GP Číny: Pešek dojel šestý a Smrž desátý

125 ccm: Kvalifikaci i závod vyhrál Kallio, Pešek dojel šestý a Abrahámovi v cíli patřila 26. příčka. - 250 ccm: V posledním kole vybojoval 1. místo Barbera, Smrž dojel desátý. - MotoGP: kvalifikaci i závod vyhrál Pedrosa.
GP Číny: Pešek dojel šestý a Smrž desátý

Představení okruhu v Šanghaji

Délka okruhu: 5 281 m
Šířka trati: 14 m
Nejdelší rovinka: 1 202 m
Počet levotočivých zatáček: 7
Počet pravotočivých zatáček: 7

Vítězové minulého roku:
MotoGP: V. Rossi
250 ccm: C. Stoner
125 ccm: M. Pasini

Tip: Stručný přehled o všech odjetých závodech v letošní sezóně naleznete zde.

125 ccm

Pátek - provizorní Pole Positon si vybojoval Mika Kallio s motocyklem KTM. Náš Lukáš Pešek svým třetím místem jen potvrzuje, že má letos dobrou formu a jeho motocykl je konkurenceschopný s absolutní špičkou v kubatuře do 125 ccm.

Sobota - díky zlepšení v druhé kvalifikaci si Lukáš Pešek polepšil ještě o jednu příčku a do zítřejší GP Číny odstartuje ze skvělého druhémo místa! Jediný přemožitel našeho jezdce je Mika Kallio, který vyhrál obě kvalifikace a je aspirantem na vítězství. Karlovi Abrahámovi patří 33. místo na startovním roštu.

Závod - v nejmenší kubatuře bojoval Lukáš Pešek o stupně vítězů v elitní šestici jezdců a opět dokázal, že má na to bojovat s nejlepšími. Vítězství si z Číny odváží Mika Kallio, druhý dojel Pasini a bronz získal současný lídr celkového hodnocení, Alvaro Bautista. Pešek vybojoval za šesté místo 10 bodů a stejné místo mu patří i v průběžném hodnocení.


První kvalifikace --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu


Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

250 ccm

Pátek - v první kvalifikaci na okruhu v Šanghaji dominoval Anthony West s Aprilií, v první řadě jej doplnili: Takahashi, Lorenzo a Guintoli. Kuba Smrž zabojoval a dostal se do první desítky, po pátečním měření sil mu patří 9. příčka.

Sobota - výsledky sobotní kvalifikace rozhodly o pořadí na startu, Pole Position získal Barbera, dále budou Lorenzo, S. Aoyama a Dovizioso. Jakub Smrž byl i v druhé kvalifikaci na výborném devátém místě a do závodu odstartuje jako první z třetí řady.

Závod - Jakub Smrž po startu ztratil několik pozic, ale v průběhu závodu podal solidní výkon a probojoval se na konečné 10. místo. V závodě se na čele vytvořily dvě trojice. V první polovině GP Číny spadl z druhého místa Alex de Angelis a tak o vítězství bojovala dvojice Barbera - Dovizioso. V posledním kole si oba ještě první příčku vyměnili, nakonec se radoval Barbera. Třetí místo vybojoval H. Aoyama.


První kvalifikace --- Druhá kvalifikace --- Postavení na startu

 
Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

MotoGP

Pátek - Valentino Rossi nedal v královské kubatuře v úvodních dvou trénincích nikomu šanci, i když v prvním tréninku porazil Stonera o pouhé -0,002 s. Dobrý výkon předvedl i Capirossi a Gibernau, oba se vždy umístnili v první pětici jezdců.

Sobota - třetí měřený trénink vyhrál Casey Stoner před Haydenem a Capirossim. V kvalifikaci však ukázal drápky mistr světa z dvěstěpadesátek, Španěl Pedrosa, a vybojoval Pole Position. V první řadě jej doplní Hopkins a Edwards. Gibernau bude na startu šestý, Melandri osmý a Rossi až třináctý.

Závod - Pedrosa se po startu propadl až na páté místo, naopak do čela šel z třetího místa Edwards. Rossi se na konci prvního kola posunul z 13. příčky na desáté místo. Po pěti kolech se na čele trhla dvojička Edwards a Hopkins, kterou se vydal stíhat Pedrosa s Haydenem. Rossi se mezitím posunul na 8. místo.

V devátém kole se na čele obě dvojice sjely na kompaktní čtverku, kde se Pedrosa posunul před Hopkinse na druhé místo. Rossi během tří kol předjel Nakana, Stonera a Gibernaua, což mu vyneslo 5. místo. V polovině závodu po jedenácti kolech bylo pořadí: 1. Pedrosa, 2. Hayden, 3. Edwards, 4. Hopkins, 5. Rossi, 6. Stoner, 7. Melandri, 8. Tamada.

Šest kol před koncem závodu zajel Valentino Rossi do boxů pro novou zadní pneumatiku. Po návratu strávil Vale na trati pouhá dvě kola a zajel do garáže. Na čele si dvojice jezdců týmu Repsol Honda vybudovala náskok více než 10 s a bylo jasné, že o triumf v závodě se bude rozhodovat mezi nimi. Na závěr GP Číny se bojovalo až ve skupince o páté místo, pozice vpředu byly jasně dané. Pětadvacet bodů za vítězství si odváží Daniel Pedrosa, druhý dojel Hayden a na bronzový stupínek vyskočil Edwards.


První měřený trénink - Druhý měřený trénink - Třetí měřený trénink


Výsledky kvalifikace - Výsledky závodu - Průběžné pořadí v MS

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků