GP Francie: Pešek spadl, Smrž desátý

125 ccm: ve Francii Pešek v druhém kole spadl, závod vyhrál Lüthi. - 250 ccm: první dojel Takahashi, Jakub Smrž vybojoval 10. místo. - MotoGP: Rossi musel z prvního místa odstoupit pro poruchu, závod vyhrál Melandri před Capirossim a Pedrosou.
GP Francie: Pešek spadl, Smrž desátý

Představení okruhu Le Mans - Circuit Bugatti

Délka okruhu: 4 180 m
Šířka trati: 13 m
Nejdelší rovinka: 450 m
Počet levotočivých zatáček: 4
Počet pravotočivých zatáček: 9


Circuit Bugatti

Vítězové minulého roku:
MotoGP: V. Rossi
250 ccm: D. Pedrosa
125 ccm: T. Lüthi

Tip: Mrkněte se do Magazínu Autorevue, do sekce Motocykly.

125 ccm

Pátek - První kvalifikaci vyhrál lídr průběžného hodnocení MS, Alvaro Bautista, druhý dojel vítěz minulé GP, Mika Kallio a na skvělém třetím místě proletěl cílem náš Lukáš Pešek, čím potvrzuje výbornou formu letošního šampionátu. Karel Abrahám dokončil kvalifikaci na solidním 26. místě.

Sobota - První dvě místa si vyjeli jezdci týmu Master-MVA Aspar Team v pořadí Pasini a Bautista, ale na třetí místo, stejně jako v pátek, pro české barvy obhájil Lukáš Pešek. Poslední místo v první řadě získal Gabor Talmacsi. Thomas Lüthi je devátý a Karel Abrahám bude do zítřejšího závodu startovat z 31. příčky.

Závod - Ve zahřívacím kole byla viděl osychající trať, která velmi ovlivnila průběh závodu. Start se Peškovi opět moc nepovedl, ale velmi srdnatě se během dvou zatáček probojoval na čtvrté místo a cílem prvního kola projel dokonce na bronzové příčce. V prvním kole hned po startu spadla čtveřice jezdců ze zadních pozic, ale osychající trať zradila i Pasiniho a bohužel pro české barvy: na konci druhého kola vyletěl z trati i Lukáš Pešek.

Na konci pátého kola se na špici usadila dvojice Lai - Kallio a za nimi se dotahoval obhájce titulu, Thomas Lüthi. V polovině závodu si první Lüthi vypracoval mírný náskok, za ním bojovala trojice Kallio, Bautista a Lai. Po dalších čtyřech kolech Fabrizio Lai po drobné chybičce z elitní skupinky vypadl, na čele Batista dotáhl Lüthiho. Poslední 3 kola před cílem se bojovalo na úplně na hraně, na špici se střídal Lüthi s Bautistou a jejich měření sil zvedalo diváky ze sedaček.

Půl kola před cílem Bautistovi zazlobila motorka, stroj zpomalil a tak pod šachovnicovým praporem letos poprvé proletěl na prvním místě Thomas Lüthi z české stáje Elit Caffe Latte. Stříbrný post získal Mika Kallio a třetí dojel Lai. Smolař Bautista nakonec závod dokončil na 4. místě. Karel Abrahám dojel na 25. pozici.

 
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu


Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Ve čtvrtlitrech dominoval Alex de Angelis a za ním by v první řadě stáli: Dovizioso, Barbera a Lorenzo. Jakub Smrž na Le Mans dojel třináctý.

Sobota - Andrea Dovizioso se jako jediný z elitní páteční čtveřice v sobotní kvalifikaci dokázal zlepšit a vybojoval Pole Position. Do první řady se ještě na čtvrtém místě vmáčkl Y. Takahashi. Náš Jakub Smrž předvedl v druhé kvalifikaci ohromný skok, dojel na 4. místě, ale v celkovém porovnání obou časů to stačilo na 6. příčku.

Závod - po startu si první místo udržel Andrea Dovizioso, náš Jakub Smrž byl na výjezdu z druhé zatáčky byl sedmý. Pořadí v cíli třetího kola: 1. Dovizoso, 2. Takahashi, 3. Locatelli, 4. Lorenzo, 5. H. Aoyama ... 10. Smrž. První dvojice si od dalších osmi pronásledovatelů vypracovala slušný náskok, na dalších místech si jezdci měnili pozice jak na běžícím pásu.

V 7. kole spadl z dobrého čtvrtého místa Lorenzo. V polovině závodu začal Smrž malinko ztrácet spadl o příčku a vytvořil s Guintolim dvojičku. Na čele Takahashi vystřídal Doviziosa. Konec závodu opět vygradoval, oba vedoucí jezdci si v posledních 3 zatáčkách třikrát vyměnili první místo, nakonec cílem proletěl první Takahashi, druhý těsně Dovizioso, bronz také v poslední zatáčce vybojoval S. Aoyama. Kuba Smrž si udržel 10. místo a z Francie si odváží 6 bodů do celkového hodnocení.


První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu


Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - V úvodních dvou trénincích nikomu nedali šanci jezdci Camel Yamaha týmu. V prvním měření sil dojel první Rossi a druhý Edwards v druhém si pořadí pouze prohodili.

Sobota - Generálku před kvalifikací nejlépe zvládl Casey Stoner před Robertsem a Nakanem. Rossi dojel čtvrtý a jeho týmový kolega Edwards, který včera vyhrál jeden z tréninků, projel cílem až šestnáctý.

V kvalifikaci ukázal všem jezdcům záda vítěz minulé GP, Daniel Pedrosa, a vybojoval druhé Pole Position v řadě. Z druhého místa do závodu vyrazí Nakano a dále je Hopkins, de Puniet a Melandri. Rossimu nevyšla kvalifikace ani ve Francii, na startovním roštu je až sedmý.

Závod - Po startu z trati vyletěl de Puniet a Edwards spolu s Gibernauem museli projet kačírkem, což je stálo mnoho pozic. Na čele si drobný náskok vypracoval trochu překvapivě Hopkins se strojem Suzuki, ale za jeho záda se propracoval přes 4 jezdce Valentino Rossi. V pátém kole se Rossi dostal do čela a hned zajel nejrychlejší kolo závodu, aby ujel svým pronásledovatelům. Pořadí na konci 5. kola: 1. Rossi, 2. Hopkins, 3. Pedrosa, 4. Capirossi, 5. Melandri atd.

V 8. kole se na druhé místo posunul Pedrosa a celá první trojička lehce poodskočila čtvrtému Melandrimu. O kolo později se na asfalt složil z třetího místa John Hopkins. I když se na trať vrátil na 15. místě, jeho stroj nebyl v pořádku a další kolo zajel do boxů. V polovině závodu létal na špici Rossi, za ním se snažil udržet Pedrosa a další 3 s za ním jezdila dvojice Melandri - Capirossi.

Deset kol před cílem se Rossi utrhl Pedrosovi a náskok narostl na +3,6 s. V této části závodu byl nejzajímavější souboj o 5. místo mezi  Haydenem a Stonerem. Největší zvrat v královské kubatuře nastal 8 kol před cílem, když pro poruchu motocyklu musel ze závodu odstoupit vedoucí Rossi. První místo doslova spadlo do klína Pedrosovi, ale mílovými kroky jej dotahoval Marco Melandri.

V 24. kole se Melandri přehnal přes Pedrosu celkem bez problému a na mladého Španěla se z třetího místa dotahoval Capirossi. V posledním kole se nakonec Capirossi dostal před Pedrosu a vybojoval stříbrnou příčku. Colin Edwards zakončil stíhací jízdu z posledního místa na 6. místě a jeho stájový kolega Rossi už podruhé zasebou musel pro technickou poruchu odstoupit z prvního místa. V celkovém hodnocení se na vedoucího Haydena dotáhla dvojice Melandri - Capirossi na rozdíl pouhých čtyř bodů.

 
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink


Výsledky kvalifikace - Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

bazar

Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 99 238 km
Cena: 173 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2007
Stav: 57 582 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 140 730 km
Cena: 180 000 Kč
Suzuki SX4 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 59 424 km
Cena: 190 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků