GP Francie: Pešek spadl, Smrž desátý

125 ccm: ve Francii Pešek v druhém kole spadl, závod vyhrál Lüthi. - 250 ccm: první dojel Takahashi, Jakub Smrž vybojoval 10. místo. - MotoGP: Rossi musel z prvního místa odstoupit pro poruchu, závod vyhrál Melandri před Capirossim a Pedrosou.
GP Francie: Pešek spadl, Smrž desátý

Představení okruhu Le Mans - Circuit Bugatti

Délka okruhu: 4 180 m
Šířka trati: 13 m
Nejdelší rovinka: 450 m
Počet levotočivých zatáček: 4
Počet pravotočivých zatáček: 9


Circuit Bugatti

Vítězové minulého roku:
MotoGP: V. Rossi
250 ccm: D. Pedrosa
125 ccm: T. Lüthi

Tip: Mrkněte se do Magazínu Autorevue, do sekce Motocykly.

125 ccm

Pátek - První kvalifikaci vyhrál lídr průběžného hodnocení MS, Alvaro Bautista, druhý dojel vítěz minulé GP, Mika Kallio a na skvělém třetím místě proletěl cílem náš Lukáš Pešek, čím potvrzuje výbornou formu letošního šampionátu. Karel Abrahám dokončil kvalifikaci na solidním 26. místě.

Sobota - První dvě místa si vyjeli jezdci týmu Master-MVA Aspar Team v pořadí Pasini a Bautista, ale na třetí místo, stejně jako v pátek, pro české barvy obhájil Lukáš Pešek. Poslední místo v první řadě získal Gabor Talmacsi. Thomas Lüthi je devátý a Karel Abrahám bude do zítřejšího závodu startovat z 31. příčky.

Závod - Ve zahřívacím kole byla viděl osychající trať, která velmi ovlivnila průběh závodu. Start se Peškovi opět moc nepovedl, ale velmi srdnatě se během dvou zatáček probojoval na čtvrté místo a cílem prvního kola projel dokonce na bronzové příčce. V prvním kole hned po startu spadla čtveřice jezdců ze zadních pozic, ale osychající trať zradila i Pasiniho a bohužel pro české barvy: na konci druhého kola vyletěl z trati i Lukáš Pešek.

Na konci pátého kola se na špici usadila dvojice Lai - Kallio a za nimi se dotahoval obhájce titulu, Thomas Lüthi. V polovině závodu si první Lüthi vypracoval mírný náskok, za ním bojovala trojice Kallio, Bautista a Lai. Po dalších čtyřech kolech Fabrizio Lai po drobné chybičce z elitní skupinky vypadl, na čele Batista dotáhl Lüthiho. Poslední 3 kola před cílem se bojovalo na úplně na hraně, na špici se střídal Lüthi s Bautistou a jejich měření sil zvedalo diváky ze sedaček.

Půl kola před cílem Bautistovi zazlobila motorka, stroj zpomalil a tak pod šachovnicovým praporem letos poprvé proletěl na prvním místě Thomas Lüthi z české stáje Elit Caffe Latte. Stříbrný post získal Mika Kallio a třetí dojel Lai. Smolař Bautista nakonec závod dokončil na 4. místě. Karel Abrahám dojel na 25. pozici.

 
První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu


Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - Ve čtvrtlitrech dominoval Alex de Angelis a za ním by v první řadě stáli: Dovizioso, Barbera a Lorenzo. Jakub Smrž na Le Mans dojel třináctý.

Sobota - Andrea Dovizioso se jako jediný z elitní páteční čtveřice v sobotní kvalifikaci dokázal zlepšit a vybojoval Pole Position. Do první řady se ještě na čtvrtém místě vmáčkl Y. Takahashi. Náš Jakub Smrž předvedl v druhé kvalifikaci ohromný skok, dojel na 4. místě, ale v celkovém porovnání obou časů to stačilo na 6. příčku.

Závod - po startu si první místo udržel Andrea Dovizioso, náš Jakub Smrž byl na výjezdu z druhé zatáčky byl sedmý. Pořadí v cíli třetího kola: 1. Dovizoso, 2. Takahashi, 3. Locatelli, 4. Lorenzo, 5. H. Aoyama ... 10. Smrž. První dvojice si od dalších osmi pronásledovatelů vypracovala slušný náskok, na dalších místech si jezdci měnili pozice jak na běžícím pásu.

V 7. kole spadl z dobrého čtvrtého místa Lorenzo. V polovině závodu začal Smrž malinko ztrácet spadl o příčku a vytvořil s Guintolim dvojičku. Na čele Takahashi vystřídal Doviziosa. Konec závodu opět vygradoval, oba vedoucí jezdci si v posledních 3 zatáčkách třikrát vyměnili první místo, nakonec cílem proletěl první Takahashi, druhý těsně Dovizioso, bronz také v poslední zatáčce vybojoval S. Aoyama. Kuba Smrž si udržel 10. místo a z Francie si odváží 6 bodů do celkového hodnocení.


První kvalifikace ----- Druhá kvalifikace ----- Postavení na startu


Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - V úvodních dvou trénincích nikomu nedali šanci jezdci Camel Yamaha týmu. V prvním měření sil dojel první Rossi a druhý Edwards v druhém si pořadí pouze prohodili.

Sobota - Generálku před kvalifikací nejlépe zvládl Casey Stoner před Robertsem a Nakanem. Rossi dojel čtvrtý a jeho týmový kolega Edwards, který včera vyhrál jeden z tréninků, projel cílem až šestnáctý.

V kvalifikaci ukázal všem jezdcům záda vítěz minulé GP, Daniel Pedrosa, a vybojoval druhé Pole Position v řadě. Z druhého místa do závodu vyrazí Nakano a dále je Hopkins, de Puniet a Melandri. Rossimu nevyšla kvalifikace ani ve Francii, na startovním roštu je až sedmý.

Závod - Po startu z trati vyletěl de Puniet a Edwards spolu s Gibernauem museli projet kačírkem, což je stálo mnoho pozic. Na čele si drobný náskok vypracoval trochu překvapivě Hopkins se strojem Suzuki, ale za jeho záda se propracoval přes 4 jezdce Valentino Rossi. V pátém kole se Rossi dostal do čela a hned zajel nejrychlejší kolo závodu, aby ujel svým pronásledovatelům. Pořadí na konci 5. kola: 1. Rossi, 2. Hopkins, 3. Pedrosa, 4. Capirossi, 5. Melandri atd.

V 8. kole se na druhé místo posunul Pedrosa a celá první trojička lehce poodskočila čtvrtému Melandrimu. O kolo později se na asfalt složil z třetího místa John Hopkins. I když se na trať vrátil na 15. místě, jeho stroj nebyl v pořádku a další kolo zajel do boxů. V polovině závodu létal na špici Rossi, za ním se snažil udržet Pedrosa a další 3 s za ním jezdila dvojice Melandri - Capirossi.

Deset kol před cílem se Rossi utrhl Pedrosovi a náskok narostl na +3,6 s. V této části závodu byl nejzajímavější souboj o 5. místo mezi  Haydenem a Stonerem. Největší zvrat v královské kubatuře nastal 8 kol před cílem, když pro poruchu motocyklu musel ze závodu odstoupit vedoucí Rossi. První místo doslova spadlo do klína Pedrosovi, ale mílovými kroky jej dotahoval Marco Melandri.

V 24. kole se Melandri přehnal přes Pedrosu celkem bez problému a na mladého Španěla se z třetího místa dotahoval Capirossi. V posledním kole se nakonec Capirossi dostal před Pedrosu a vybojoval stříbrnou příčku. Colin Edwards zakončil stíhací jízdu z posledního místa na 6. místě a jeho stájový kolega Rossi už podruhé zasebou musel pro technickou poruchu odstoupit z prvního místa. V celkovém hodnocení se na vedoucího Haydena dotáhla dvojice Melandri - Capirossi na rozdíl pouhých čtyř bodů.

 
První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink


Výsledky kvalifikace - Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky