GP Francie: Alonso totálně pokořil své soupeře

Stříbrnou příčku vybojoval Kimi Räikkönen a dvojici na stupních vítězů doplnil Michael Schumacher. BAR až v desátém závodě získává první body do poháru konstruktérů. Francie vůbec nesedla stáji Williams, protože oba jezdci dojeli až v druhé desítce. - Představení okruhu v Magny-Cours.
GP Francie: Alonso totálně pokořil své soupeře
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Průběh sobotní kvalifikace
  3. Výsledky všech tréninků a další informace před GP Francie

GP Francie

Před Grand Prix Francie bylo polojasno, teplota vzduchu měla +22 C, trať dosahovala +27 C. Do závodu nastoupil i Ralf Schumacher, který se zotavoval z těžké havárie z tréninků před GP USA. Kvalifikaci nejlépe zvládl Fernando Alonso, v první řadě jej doplní Jarno Trulli. Třetí nejlepší čas měl Kimi Räikkönen, ale kvůli výměně motoru byl odsunut až na 13. místo a bronzový startovní rošt připadl Michaelu Schumacherovi. Zklamání pro McLaren umocnil svým 8. místem na startu Juan Pablo Montoya, na druhou stranu můžeme očekávat zajímavé okamžiky, když se oba jezdci se "Stříbrnými šípy" budou snažit dostat na lepší místa.

Po bezproblémovém startu se před čtvrtého Buttona protáhl Barrichello a během prvního kola si Räikkönen polepšil o dvě místa. Pořadí v cíli prvního kola: Alonso, Trulli, M. Schumacher, Barrichello, Sato, Fisichella, Montoya, Button.

Během prvních tří kol se Alonso utrhnul od Trulliho na rozdíl +4,1 s, Räikkönen se protáhl před Villeneuva na desáté místo a Christian Klien odstavil svůj monopost stáje Red Bull u svodidel. Startovní pole se dost natáhlo, kromě Alonsova náskoku 7 s na Trulliho po pěti kolech, byly ostatní časové rozdíly mezi jezdci zhruba 1-2 s. Nejmenší odstup měl Michael Schumacher na druhého Trulliho a dá se očekávat boj o druhé místo.

McLaren zvolil odlišnou strategii

Stav na trati po dvanácti odjetých kolech: Alonso - 17,4 s - Trulli - 0,5 s - M. Schumacher - 1,5 s - Barrichello - 0,7 - Sato - 1,5 - Fisichella. V patnáctém kole k mechanikům zamířili první jezdci, z bodovaných míst si pro další palivo zajel Takuma Sato. V boxech se z elitní desítky ukázali všichni jezdci kromě dvojice z McLarenu a pořadí v 21. kole bylo následující: Alonso, Montoya, Räikkönen, M. Schumacher, Trulli, Barrichello, Sato a na posledním bodovaném místě byl Jenson Button.

První zajímavé předjetí ve vlásence Adelaide předvedl Sato, když se protáhl před Rubense Barrichella na šesté místo. Ve 24. kole zajel Kimi Räikkönen nejrychlejší kolo závodu a spolu s Montoyou stahovali vedoucího Alonsa. Montoya se po zastávce v boxech vrátil před Michaelem Schumacherem na třetím místě.

Sato poprvé mimo trať

Takuma Sato ve snaze předjet Trulliho probrzdil zatáčku, dostal se až do kačírku a ztratil několik míst. Do boxů zamířil i Räikkönen a díky fantastické strategii týmu McLaren se vrátil opět na druhé místo za vedoucím Alonsem. Pořadí po 30 kolech: Alonso, Räikkönen, Montoya, M. Schumacher, Trulli, Barrichello, Button a Fisichella.

Do garáže s nějakým technickým problémem zamířil Filipe Massa s monopostem stáje Sauber a závod pro něj skončil. Michael Schumacher s lehčím vozem stahoval náskok třetího Montoyi a dal se očekávat souboj o bronzovou příčku, ale 36 kol před cílem zamířil úřadující šampión podruhé pro palivo. V 36. kole měl defekt levé zadní pneumatiky monopost Patricka Friesachera, pro kterého závod skončil.

Montoya odstupuje

Po necelých dvou třetinách závodu byl stav na trati zhruba: Alonso - 33,1 s - Räikkönen - 3,4 - Montoya - 22,3 s - M. Schumacher. Druhé Minardi, které řídil Christian Albers, vyletělo z trati a narazilo celkem silně do bariéry. Na trati se začaly objevovat drobné problémy s obutím, když Montoya, Räikkönen, ale i Michael Schumacher, lehce probrzdili jednu ze zatáček. Celkem nečekaně hladce se před třetího Montoyu dostal Mark Webber, který jel ale o kolo zpět a Juan Pablo měl tak velké problémy, že musel své auto odstavit u jedné z bariér u trati. Ve 48. kole předjel Fernando Alonso o jedno celé kolo Rubense Barrichella.

Sato udělal v 50. kole další jezdeckou chybu a opět si udělal výlet mimo trať. Michael Schumacher neztratil své třetí místo ani po třetí zastávce u mechaniků, ale na trať se vrátil pouze sekundu před Fisichellou. V boxech na druhém tankování nebyl pouze Räikkönen, ale vzhledem k náskoku -56 s před M. Schumacherem by neměl svoji pozici ztratit. Pořadí 15 kol před cílem: Alonso, Räikkönen, M. Schumacher, Fisichella, Button, Trulli, R. Schumacher, Villeneuve.

Fernando Alonso předjíždí a předjíždí

Fernando Alonso na prvním místě opravdu drtil své soupeře, protože ve stejném kole jezdila pouze první čtveřice, pátý Jenson Button už na první místo ztrácel jedno kolo. Jedenáct kol před cílem zamířil potřetí do boxů Fisichella, ale při odjezdu od mechaniků mu zhasl motor a tato chyba jej stála dvě místa. Na čtvrtém místě se tak objevil Jenson Button a na pátou pozici se posunul Trulli.

Grand Prix Francie vyhrál suverénně Fernando Alonso a zvýšil svůj náskok v průběžném hodnocení MS. Z třináctého místa na startu na stříbrnou příčku dojel Kimi Räikkönen a dvojici na stupních vítězů doplnil Michael Schumacher. Zajímavostí je fakt, že čtvrtý Button ztrácel už celé kolo na vítěze. BAR až v desátém závodě získává první body do poháru konstruktérů. Francie vůbec nesedla stáji Williams, protože oba jezdci dojeli až v druhé desítce.

Výsledky Grand Prix Francie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h31.22.233 10
2. K.Räikkönen McLaren M + 11.805 8
3. M.Schumacher Ferrari B + 1:21.914 6
4. J.Button BAR M + 1 kolo 5
5. J.Trulli Toyota M + 1 kolo 4
6. G.Fisichella Renault M + 1 kolo 3
7. R.Schumacher Toyota M + 1 kolo 2
8. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo 1
9. R.Barrichello Ferrari B + 1 kolo  
10. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo  
11. T.Sato BAR M + 1 kolo  
12. M.Webber Williams M + 2 kola  
13. T.Monteiro Jordan B + 3 kola  
14. N.Heidfeld Williams M + 4 kola  
15. N.Karthikeyan Jordan B + 4 kola  
Nekl. J.P.Montoya McLaren M kolo 45  
Nekl. C.Albers Minardi B kolo 38  
Nekl. P.Friesacher Minardi B kolo 34  
Nekl. F.Massa Sauber M kolo 31  
Nekl. C.Klien Red Bull M kolo 2  

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 69
2. Räikkönen 45
3. M. Schumacher 40
4. Trulli 31
5. Barrichello 29
6. Heidfeld 25
7. Webber 22

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 89
2. McLaren 71
3. Ferrari 69
4. Toyota 53
5. Williams 47

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Průběh sobotní kvalifikace
  3. Výsledky všech tréninků a další informace před GP Francie

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků