GP České republiky: Pešek spadl v poslední zatáčce

125 - Vyhrál Bautista; Pešek a Abrahám závod nedokončili; 250 - První dojel Lorenzo a 10. Smrž. MotoGP - vítězí Capirossi stylem start-cíl, druhý je Rossi a třetí Pedrosa.
Seznam kapitol
  1. Představení Masarykova okruhu v Brně, traťové rekordy a vítězové minulých let
  2. Shrnutí předchozích závodů, ceny vstupenek a časový harmonogram

Představení Masarykova okruhu v Brně

Do kalendáře MS silničních motocyklů se Masarykův okruh poprvé zapsal v roce 1965. Od té doby je GP České republiky jezdí s železnou pravidelností, především díky vysoké úrovní a profesionalitě závodů.

Délka: 5 403,19 m (měřeno v ose vozovky)
Šířka: 15,00 m
Zatáčky: 14 (6 levých, 8 pravých)
Poloměr zatáček: minimální 50m
                          maximální 300m
Přímé úseky: 13
                    minimální délka: 35,00m
                    maximální délka: 636,56m
Stoupání: maximální 7,5%, na délce 917,00m
Klesání: maximální 5%, na délce 410,00m
Výškový rozdíl: 73,63 m            
Nadmořská výška: 450 m

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Graf stoupání a klesání okruhu --- Dosahované rychlosti --- Mapa okruhu

Ceny na jednotlivé dny nebo celý závodní víkend a mnoho dalších informací najdete v druhé kapitole článku.

Traťové rekordy

125 ccm
Lucio Cecchinello (ITA, Aprilia)
čas: 2:07,836
průměrná rychlost: 149,257 km/h
rok: 2003 – suchá dráha

250 ccm
Daniel Pedrosa (SPA/Honda)
2:02,554
2005 – suchá dráha

MotoGP
Valentino Rossi (ITA, Yamaha)
1:58,787
2005 – suchá dráha

Vítězové minulých let

125 ccm
2004 - 1. Lorenzo, 2. Dovizioso, 3. Locatelli
2005 - 1. Lüthi, 2. Kallio, 3. Simoncelli

250 ccm
2004 - 1. Porto, 2. de Puniet, 3. Pedrosa
2005 - 1. Pedrosa, 2. Lorenzo, 3. Stoner

MotoGP
2004 - 1. Gibernau, 2. Rossi, 3. Biaggi
2005 - 1. Rossi, 2. Capirossi, 3. Biaggi

125 ccm

Pátek - V prvním volném tréninku se Lukáš Pešek před domácím publikem ukázal v tom nejlepším světle, když dojel na druhém místě. Porazil ho jen Fin Mika Kallio. Karel Abrahám dojel na 31. místě.

Po obědě dokázal Lukáš svůj čas na jedno kolo ještě zlepšit a vyhrál páteční kvalifikaci o pouhých -0,043 s před Alvarem Bautistou. Karel Abrahám si také polepšil, když dojel na slušném 26. místě.

Sobota - Na sobotní dopoledne se nejlépe vyspal Mika Kallio, když vyhrál měřený trénink a chuť vyhrát prokázal i v kvalifikaci. Díky nejlepšímu času v porovnání obou kvalifikací si mladý Fin zajistil letošní třetí Pole Position. Náš Lukáš Pešek opět potvrdil, že se mu letos nadmíru daří: v tréninku byl druhý a v kvalifikaci obsadil výborné třetí místo. První řada bude následující: Kallio, Bautista, Pešek a Faubel. Karel Abrahám zabojoval jako lev a do zítřejšího závodu vyrazí z dobrého 18. místa.

Závod - Před začátkem závodu bylo nad Masarykovým okruhem polojasno, asfalt po noční přeháňce stihl oschnout a závod byl vypsán jako suchý. Po startu šel do čela Alvaro Bautista, za ním byl na výjezdu první zatáčky Kallio a Pešek. Při sjezdu na stadion se na brzdy posunul Pešek před Kallia. Pořadí v cíli prvního kola: 1. Bautista, 2. Pešek, 3. Pasini, 4. Kallio, 5. Talmacsi, 6. Faubel, 7. Gadea.

V druhém kole Lukáš klesl na čtvrté místo, ale na začátku dalšího okruhu se posunul za dvojici týmu MVA Aspar, Bautistu a Pasiniho. V třetím kole bohužel spadl náš závodník, Karel Abrahám. Na čele se během úvodních kol vytvořila pětice jezdců, která se utrhla jezdeckému poli o více než 2 s. V osmém kole se vedoucí Bautista pokusil roztrhnout  skupinku a na cílové pásce měl před druhým Pasinim náskok 0,5 s. Lukáš Pešek v této části závodu vše kontroloval ze 4. místa.

Thomas Lüthi na konci 11. místa figuroval na devátém místě, kde bojoval v druhé skupině jezdců o šestou příčku. Vedoucí pětice se roztrhala, na čele jel osamocen Bautista, za ním se ho snažila dojet dvojice Kallio a Pešek a dále jel Talmacsi a Pasini. Ve 14. kole udělal Lukáš drobnou chybičku, dostal se ve výjezdu jedné ze zatáček až za obrubník a ztratil bezprostřední kontakt s druhým Kalliem.

Na čele Kallio mohutně stahoval prvního Bautistu a Talmacsi se přibližoval našemu Peškovi. V poslední zatáčce se Kallio protáhl pod Bautistu, ale španělský jezdec si udržel rychlou stopu a na cílové pásce byl první. Bohužel pro české fanoušky, Lukáš Pešek spadl při boji o třetí místo v poslední zatáčce a bronz si tak z Brna odveze Talmacsi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. měřený trénink --- 1. kvalifikace
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
2. měřený trénink --- 2. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS motocyklů

250 ccm

Pátek - Ve čtvrtlitrech se v pátečním volném tréninku o čelo prala známá čtyřka Lorenzo, de Angelis, Dovizioso a Barbera. Pátým místem trochu překvapil Manuel Poggiali, kterému to letos nejezdí podle jeho představ. Jakub Smrž dojel devatenáctý a výborné 21. místo ukořistil Michal Filla.

První kvalifikace vyšla nadmíru dobře Jerge Lorenzovi, protože už třetí Barbera ztrácel na čelo téměř sekundu a půl. Provizorní první řadu tvoří: Lorenzo, Dovizioso, Barbera a de Angelis. Oproti tréninku si polepšil i náš Jakub Smrž, po páteční kvalifikaci by byl na startovním roštu patnáctý. Michalu Fillovi by patřila 24. příčka.

Sobota - Měřený trénink vyhrál Andrea Dovizioso, ale v druhé kvalifikaci se musel sklonit před Jorge Lorenzem. V první řadě ještě se jmenovanou dvojicí bude stát H. Aoyama a Barbera. Náš Jakub Smrž si oproti včerejšku polepšil o sekundu a půl, proto není divu, že poskočil na výborné 8. místo. Michal Filla v porovnání obou kvalifikací obsadil 25. místo.

Závod - Nejlepší start předvedl H. Aoyama a dále byla dvojice Dovizioso a Lorenzo. Jakub Smrž se po startu propadl až do druhé desítky. Na konci druhého kola bylo pořadí v cíli: 1. de Angelis, 2. Lorenzo, 3. Dovizioso, 4. H. Aoyama, 5. Cardenas, 6. Locatelli ... 13. Smrž.

Alex de Angelis zřejmě po jezdecké chybě upadl v pátém kole z vedoucí skupinky. Kuba si v tom samém kole polepšil o jednu příčku. Na čele se utrhla trojice Lorenzo, Dovizioso a H. Aoyama. Náš Smrž se na konci osmého kola probojoval na 11. místo. Na čele se na prvním pravidelně střídali Lorenzo, Dovizioso a H. Aoyama. Tyto boje je lehce spomalovaly a na ně se dotáhl čtvrtý Locatelli.

Ke konci závodu se mezi první čtveřicí vytvořily velké rozestupy a pokud by někdo z elitních jezdců neudělal chybu nebo by jej zradila technika, pak by byl závod rozhodnut. Jakub Smrž si díky odstoupení jednoho z jezdců polepšil a jezdil tři kola před cílem na 10. místě, ale měl za zády zkušeného Simoncelliho.

Závod celkem bez problémů vyhrál Jorge Lorenzo, ale vynikající předjížděcí manévr si na poslední zatáčku nachystal Andrea Dovizioso a na pásce porazil H. Aoyamu o pouhých -0,017 s. Náš Jakub Smrž dojel na výborném 10. místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. měřený trénink --- 1. kvalifikace
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
2. měřený trénink --- 2. kvalifikace --- Startovní rošt
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS motocyklů

MotoGP

Pátek - Slunečné dopoledne na brněnské trati nejlépe sedlo současnému lídrovi průběžného pořadí MS motocyklů, Američanovi Haydenovi. Dále byl Rossi, Melandri a Roberts jr.

V druhém měřeném tréninku byl nejlepší Valentino Rossi a jeho současný největší soupeř Nicky Hayden dojel až jedenáctý. Druhým místem vybojoval dobrý výsledek pro Kawasaki Randy de Puniet, třetí dojel Loris Capirossi.

Sobota - Třetí měřený trénink vyhrál Capirossi před Melandrim a Rossim. Úřadující mistr světa, Ital Rossi, zabral v kvalifikaci a zajistil si do zítřejší Velkou cenu České republiky start z prvního místa. Za ním dojel jeho krajan Capirossi a čelní řadu bude uzavírat Kenny Roberts jr. Dále je Hayden, Pedrosa je devátý a Melandri dokonce až na 11. místě.

Závod - Do závodu vystřelil jako raketa druhý Capirossi a do první zatáčky sklápěl stroj v čele jezdeckého pole. Pořadí v cíli prvního kola: 1. Capirossi, 2. Rossi, 3. Hayden, 4. Stoner, 5. Pedrosa a 6. Roberts jr.

Během několika kol si vedoucí Capirossi vypracoval drobný náskok před druhým Rossim. Jezdeckým polem se prokousával směrem kupředu Dani Pedrosa a v pátém kole už figuroval na čtvrtém místě. Pěkný souboj o třetí místo předváděla týmová dvojice stáje Repsol, kde Hayden velmi dlouho odolával útokům mladého Pedrosy.

Po deseti odjetých kolech měl Loris Capirossi náskok před Rossim více než 5 s. Za vedoucím jezdcem bojovala dvojice Rossi - Pedrosa a dále s odstupem 2 s jel Melandri, Hayden, Stoner a Roberts. Šest kol před cílem vedoucí Capirossi zvedl náskok na 7 s a Rossi stále odolával tlaku Pedrosy. V dalších kolech zvedal diváky ze sedadel souboj Rossiho a Pedrosy, kdy si oba jezdci několikrát vyměnili pozici.

Vítězství z Brna si odváží Loris Capirossi, když závod projel na prvním místě stylem start-cíl. V posledních dvou kolech Rossi zabral a nedal třetímu Pedrosovi šanci na útok. Čtvrté místo získal překvapivě Kenny Roberts jr. a svoje nejhorší umístnění sezóny, 8. místo, si odváží dosavadní lídr, Nicky Hayden.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
1. měřený trénink --- 2. měřený trénink --- 3. měřený trénink
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kvalifikace a startovní rošt - Výsledky závodu --- Průběžné pořadí v MS motocyklů
Zdroj obrázků: motogp.com
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení Masarykova okruhu v Brně, traťové rekordy a vítězové minulých let
  2. Shrnutí předchozích závodů, ceny vstupenek a časový harmonogram

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků