GP Evropy: M. Schumacher poráží Alonsa a Massu

Pole Position získal Fernando Alonso a v první řadě jej doplní M. Schumacher. Dále je Massa - Barrichello a třetí řada patří Räikkönenovi a Buttonovi. V závodě zvítězil především díky dobré strategii M. Schumacher.
GP Evropy: M. Schumacher poráží Alonsa a Massu
Seznam kapitol
  1. GP Evropy a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Představení okruhu pro GP Evropy a výsledky všech měřených tréninků

GP Evropy

Po zajímavé kvalifikaci, kterou vyhrál Alonso před Michaelem Schumacherem, se můžeme těšit na další napínavý souboj, který oba jezdci mezi sebou svedli před dvěma týdny v San Marinu. Po skončení kvalifikace proběhlo pár změn, především kvůli penalizacím, ale první tři řady jsou stejné: Alonso - M. Schumacher, Massa - Barrichello, Räikkönen - Button. Motor měnil Nick Rosberg a posunul se formulí Williams až na konec startovního roštu.

Teplota vzduchu těsně před startem byla +20 C, trať měla +38 C. Hned v prvním zatáčce se srazil Liuzzi a Coulthard za přispění ještě jednoho z jezdců, ale oba piloti se snažili dojet alespoň do boxů. Liuzzi kvůli defektu zadní pneu dostal smyk, závod pro něj skončil. Bohužel mu motor zhasnul přímo uprostřed dráhy a na trať musel z bezpečnostních důvodů Safety Car.

Coulthard po kolizi nakonec po třech odjetých kolech také odstoupil. Po restartu závodu se na konci čtvrtého kola dostal před Buttona na čtvrté místo Kimi Räikkönen. V čele si trojice Alonso, M. Schumacher a Massa začala vypracovávat určitý odstup, 3 s za nimi jezdil osamoceně Räikkönen a o další 3 s zpět byl Button. Na konci osmého kola na bodovaných příčkách ještě figurovali: 6. Trulli, 7. Barrichello a 8. Villeneuve.

V 13. kole ze závodu vypadl Mark Webber, když s monopostem v jedné ze zatáček vyletěl z trati a do GP Evropy se už nevrátil. V sedmnáctém kole zajel Alonso a Massa do boxů pro nové pneumatiky a palivo a na čele se objevil Michael Schumacher. Německý pilot do boxů zajel o kolo později, ale nepředjel Alonsa, protože Španěl podal vynikající výsledek v prostřední části okruhu, kde zajel nejlepší čas. Pořadí se pochopitelně promíchalo a na špici byl Räikkönen, který zajížděl zhruba o sekundu lepší časy na kolo, než soupeři.

Räikkönen se po zastávce v boxech vrátil na stejnou příčku jako před zajítím k mechanikům, tedy na 4. příčku. Fisichella, Montoya a Ralf Schumacher zajeli do boxů mnohem později než ostatní, což poukazuje na odlišnou strategii. Jenson Button a hned kolo po něm i Christian Klien musel ze závodu odstoupit, na vině byla u obou jezdců nějaká chyba na monopostu.

Nick Rosberg figuroval v polovině závodu na pátém místě, ale ještě nebyl v boxech. V 31. kole z posledního místa odstoupil také Frank Montagny, když motor jeho formule nevydržel závodní podmínky a začal hořet. Pořadí na bodovaných místech v 33. kole: 1. Alonso, 2. M. Schumacher, 3. Massa, 4. Räikkönen, 5. Rosberg, 6. Barrichello, 7. R. Schumacher, 8. Villeneuve.

Rosberg se po své jediné zastávce v boxech vrátil na 10. místě. Na konci 37. kola zajel z prvního místa Alonso podruhé k mechanikům a toho využil Michael Schumacher, který dvakrát za sebou zajel nejrychlejší kolo závodu. Německý pilot zajel do boxů až ve 40. kole a po výjezdu se vrátil před Alonsem. Po dvou zastávkách v boxech vypadal stav na trati v 48. kole zhruba následovně: M. Schumacher - 7 s - Alonso - 4 s - Massa - 3 s - Räikkönen - 40 s - Rosberg (1. zast.) - 16 s - Barrichello.

V posledních kolech ze závodu ještě musel odstoupit Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya. GP Evropy díky dobré strategii zvítězil Michael Schuamcher a potvrdil zlepšující se výkon Ferrari z Imoly, druhý dojel Fernando Alonso a bronz získal Filipe Massa. Těsně čtvrtý byl Räikkönen, který to v posledním kole alespoň symbolicky zkusil na Massu, ale útok mu nevyšel. Nováček Rosberg z posledního místa dojel na sedmém místě a závod na Nürburgringu nedokončilo celkem 9 jezdců.

Výsledky GP Evropy

1 M. Schumacher  Ferrari  1:35:58.785 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 3.007 8 b
3 F. Massa  Ferrari  + 4.004 6 b
4 K. Räikkönen  McLaren  + 4.008 5 b
5 R. Barrichello  Honda  + 1:12.005 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 1:14.001 3 b
7 N. Rosberg  Williams  + 1:14.005 2 b
8 J. Villeneuve  BMW  + 1:29.003 1 b
9 J. Trulli  Toyota  + 1 laps  
10 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps  
11 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
12 T. Monteiro  Midland F1  + 1 laps  
13 C. Albers  Midland F1  + 1 laps  
Nedokončili:
14 R. Schumacher  Toyota  + 7 laps  
15 JP. Montoya  McLaren  + 7 laps  
16 T. Sato  Super Aguri  + 15 laps  
17 F. Montagny  Super Aguri  + 30 laps  
18 C. Klien  Red Bull  + 31 laps  
19 J. Button  Honda  + 31 laps  
20 M. Webber  Williams  + 48 laps  
21 D. Coulthard  Red Bull  + 60 laps  
22 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 60 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  44 b
2 M. Schumacher  Ferrari  31 b
3 K. Räikkönen  McLaren  23 b
4 G. Fisichella  Renault  18 b
5 F. Massa  Ferrari  15 b
6 JP. Montoya  McLaren  15 b
7 J. Button  Honda  13 b
8 R. Schumacher  Toyota  7 b
9 R. Barrichello  Honda  6 b
10 M. Webber  Williams  6 b
11 J. Villeneuve  BMW  6 b
12 N. Heidfeld  BMW  5 b
13 N. Rosberg  Williams  4 b
14 D. Coulthard  Red Bull  1 b
15 C. Klien  Red Bull  1 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  62 b
2 Ferrari  46 b
3 McLaren  38 b
4 Honda  19 b
5 BMW  11 b
6 Williams  10 b
7 Toyota  7 b
8 Red Bull  2 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Evropy a pořadí v MS
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Představení okruhu pro GP Evropy a výsledky všech měřených tréninků

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků