GP Číny: V Šanghaji vítězí M. Schumacher

Alonso je druhý a má s M. Schumacherem stejný počet bodů. - Osychající trať a volba pneumatik velmi měnila pořadí jezdců na trati. - Výsledky kvalifikace a všech měřených tréninků tréninků. -
GP Číny: V Šanghaji vítězí M. Schumacher
Seznam kapitol
  1. GP Číny
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Číny

Před začátkem závodu na okruhu v Šanghaji bylo na trati opět mokro a šedá obloha nechystala lepší počasí. Déšť velmi ovlivnil i kvalifikaci, kde měly problémy všechny vozy s pneumatikami Bridgestone. První řadu vybojoval Alonso a Fisichella, dále stojí obě Hondy, Barrichello a Button. Michael Schumacher je šestý a jeho týmový kolega Massa startuje kvůli penalizaci za výměnu motoru až z 20. místa.

Těsně před startem GP Číny byla teplota vzduchu i trati +22 C, vlhkost 88 %. Do závodu nejlépe odstartoval Alonso a záda mu z druhého místa Fisichella. Kimi Räikkönen během prvního kola předjel oba monoposty Honda a jel stíhat dvojici Renaultu. Pořadí v cíli 7. kola: 1. Alonso, 2. Fisichella, 3. Räikkönen, 4. Button, 5. Barrichello, 6. M. Schumacher, 7. de la Rosa a 8. Speed.

V osmém kole se Michael Schumacher posunul před Barrichella na páté místo. Fernando Alonso na lehce osychající trati neustále zvyšoval svůj náskok před zbytkem jezdeckého pole, na konci 10. kola měl druhý Fisichella ztrátu 11,5 s. Ve dvanáctém kole se Räikkönen dostal i před druhého Fisichellu a o kolo později vybojoval M. Schumacher další příčku nad Buttonem.

Z elitní desítky jako první zamířil k mechanikům Jenson Button a mechanici mu nasadili opět přechodné pneumatiky. Na čele chyboval Alonso a udělal si malý výlet mimo trať. Zajímavý obrázek přinesl pohled do boxů, kde Barrichello i Räikkönen dostali pouze palivo, ale pneumatiky se neměnily. Michael Schumacher svou bravurní jízdou dotahoval druhého Fisichellu a schylovalo se k dalšímu boji.

Räikkönena opět zradila technika vozu a finský pilot musel odstavit vůz mimo trať. Na konci 20. kola se u mechaniků objevil M. Schumacher a o kolo později si pro nové přední gumy zajel i Alonso. Na osychající trati byl nejrychlejším mužem Robert Kubica, když kolo zajel o 4 s rychleji než např. první Alonso. A tým BMW vsadil na suché obutí, ale Kubica dostal dva velké smyky a bylo vidět, že rozhodnutí bylo špatné.

V prostřední části se nedařilo Alonsovi a jeho téměř dvacetisekundový náskok se během pár kol smrskl na minimum. Na špici se vytvořil silný vláček Alonso - Fisichella - M. Schumacher a schylovalo se k velkým bojům. A během jediného kola se před Alonsa dostal jeho týmový kolega Fisichella i M. Schumacher. S Alonsovým vozem zřejmě nebylo něco v pořádku, protože každé kolo ztrácel 2-3 s. Pořadí v 32.kole po první zastávce v boxech: 1. Fisichella, 2. M. Schumacher, 3. Alonso, 4. Barrichello, 5. Heidfeld, 6. de la Rosa, 7. Button a 8. Webber.

Button a Massa dostali pneumatiky se čtyřmi rovnými drážkami. V boxech se objevil i Alonso a kvůli problémům se zadním kolem byl u mechaniků skoro 20 s. Šestnáct kol před koncem závodu zajel pro suché obutí i M. Schumacher. O kolo později jel do boxů i Fisichella, ale při výjezdu z boxů přišel o první místo, především kvůli tomu, že M. Schumacher měl své pneumatiky v ideální teplotě. Pořadí po druhé zastávce v boxech: 1. M. Schumacher, 2. Fisichella, 3. Alonso, 4. Heidfeld, 5. Barrichello, 6. Button, 7. de la Rosa, 8. Coulthard.

Posledních 5 kol před koncem závodu začalo opět mrholit, ale pořadí na stupních vítězů to nezměnilo. GP Číny vyhrál M. Schumacher, další dvě místa připadly stáji Renault v pořadí Alonso, Fisichella. V průběžném hodnocení se Alonso se Schumacherem srovnali na 116 bodech a o titulu mistra světa se rozhodne v posledních dvou závodech. Takový dramatický závod sezóny formule 1 už dlouho nepamatuji.

Výsledky GP Číny

1 M. Schumacher  Ferrari  time 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 3.100 8 b
3 G. Fisichella  Renault  + 44.100 6 b
4 J. Button  Honda  + 1:12.000 5 b
5 P. de la Rosa  McLaren  + 1:17.100 4 b
6 R. Barrichello  Honda  + 1:19.100 3 b
7 N. Heidfeld  BMW  + 1:31.900 2 b
8 M. Webber  Williams  + 1 laps 1 b
9 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
10 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 N. Rosberg  Williams  + 1 laps  
12 R. Doornbos  Red Bull  + 1 laps  
13 R. Kubica  BMW  + 1 laps  
14 T. Sato  Super Aguri  + 1 laps  
15 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
16 C. Albers  Spyker MF1  + 3 laps  
17 S. Yamamoto  Super Aguri  + 4 laps  
Závod nedokončili:
18 R. Schumacher  Toyota  + 7 laps  
19 F. Massa  Ferrari  + 12 laps  
20 J. Trulli  Toyota  + 18 laps  
21 T. Monteiro  Spyker MF1  + 19 laps  
22 K. Räikkönen  McLaren  + 38 laps

Průběžné pořadí v MS

1 M. Schumacher  Ferrari  116 b
2 F. Alonso  Renault  116 b
3 G. Fisichella  Renault  63 b
4 F. Massa  Ferrari  62 b
5 K. Räikkönen  McLaren  57 b
6 J. Button  Honda  45 b
7 R. Barrichello  Honda  28 b
8 JP. Montoya  McLaren  26 b
9 N. Heidfeld  BMW  22 b
10 P. de la Rosa  McLaren  18 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  179 b
2 Ferrari  178 b
3 McLaren  101 b
4 Honda  73 b
5 BMW  35 b
6 Toyota  30 b
7 Red Bull  16 b
8 Williams  11 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Číny
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků