřené tréninky, ale i v kvalifikaci dokázaly prodat svoji rychlost a Heidfeld je třetí a Kubica šestý. Pole Position vybojoval Kimi Räikkönen o pouhé dvě tisíciny sekundy před Michaelem Schumacherem. V další řadě je zmiňovaný Heidfeld a druhé Ferrari s Filipem Massou. V třetí řadě měl stát Fernando Alonso, ale vedení Ferrari vzneslo protest, že Alonso blokoval rychlé kolo Massy, a FIA jim dala za pravdu. Alonso přišel o své tři nejlepší časy a to ho odsunulo až na 10. místo. Pátý je tak Button a šestý Kubica.

Těsně před startem bylo nad Monzou slunečno, teplota vzduchu byla +28 C, trať měla +41 C. Kimi Räikkönen na startu nezaváhal a vedl jezdecké pole do závodu.

Za ním svou pozici udržel Michael Schumacher, ale perfektní start předvedl Kubica, který z šestého místa předjel svého týmového kolegu Heidfelda na třetím místě. Heidfeld se během úvodních kol propadal jezdeckým polem stále dozadu, přičemž nebylo jasné, zda mu vůz nejede na sto procent nebo má natankovanou plnou nádrž. Pořadí v cíli 4. kola: 1. Räikkönen, 2. M. Schumacher, 3. Kubica, 4. Massa, 5. Button, 6. Alonso, 7. Heidfeld a 8. de la Rosa.

Na čele se utrhla dvojice Räikkönen - M. Schumacher a po šesti kolech ztrácel třetí Kubica již 10 s na vedoucí McLaren. Ze závodu kvůli technické poruše odstoupil Rosberg s monopostem Williams. Jezdecké pole se s postupem času na trati hodně roztáhlo a v první desítce nedocházelo k soubojům. Na konci 14. kola jako první zamířil do boxů Pedro de la Rosa a o kolo později se u mechaniků týmu McLaren objevil i vedoucí Kimi Räikkönen. Před zajetím do boxů měl Fin k dobru 1,5 s na Michaela Schumachera, který zamířil pro nové pneumatiky o dvě kola později. Jenže sedminásobný mistr světa právě během těch dvou okruhů zajel vynikající časy na jedno kolo a po výjezdu z boxů se dostal před McLaren Kimiho Räikkönena.

Na čele se objevil Robert Kubica a k mechanikům zamířil až v 22. kole. Po chybě techniky odstavil monopost v kačírku Pedro de la Rosa a závod pro něj předčasně skončil. Nick Heidfeld byl penalizován průjezdem boxovou uličkou, protože překročil povolenou rychlost v boxech při zastávce u mechaniků. Pořadí na bodovaných místech v polovině závodu a jedné zastávce v boxech: 1. M. Schumacher, 2. Räikkönen, 3. Kubica, 4. Barrichello (bez zast.), 5. Massa, 6. Trulli (bez zast.), 7. Alonso a 8. Button.

Klíčový okamžik závodu a možná i celého šampionátu nastal deset kol před cílem: u motoru monopostu Fernanda Alonsa došlo k závadě a španělský pilot musel na konci cílové rovinky odstavit svůj vůz mimo trať. Na prvních třech místech se po druhé zastávce v boxech nic nezměnilo: 1. M. Schumacher, 2. Räikkönen a 3. Kubica. V tomto pořadí dojeli i do cíle a v celkovém hodnocení MS se Michael Schumacher dotáhl na rozdíl pouhých dvou bodů za Alonsa. Ferrari naopak o dva body předstihlo Renault v poháru konstruktérů.

Výsledky GP Itálie

1 M. Schumacher  Ferrari  1:14:51.975 10 b
2 K. Räikkönen  McLaren  + 8.000 8 b
3 R. Kubica  BMW  + 26.400 6 b
4 G. Fisichella  Renault  + 32.000 5 b
5 J. Button  Honda  + 32.600 4 b
6 R. Barrichello  Honda  + 42.400 3 b
7 J. Trulli  Toyota  + 44.600 2 b
8 N. Heidfeld  BMW  + 45.300 1 b
9 F. Massa  Ferrari  + 45.900  
10 M. Webber  Williams  + 1:12.600  
11 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
12 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
13 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
15 R. Schumacher  Toyota  + 1 laps  
16 T. Sato  Super Aguri  + 2 laps  
17 C. Albers  Midland F1  + 2 laps  
Závod nedokončili:
18 T. Monteiro  Midland F1  + 9 laps  
19 F. Alonso  Renault  + 10 laps  
20 P. de la Rosa  McLaren  + 33 laps  
21 S. Yamamoto  Super Aguri  + 35 laps  
22 P. de la Rosa  McLaren  + 44 laps

Průběžné pořadí MS

1 F. Alonso  Renault  108 b
2 M. Schumacher  Ferrari  106 b
3 F. Massa  Ferrari  62 b
4 G. Fisichella  Renault  57 b
5 K. Räikkönen  McLaren  57 b
6 J. Button  Honda  40 b
7 JP. Montoya  McLaren  26 b
8 R. Barrichello  Honda  25 b
9 N. Heidfeld  BMW  20 b
10 R. Schumacher  Toyota  18 b
11 P. de la Rosa  McLaren  14 b
12 D. Coulthard  Red Bull  14 b
13 J. Trulli  Toyota  12 b
14 J. Villeneuve  BMW  7 b
15 R. Kubica  BMW  6 b
16 M. Webber  Williams  6 b
17 N. Rosberg  Williams  4 b
18 C. Klien  Red Bull  2 b
19 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  1 b

Pohár konstruktérů

1 Ferrari  168 b
2 Renault  165 b
3 McLaren  97 b
4 Honda  65 b
5 BMW  33 b
6 Toyota  30 b
7 Red Bull  16 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Itálie
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech tří měřených tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků