GP Evropy: Räikkönen vyletěl z trati v posledním kole

Pneumatika Räikkönenova McLarenu se utrhla v posledním kole a neovladatelný vůz vyletěl z trati ven. Vítězství GP Evropy doslova spadlo do klína Fernandu Alonsovi, na druhém místě dojel domácí Nick Heidfeld a bronz má Rubens Barrichello. Vynikající výsledek, čtvrté místo, pro Red Bull vyjel Coulthard.
GP Evropy: Räikkönen vyletěl z trati v posledním kole
Seznam kapitol
  1. GP Evropy a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a program závodu
  3. Výsledky všech měřených tréninků

Fisichellův problém na startu a hromadná kolize

Nad německým Nürburgringu vládlo klidné počasí, teplota vzduchu dosahovala +25 C, trať měla dokonce +45 C. Na Pole Position stál domácí jezdec Nick Heidfeld, v první řadě jej doplnil Kimi Räikkönen. Na GP Evropy je opět i stáj BAR, ale lepší Jenson Button je až na 13. místě. Těsně před startem zavlály žluté vlajky, protože Giancarlo Fisichella zvedl ruce a jezdci vyjeli do druhého zaváděcího kola. Fisichella nakonec startoval z boxové uličky.

Po novém startu vyrazil vpřed Kimi Räikkönen a cílem prvního kola byl v čele před Heidfeldem. Jezdeckým polem pěkně zamíchal Juan Pablo Montoya, když se protlačil na třetí místo, ale v první zatáčce jeho monopost přistrčil Mark Webber a doplatila na tuto kolizi celá řada jezdců. Do boxů pro nové přední přítlačné křídlo museli na konci prvního kola Ralf Schumacher a Takuma Sato. Michael Schumacher se snažil celé situaci vyhnout velkým obloukem a propadl se o několik příček. Nejhůře to odnesl kolidující Webber, který odstavil svůj vůz v kačírku první zatáčky a závod pro něj skončil. Pořadí po prvních čtyřech kolech se nezměnilo: Räikkönen, Heidfeld, Trulli, Coulthard, Alonso, Massa, Liuzzi, Button, Barrichello, Montoya.

Button se propadá, Räikkönen zvyšuje náskok

V pátém kole se před Jensona Buttona dostal na konci cílové rovinky Barrichello a o pár stovek metrů dál byl v zatáčce Dunlop až za rychlejším Montoyou. Jarno Trulli na třetím místě dostal penalizaci projetím boxovou uličkou za to, že se mechanici před startem zdrželi u jeho vozu déle, než povoluje limit. Po odpykání trestu se na trať vrátil až na 9. místě. Mezitím se před sedmého Liuzziho dostal Barrichello. V jedenáctém kole se před Buttona dostal i Michael Schumacher a jeho kolega, Rubens Barrichello, jako první zamířil na dotankování paliva. Z druhého místa si pro palivo zajel i Nick Heifeld a do závodu se vrátil na čtvrtém místě. Po šestnácti kolech vypadala situace na trati zhruba následovně: Räikkönen - 20 s - Coulthard - 1,5 s - Alonso - 7,5 - Heidfeld - 1 s - Massa.

Zajímavý souboj na třeti probíhal o šesté až deváté místo, kde se za sebou sjela čtveřice v pořadí Liuzzi, Montoya, Trulli a Michael Schumacher. V sedmnáctém kole zajel k mechaniků Kimi Räikkönen s náskokem více než 21 sekund, ale na trať se vrátil těsně za druhým Alonsem. V čele závodu se tak objevil vůz stáje Red Bull Racing s Davidem Coulthardem. V devatenáctém kole se v boxech při tankování paliva před Liuzziho dostal Montoya, ale před oba se při výjezdu z boxů dostal o kolo později Michael Schumacher. Na čele kroužil Fernando Alonso a s lehkým vozem zajel i rekordní čas okruhu. Kompletní pořadí na bodovaných příčkách po prvních zastávkách u mechaniků: Räikkönen, Heidfeld, Alonso, Barrichello, Coulthard, Massa, M. Schumacher a Montoya.

David Coulthard překročil rychlost v prostoru u mechaniků a penalizace jej poslala zpět do boxové uličky. Filipe Massa zuby nehty držel své šesté místo před Michaelem Schumacherem a Juanem Pablem Montoyou. K vedoucímu Räikkönenovi se přiblížil na rozdíl +2,3 s Nick Heidfeld, třetí Alonso na finského pilota naopak ztrácel +17 s. V třicátém kole závodu chyboval Räikkönen a za výlet mimo trať zaplatil svojí pozicí. V čele se na chvíli ohřál domácí Nick Heidfeld, ale celkem brzy zamířil ke své druhé zastávce u mechaniků. Vrátil se na čtvrtém místě za třetím Barrichellem.

Spousta chyb a výletů mimo trať, Räikkönen končí

Kimi Räikkönen opět chyboval na konci cílové rovinky, když se snažil předjet o kolo pomalejšího Villeneuvea, a probrzdil zatáčku. Naštěstí pro něj se to obešlo bez vážnější ztráty času. Mimo trať se po jezdecké chybě dostal Ralf Schumacher a ze štěrkového pole se už nedostal. Dvacet kol před cílem si svoji pozici pokusil vylepšit Montoya, ale při výjezdu ze zatáčky se před M. Schumachera na sedmé místo nedostal. Šestnáct kol před cílem zamířil k mechanikům vedoucí Räikkönen a díky velmi krátké zastávce se vrátil před Heidfeldem. Na čele se tak opět na chvíli objevil Fernando Alonso a ve snaze najet co největší náskok na Nicka Heidfelda sice zajel nejrychlejší kolo, ale hned v dalším kole chyboval v zatáčce Dunlop, vyjel mimo trať a po zastávce v boxech se vrátil až za třetím Barrichellem. Naštěstí pro Alonsa zamířil Barrichello potřetí k mechanikům a místa si tak prohodili. Pořadí 11 kol před cílem: Räikkönen, Heidfeld, Alonso, Barrichello, Coulthard, M. Schumacher, Fisichella a Montoya.

Devět kol před cílem ke své třetí zastávce zamířil i Heidfeld a propadl se až na třetí místo. Na prostor mimo trať se podíval Liuzzi i Massa a právě druhého jmenovaného to stálo umístnění na bodované pozici. Do kačírku se podíval i Michael Schumacher, ale o své šesté místo nepřišel. V závěru bylo vidět, že Kimi Räikkönen zpomaluje a jeho problémy s pravým předním kolem vyvrcholily na konci cílové rovinky v nájezdu do posledního kola. Pneumatika se utrhla a neovladatelný McLaren vyletěl z trati ven. Vítězství GP Evropy doslova spadlo do klína Fernandu Alonsovi, na druhém místě dojel domácí Nick Heidfeld a bronz má Rubens Barrichello.

Výsledky GP Evropy

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h:31:46.646 10
2. N.Heidfeld Williams M + 16.567 8
3. R.Barrichello Ferrari B + 18.549 6
4. D.Coulthard Red Bull M + 31.588 5
5. M.Schumacher Ferrari B + 50.445 4
6. G.Fisichella Renault M + 51.932 3
7. J.P.Montoya McLaren M + 58.173 2
8. J.Trulli Toyota M + 1:11.091 1
9. V.Liuzzi Red Bull M + 1:11.500  
10. J.Button BAR M + 1:25.700  
11. K.Räikkönen McLaren M + 1 kolo  
12. T.Sato BAR M + 1 kolo  
13. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
14. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
15. T.Monteiro Jordan B + 1 kolo  
16. N.Karthikeyan Jordan B + 1 kolo  
17. C.Albers Minardi B + 2 kola  
18. P.Friesacher Minardi B + 3 kola  
Nekl. R.Schumacher Toyota M kolo 36  
Nekl. M.Webber Williams M kolo 2  

Pořadí V MS

  Jezdec Body
1. Alonso 59
2. Räikkönen 27
2. Trulli 27
4. Heidfeld 25
5. Webber 18
6. R. Schumacher 17
6. Fisichella 17

Pohár konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 76
2. McLaren 53
3. Toyota 44
4. Williams 43
5. Ferrari 31

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Evropy a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a program závodu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků