GP Itálie: Lukáš Pešek z Pole Position dojel na bedně!

125 ccm: vyhrál Pasini, druhý byl Bautista a třetí cílem proletěl náš Pešek. Abrahám bohužel spadl a nedokončil. - 250 ccm: v Itálii triumfoval Lorenzo, dále de Angelis a Dovozioso. - MotoGP: domácí publikum vybouřil první Rossi a druhý Capirossi, třetí dojel Hayden.
GP Itálie: Lukáš Pešek z Pole Position dojel na bedně!

Představení okruhu Mugello Circuit

Délka okruhu: 5 245 m
Šířka trati: 14 m
Nejdelší rovinka: 1 141 m
Počet levotočivých zatáček: 6
Počet pravotočivých zatáček: 9


Mugello Circuit

Vítězové minulého roku:
MotoGP: V. Rossi
250 ccm: D. Pedrosa
125 ccm: G. Talmacsi

125 ccm

Pátek - první kvalifikaci vyhrál Julian Simon, ale podstatné je, že náš benjamínek, Karel Abrahám, vybojoval vynikající třetí místo! Lukáši Peškovi by po pátku na startovním roštu patřila 10. pozice.

Sobota - náš Lukáš Pešek vybojoval v sobotní kvalifikaci premiérové Pole Position! V první řadě jej doplní Pasini, Faubel a Lai. Karel Abrahám svůj včerejší výkon nepotvrdil a klesl až na 27. místo.

Závod - Lukáš Pešek opět neodstartoval tak, jak by chtěl a z Pole Position klesl na 6.-7. místo. Po dvou kolech se ale dokázal probojoval na třetí příčku a začal stíhat vedoucí dvojici Bautista - Pasini. Bohužel pro české fanoušky ve 4. kole spadl Karel Abrahám. Na konci šestého kola zajel Pešek nejrychlejší kolo závodu a dotáhl se za druhého Pasiniho. Pešek v 7. kole ukázal, že jeho motocykl je velmi rychlý na rovince, kdy se na chvíli dostal na špici závodu, ale v první zatáčce jej dvojice z týmu Master - MVA Aspar opět podjela. V polovině závodu bylo pořadí na trati následující: 1. Pasini, 2. Bautista, 3. Pešek, +3 s, 4. Faubel, 5. Kallio, 6. Gadea, 7. Simon atd.

Během následujících kol si vedoucí dvojice stále prohazovala pořadí a náš Pešek to vše sledoval z třetího místa s minimálním odstupem. Čtvrtý Gadea dvě kola před cílem ztrácel na Peška už +4,7 s. Do posledního kola najížděl Pešek první, ale na brzdy opět klesl na 3. místo. Čtyři zatáčky před cílem byla vedoucí dvojice dlouhá na brzdách a Pešek šel do čela, ale bohužel své místo neudržel a cílem proletěl na bronzové příčce. Před domácím publikem vyhrál Pasini, druhý dojel Bautista se ztrátou pouhých +0, 001 s a na stupních vítězů je doplnil český závodník Lukáš Pešek! Díky 16 bodům se Pešek posunul na 6. místo průběžného pořadí.

 
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu


Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Jakub Smrž byl v Mugellu v páteční kvalifikaci nejrychlejší a vytvořil si provizorní Pole Position. Doufám, že svůj nejlepší výkon zítra ještě překoná a přeji mu, aby své první místo potvrdil. Další místa obsadil Barbera, Dovizioso a de Angelis.

Sobota - Jakub Smrž bohužel svůj senzační výsledek nepotvrdil, ale i tak mu po sobotní kvalifikaci patří dobré osmé místo. Pole Position vybojoval Lorenzo, dále jsou Takahashi, Locatelli a de Angelis.

Závod - po startu šel do čela Takahashi, následován Lorenzem. Náš Jakub Smrž klesl o pár míst, ale při průjezdu cílem prvního kola byl na 8. místě a ve třetím kole byl už šestý. Na čele osmičlenné vedoucí skupiny jezdil Lorenzo, za ním byli Dovizioso, Takahashi a de Angelis. Bohužel pro nás, v nájezdu do pátého kola na konci cílové rovinky udělal Smrž drobnou chybu, motorka šla do smyku a následně nemilosrdně vyhodila jezdce přes řídítka.

Deset kol před cílem vedl jezdecké pole Alex de Angelis, za ním byla dvojice Lorenzo a Dovizioso. Na špici jezdila celkem kompaktní sedmičlenná skupinka, kterou uzavíral Alex Debon. Osmý S. Aoyama ztrácel na vedoucího jezdce přes +14 s, takže bylo jasné, že o stupních vítězů se rozhodne mezi vedoucí sedmičkou.

Ze sedmičky se po pár kolech stala šestice, když z ní kvůli technickým problémům vypadl Simoncelli a jezdil osamoceně na 7. místě. Pět kol před cílem se začalo pořadí v elitní šestici přelívat snad v každé zatáčce. Po drobném zaváhání Locatelliho se na špici utrhla a vytvořila čtveřice v pořadí de Angelis, Dovizioso, Lorenzo a Takahashi. V posledním kole si vítězství vybojoval Lorenzo, stříbrný byl de Angelis a třetí místo získal Dovizioso.

 
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu

 
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Oba tréninky vyhrál miláček domácího publika, Valentino Rossi. Další dvě místa vždy obsadila dvojice jezdců italské stáje Ducati Marlboro Team v pořadí Capirossi a Gibernau.

Sobota - Pole Position vybojoval Sete Gibernau a z druhého místa jej podpoří jeho týmový kolega Loris Capirossi. Posledním jezdcem, který bude startovat z první řady, je italský "Doktor", Valentino Rossi. Další kandidáti na vítězství: Hayden je čtvrtý, Melandri šestý a Pedrosa osmý.

Závod - po startu si první místo udržel Gibernau, ale po pár zatáčkách se před něj prodral Rossi. Pořadí cílem prvního kola: 1. Rossi, 2. Gibernau, 3. Melandri, 4. Nakano a 5. Stoner. Rossi ale hned v druhém kole vyjel lehce mimo ideální stopu a Gibernau přebral vedoucí pozici ve svůj prospěch.

Ve čtvrtém kole se před druhého Rossiho protáhnul Melandri. Ze zadu se blížila dvojice jezdců týmu Repsol Honda, Pedrosa a Hayden, a své poslední slovo určitě neřekl i sedmý Capirossi. Rossi se v pátém kole na brzdy opět dostal do čela. Pořadí na konci 8. kola: 1. Rossi, 2. Gibernau, 3. Stoner, 4. Melandri, 5. Hayden, 6. Capirossi a 7. Pedrosa.

V 9. kole vyletěl z trati po hruzostrašném pádu Casey Stoner, naštěstí odešel po svých za bariéru. Na špici se lehce oddělila dvojice Rossi - Gibernau a za ně se postupně propracovala druhá Ducati s Lorisem Capirossim. Na začátku 14. kola byl Rossi dlouhý na brzdy v první zatáčce a po této chybě se okamžitě propadnul až na 5. místo. Na čele se tak ukázaly oba stroje stáje Ducati Marlboro Team.

Rossi se na pátém místě moc neohřál a šel dopředu za vedoucího Capirossiho. Melandri chyboval při předjíždění Haydena, vyjel na trávu a klesl až na 6. místo se ztrátou +5,6 s na prvního. V 20. kole se snažil Rossi dostat do čela, ale ve famózním souboji se Capirossi nedal. Dvě kola před cílem se Rossi asi po osmém útoku dostal před krajana Capirossiho, třetí místo držel Hayden. V posledním kole se Rossi lehce vzdálil a zvítězil před domácím publikem. Capirossi odrazil řadů útoků Haydena a dojel si pro stříbro.

 
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink


Výsledky kvalifikace - Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků