GP Číny: Renault vyhrál Pohár konstruktérů

Alonso zvítězil v GP Číny a pojistil vítězství stáje Renault v soutěži o Pohár konstrukérů. Na druhém místě dojel Kimi Räikkönen, bronz si ze Šanghaje odváží Ralf Schumacher. - Pořadí v šampionátu 2005. - Výsledky kvalifikace a všech měřených tréninků.
GP Číny: Renault vyhrál Pohár konstruktérů
Seznam kapitol
  1. GP Číny a celkové výsledky šampionátu 2005
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Představení okruhu v Šanghaji a výsledky všech tréninků

GP Číny

Před začátkem závodu bylo u Šanghaje slunečno, teplota vzduchu dosahovala +24 C, trať měla +28 C. V pátek oba měřené tréninky rozdílem třídy vyhrál testovací jezdec McLarenu, Pedro de la Rosa, v sobotu dopoledne nedal nikomu příležitost Kimi Räikkönen. V kvalifikaci ale zajely bez chyby oba stroje Renault a postavili se do první řady v pořadí Alonso - Fisichella. V druhé řadě stojí Räikkönen s Buttonem.

Ještě před startem se stala velmi důležitá věc: v kole, kdy jezdci opouštějí boxovou uličku a jedou se seřadit na start, kolidoval Michael Schumacher s Christianem Albersem. Viděl jsem tu havárii v přímém přenosu, která se stala zhruba 25 min před začátkem GP Číny, ale netroufnu si říct, kdo byl na vině. Michael testoval pneumatiky a kličkoval po trati, Christian projížděl okolo něj po okraji. Michael se zřejmě nepodíval do zpětných zrcátek, zkřížil Christianovi trasu a monopost Minardi zezadu přejel Ferrari. Albers rozpáral Schumacherovi auto po celé levé straně a sám přišel o kolo a přední přítlačné křídlo. Obě nepojízdná auta musela být odstraněna z trati, jezdci dopraveni do boxů, kde nasedli do nových náhradních aut a oba budou startovat z boxové uličky.

Po startu se druhý Fisichella natlačil na Räikkönena a nedal mu šanci k předjetí. Pátý Montoya se protlačil před Buttona. Sato na začátku předjel řadu jezdců, ale opakovaný záběr ukázal, že Japonec vyrazil před zhasnutím červených světel a komisaři mu dali standardní penalizaci: projetí boxovou uličkou Pořadí po třech kolech: Alonso, Fisichella, Räikkönen, Montoya, Button, Coulthard, Barrichello, R. Schumacher.

V čele jezdil Alonso velmi rychlá kola, zhruba o sekundu rychleji než zbytek jezdeckého pole a po 6 kolech už měl náskok 6,9 s před druhým Fisichellou. Za Alonsem jela silná trojice Fisichella - Räikkönen - Montoya, o tři sekundy za nimi byla dvojice Button - Coulthard. Michael Schumacher byl po 11 kolech na šestnáctém místě, zejmě s novým vozem dostal i více paliva a Ferrari změnilo strategii zastávek v boxech.

Fernando Alonso v čele jezdil jeden rekord okruhu za druhým, náskok se po 13 kolech byl už 14,4 s. Dle výsledků z tréninků bylo jasné, že Alonso není o tolik rychlejší, než McLareny, jen má méně paliva a lehčí vůz. Během závodu se ukáže, který tým bude mít lepší strategii. Na konci patnáctého kola zajel do boxů se svým Jordanem Tiago Monteiro.

Velkou rošádu ve strategii udělal Safety Car, který vyjel na trať v 17. kole. Důvodem byl špatný obrubník v zatáčce č. 10, o který si Montoya roztrhl pravé přední kolo. Všichni jezdci využili vyjetí Safety Caru pro zastávku v boxech, bohužel Montoya musel do boxů hned dvakrát: poprvé pro novou pneumatiku a podruhé pro palivo. Dvě zastávky ho poslaly až na 14. místo. Pořadí v 22. kole: Alonso, Fisichella, Räikkönen, Barrichello, R. Schumacher, Webber, Button, Coulthard.

Při jízdě za Safety Carem si výlet mimo trať udělal Villeneuve, ale co bylo důležitě: z trati v malé rychlosti vyletěl z nepochopitelných důvodů Michael Schumacher, skončil v kačírku a v závodě dál nepokračoval. Safety Car opustil trať na konci 24. kola a spolu s ním zamířil do garáže i Juan Pablo Montoya. Poškození jeho vozu o obrubník bylo asi větší než se zpočátku zdálo. Po restartu závodu se pořadí na bodovaných místech nezměnilo, v závodu nepokračovali pouze dva jezdci: M. Schumacher a Montoya.

Na konci 28. kola chyboval Sato, špatně dobrzdil zatáčku a vyjel mimo trať. Hrůzostrašnou havárii, náraz ve velké rychlosti do bariéry, přežil Karhikeyan, když naprosto zdemolovaný vůz opustil a odešel po svých. Při této havárii bylo vidět, jak bezpečný je kokpit formule 1. Na trati se kvůli tomu opět objevil Safety Car a řada jezdců zajela podruhé do boxů. Za vedoucím Alonsem se seřadila trojice jezdců R. Schumacher, Massa a Klien, kteří do boxů podruhé nezajeli. Na pátém místě byl Räikkönen, který díky rychlejšímu dotankování dostal v boxech před šestého Fisichellu. Poslední dvě bodovaná místa patřila Barrichellovi a Webberovi.

Po druhém restartu Satovi vypověděl službu monopost BAR a Japonec po ulitém startu a výletu mimo trať závod v Číně nedokončil. Pěkný souboj probíhal mezi sedmým Barrichellem a osmým Webberem. Mark Webber byl rychlejší, ale zkušený Barrichello nedal Webberovi nejmenší příležitost k úspěšnému útoku. Celý boj s minimálním odstupem sledoval devátý Button a Coulthard. Ve 44. kole zajel rekord okruhu Christian Klien s monopostem Red Bull.

Barrichello nevydržel Webberův tlak, špatně dobrzdil a okamžitě ztratil 2 pozice, když se před něj dostal Webber a Button. V dalším kole na Barrichella úspěšně zaútočil i David Coulthard. Podruhé do boxů pro palivo zamířila trojice Ralf Schumacher, Klien a Massa a pořadí na bodovaných místech 8 kol před cílem vypadalo následovně: Alonso - 13 s - Räikkönen - 4 s - Fisichella - 10 s - R. Schumacher - 4 s - Klien - 3,5 s - Massa, Webber a Button.

Ke konci závodu dostal Fisichella od komisařů trest: projet boxovou uličkou. Po této penalizaci klesl Fisichella z třetího místa za Ralfa Schumachera na čtvrtou příčku. Räikkönen zajel rekord okruhu v posledním kole (1:33.242). Fernando Alonso zvítězil v GP Číny a pojistil vítězství stáje Renault v soutěži o Pohár konstrukérů. Na druhém místě dojel Kimi Räikkönen, bronz si ze Šanghaje odváží Ralf Schumacher. Za zmínku jistě stojí výborné 5. místo Christiana Kliena nebo 6. místo Filipe Massy.

Výsledky GP Číny

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h39:53.618 10
2. K.Räikkönen McLaren M + 4.015 8
3. R.Schumacher Toyota M + 25.376 6
4. G.Fisichella Renault M + 26.114 5
5. C.Klien Red Bull M + 31.839 4
6. F.Massa Sauber M + 36.400 3
7. M.Webber Williams M + 36.842 2
8. J.Button BAR M + 41.249 1
9. D.Coulthard Red Bull M + 44.247  
10. J.Villeneuve Sauber M + 59.977  
11. T.Monteiro Jordan B + 1:24.648  
12. R.Barrichello Ferrari B + 1:32.812  
13. A.Pizzonia Williams M + 1 kolo  
14. R.Doornbos Minardi B + 1 kolo  
15. J.Trulli Toyota M + 1 kolo  
16. C.Albers Minardi B + 4 kola  
Nekl. T.Sato BAR M kolo 35  
Nekl. N.Karthikeyan Jordan B kolo 29  
Nekl. J.P.Montoya McLaren M kolo 25  
Nekl. M.Schumacher Ferrari B kolo 23  

Konečné pořadí jezdců v MS 2005

  Jezdec Body
1. Alonso 133
2. Räikkönen 112
3. M. Schumacher 62
4. Montoya 60
5. Fisichella 58
6. R. Schumacher 45
7. Trulli 43
8. Barrichello 38
9. Button 37
10. Webber 36
11. Heidfeld 28
12. Coulthard 24
13. Massa 11
14. Villeneuve 9
14. Klien 9
16. Monteiro 7
17. Wurz 6
18. Karhikeyan 5
19. de la Rosa 4
19. Albers 4
21. Friesacher 3
22. Pizzonia 2
23. Sato 1
23. Liuzzi 1
25. Doornbos 0

Konečné pořadí v Poháru konstruktérů

  Stáj Body
1. Renault 191
2. McLaren 182
3. Ferrari 100
4. Toyota 88
5. Williams 66
6. BAR 38
7. Red Bull 34
8. Sauber 20
9. Jordan 12
10. Minardi 7

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Číny a celkové výsledky šampionátu 2005
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Představení okruhu v Šanghaji a výsledky všech tréninků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků